HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 6: eerste schetsen van Jurk! Update bij post 738

Komt goed! We hebben vandaag al even wat leuke dingen doorgesproken en zullen deze komend voorstel voorleggen! :grin:

3 likes

Binnenkort even een koffie doen :sunglasses::raised_hands:t2:

7 likes

De Brunelaar HFLE 2027 in de maak!

10 likes

Graag! :grin::ok_hand:t2:

Wat een stilte hier nu haha. Even een korte update vanaf deze kant!

Jurk is op de achtergrond druk bezig met het maken van enkele impressies zodat we daar concreet op verder kunnen gaan! :slight_smile:

Wordt vervolgd!

8 likes

Jurk is nu weer terug uit Bolloland :sweat_smile:

6 likes

Topic weer even omhoog zetten…

Ik volg het topic met veel plezier. Had graag mee willen doen met deze HFLE maar helaas laat mijn geldpotje dit niet toe. Ik moet helaas overslaan… Tenminste, is er al iets bekend m.b.t. stemmen, fabricage, richtprijs en uitleveren? Ben met vakantie geweest en kon niet alles nalezen haha.

1 like

Ben klaar voor de laatste poll, kom maar op!

1 like

Er zijn nog geen beslissingen genomen wat dat betreft

2 likes

He, dit ziet er leuk uit.
Waar gaat dit over?

1 like

Welkom terug! :slight_smile:

Altijd welkom, bedankt! :slight_smile:
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik de financiële verplichtingen uit kan sturen, dus je hebt nog even om te sparen :wink: . We moeten natuurlijk eerst nog zorgen dat er voor 1 juni een compleet voorstel ligt (dat komt wel goed). Daarbij ga ik een prijs bepalen aan de hand van staffels denk ik. Uiteraard heb ik achter de schermen al wat dingen uitgezocht en heb wel een idee wat het wordt. Aan de hand van de stemmingen bleek dat €750-€1000 een reële prijs is dus daar ga ik in ieder geval bij in de buurt blijven.

Zodra ik concreet weet of het door gaat en hoeveel mensen mee doen kan ik iets roepen over de verwachte uitleverdatum. Dan kan ik ook een leuk evenement gaan plannen om de horloges persoonlijk aan jullie te kunnen overhandigen! :slight_smile:

Haha wordt aan gewerkt, komt goed!

We zijn natuurlijk al een eindje op weg, maar we moeten inderdaad nog wat zaken concreet maken!

Ik denk dat je in dit antwoord hier al veel informatie vindt :slight_smile: .

5 likes

Ik dank u hartelijk voor deze info waarde Pascal!
We gaan eens even wat dingetjes verkopen en geld inzamelen hahaha.

2 likes

Meteoriet is voor mij een van de mooist denkbare materialen voor een wijzerplaat. Daar dan een gepolijst zwart gedeelte in zetten vind ik minder geslaagd. Een verdiept gedeelte in meteoriet zou geweldig zijn.

Maar dat is ook maar een mening en misschien mag ik dit in dit stadium wel helemaal niet meer zeggen.

1 like

Misschien een domme vraag, maar komt er echt meteoriet in of meteoriet look?

2 likes

Mij is verzekerd dat het echte meteoriet zou worden :+1:t2:

1 like

Waarom vind ik meteoriet leuk? Het antwoord is eenvoudig maar ligt voor de meesten hier volledig buiten jullie interesse.

Ik doe aan meteorscattering. Wat is dat? Als een meteoriet de dampkring binnenkomt gebeurt dit met extreem hoge snelheid (Perseiden/Leoniden) etc. Dit is te zien als een “vallende ster”. Het spoor wat de meteoriet trekt is onder omstandigheden goed zichtbaar. Dit spoor is geïoniseerd en vormt een reflector voor radiosignalen. Waar normaal de reikwijdte van een radiozender op zeg 144 MHz is beperkt tot de horizon kan je dan opeens dit spoor gebruiken als reflectiespiegel wat je reikwijdte vergroot tot 2500 + kilometer. Dit effect najagen is een aparte tak van het radiozendamateurisme en dat doe ik al jaren zo af en toe. Heeft verder niet met horloges te maken maar voor mij dus wel…

21 likes

Haha graag gedaan uiteraard! Je enthousiasme wordt gewaardeerd :wink: .
Ik zou het erg mooi vinden als je mee doet!

Tuurlijk wel! Er komt nog een revisie ronde op het einde om nog enkele details te finetunen. Er komt geen gepolijst zwart gedeelte in, maar het zal wel een andere stuctuur zijn dan de meteoriet zelf. Iets met afleesbaarheid en contrast.

Maar voordat ik het ga invullen, hoe had jij het graag voor je gezien?

Een echte meteoriet. Ik kreeg deze week de prijzen door en schrok me de tandjes. Maar daar pas ik wel een mouw aan haha.

En met jou velen! :wink:

Zoo gaaf! Ik zou zo graag meer willen weten van alles buiten onze aarde maar heb simpelweg de capaciteit niet om dat allemaal bol te werken haha. Ik snap in ieder geval volledig jouw interesse!

6 likes

Leuk! Call?

1 like

In de tussentijd nog maar eens even wat plaatjes laten schieten… Hij gaat toch wel erg gaaf worden zeg! :slight_smile:

48 likes

Kun je goed mee voor de dag komen. Hij is zo goed gelukt dat niemand anders de competitie aan durft te gaan :wink:

3 likes