HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 7 - Let's wrap it up! Update bij post 867

Wow, ik mis eigenlijk nog dat je je tekst met CAPS LOCK typt :roll_eyes:

3 likes

Onnodig zure reactie dit!

Ik heb even bij de Laco gekeken en vind de Brunmontagne veel meer een bijzonder horloge!
En ONS ontwerp, design :blush:

Ik vind dit gewoon prachtig om naar te kijken!
De vorm en curve van de lugs
En dat icm de caseback en montage punten
Klopt helemaal!
Zou niet willen dat het met schroefjes zit want dan klopt het totaal plaatje design technisch niet meer naar mijn bescheiden mening

6 likes

Tja, ik vind dat dus juist de hele charme van het hele project. Dat er samen met mede HFers iets “ontworpen” wordt. Maar goed, moge het beste horloge winnen. Zolang het maar de Brunmontagne is😁

6 likes

Dat dus!
En nog een leuke plus is is dat het een Nederlands horloge is

2 likes

Leuk om te horen! Bedankt! Ik ben ook wel trots op wat we tot nu toe hebben bedacht! :slight_smile:

Met een caseback als dit wordt het horloge een stuk dikker, dus we gaan “gewoon” voor de variant met schroefjes. Ik zal zorgen dat het in het uiteindelijke voorstel goed wordt weergegeven!

Haha thanks voor de support! Leuk om te horen!

2 likes

Vindt muis ook.
Liever een space shuttle dan een vliegtuig

7 likes

HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 7. Revisie. Update bij post 867.

En we zijn weer een stukje verder! Sterker nog, we zijn er bijna! Clean is meer dan alleen tekst zo blijkt! De casebacks zijn bepaald en daarmee zijn we er eigenlijk wel! Aangezien ik links en rechts nog wel wat suggesties en/of vragen voorbij heb zien komen hierbij nog even de kans om de laatste punten nog te bespreken maar grote veranderingen gaan we niet meer doorvoeren.

Kortom heb je nog een prangende vraag, heb je ergens iets gemist wat nog besproken moet worden of heb je nog dé gouden tip om nog iets aan te passen wat ik over het hoofd heb gezien? Dat kan nu nog! Doe me wel een plezier en ga niet meer proberen om van alles te veranderen als je überhaupt niet mee wil gaan doen :wink: .

Bedankt iedereen voor alle input al tot op heden. Wat is dit al een gaaf voorstel geworden! Nu nog de laatste details. Ik ga op de achtergrond alvast aan de slag om de prijs te bepalen zodat ik het concreet kan gaan voorstellen! :smiley: Zorg ik ook dat we dan de juiste renders krijgen!

11 likes

Hoewel ik de Jurk caseback top vind :blush: is de open caseback ook erg strak en mooi :ok_hand:t2:

4 likes

Haha snap ik. Bij dit project kies ik bewust voor een gesloten caseback! Om dit horloge schappelijk te prijzen ga ik namelijk voor een standaard variant van de SW216 en ik weet dat er een groot aantal leden zijn die dan roepen “laat maar dicht” :wink:.

2 likes

Ok ok. Ik zeg niets.
Hij is trouwens wel op alle punten geworden zoals ik hem wou zien als ik had meegestemd. Dat vind ik dan wel weer leuk.

2 likes

Hahaha thanks man! Toch mooi om te horen! :grin::ok_hand:t2:

1 like

Grappig, ik had oprechte interesse maar ik meen letterlijk elke stemming is tegen mijn wens in gegaan :rofl: Anyway, heel erg benieuwd hoe het definitieve voorstel in een volledige render eruit komt te zien, het is nog steeds een mooi horloge geworden!

4 likes

Haha weten we iig zeker dat je geen mainstream smaak hebt, dat is ook wel leuk om te ontdekken op deze manier :wink: . Leuk om te lezen dat je het desondanks nog steeds een mooi horloge vindt!

1 like

Heel begrijpelijk :+1:t2:

2 likes

Het is mooi stil hier! Daar maak ik bijna uit op dat er geen last minute wijzigingen worden aangedragen! Ik gooi er zelf nog even 2 in die ik voorbij heb zien komen in een later stadium!

De subdial, @contre-la-montre opperde nog om deze met ribbels uit te voeren in plaats van vlak. Ik hield hem eerst vlak omdat we er misschien nog wat leuks mee konden doen in de eindfase met Jurk, maar ik denk dat we kunnen stellen dat ribbels de plaat meer diepte geven, wat jullie?

De wijzers. Alle renders zijn natuurlijk met bredere wijzers tot nu toe, terwijl de Ambassador smallere wijzers heeft. Voor nu de keuze gemaakt om het bij de wijzers van de AI renders te houden. Goed idee? Of toch de smallere variant?

Denk dat dat de openstaande punten wel waren! Ik hoor het wel weer! :slight_smile:
Ook hier geldt, geen intentie om mee te doen, bespaar ons de moeite!

6 likes

Dit is de laatste stand van zaken toch?

Moest ik al heel ver voor terug. Echt heel gaaf wat hier tot nu uitgekomen is.

19 likes

Ik zou inderdaad voor de ribbels gaan. Springt die small second er toch wat meer uit. En voor de grote wijzerplaat inderdaad de Dauphine wijzers waar voor gestemd is. Ik vind m ook echt​:ok_hand:t2::grin:.

3 likes

Heb je de verschillende plaatjes naast elkaar?
Ik denk dat ribbels rondom mooier zijn.
Weet het wel zeker!
Meer een geheel
Geen gat

Graag de brede wijzers zoals op de render

En!!! Graag nummer 11 voor @Tech-neut

5 likes

Hier ook een (lichte) voorkeur voor ribbels op de subdial. De bredere wijzers passen wat mij betreft het beste bij de meteorite wijzerplaat die van zichzelf al vrij druk is. De smalle wijzers zijn daardoor denk ik wat te ielig. Echt een prachtig horloge zo!

2 likes

Haha ja het is nogal een lang topic geworden onderhand! Maar dat zie ik als iets positiefs!
Bedankt, leuk om te horen! Dat is inderdaad de huidige stand van zaken waarbij een paar (relatief) kleine zaken nog kunnen worden aangepast.

Eens! Een vlakkere subdial is nu ook niet meer nodig dus ik vind het een goede suggestie!

Er staan er hier in het topic wel meerdere geloof ik, maar ik denk dat ik het hier wel met je eens ben!

Top! Ook mee eens! :slight_smile:

Haha nummers komt later pas he! :wink:

Man dit wordt een mooi bericht met eensgezindheid zo! Helemaal met je eens! :slight_smile:

4 likes