HFLE 2026: Brunmontagne - Fase 2: De kast, ga naar post 81

Nee nee Pascal, heb ik nooit gezegd he. Wel dat er behoefte is, zeker ook bij de vrouwen naar quartz horloges. Sterker nog, Assie is voorlopig niet van plan een horloge te kopen. Die heeft een juwelier aan huis, waar ze soms iets van leent :grin:

2 likes

Goed! Woensdag avond, dus tijd om knopen door te hakken!

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe mensen. Ik vind dat we in het beginstadium al mooi productief zijn geweest voor zo ver dat kon! Dan komt er een punt waarop ik knopen moet gaan doorhakken…

Aan de hand van de stemming merk ik twee dingen op. De Representor (hebben we ook al eens wat leuks mee gedaan natuurlijk) loopt qua stemmen iets achter op de andere twee modellen. Dus die gaan we laten afvallen.

Dan het tweede punt, de prijs. Ik ben vergeten om de optie 750-1000 toe te voegen zie ik, maar dit geeft alvast een goed idee. De prijs range 0-500 was voornamelijk gericht op de Representor natuurlijk, de Ambassador en Connector zitten daar sowieso al boven. Als ik naar de uitslag kijk dan zie ik dat 40% al heeft gestemd op 500-750 en 28% op 1000-1500. Ik schat zo in dat daarom €750 als startpunt best reëel is. Normaliter zit de Ambassador qua prijs natuurlijk een stuk hoger, maar voor een leuk project als dit wil ik er mijn best voor doen om een mooi totaalplaatje te bedenken voor een prijs die in ieder geval onder de 1k kan blijven.

Hoe nu verder? Ik gooi er een nieuwe pol in voor de beide modellen. Zodoende kunnen mensen die eerst op de Representor hebben gestemd, indien nog enthousiast over het project, nogmaals een keuze maken. Transparant als ik ben kan ik de voorzet geven dat de kasten en banden van de Connector (staal) al in productie zijn. De Ambassador is net voorbij de prototype fase en de eerste oplage wordt nu (in Nederland) gemaakt. Willen we daarom experimenteren met ((stalen) banden vwb)) de Ambassador dan zal dat model qua prijs iets hoger uitvallen schat ik nu in.

Model
  • Ambassador
  • Connector
0 stemmers

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe. Ik doet mij als mens goed om te lezen dat jullie mijn ideeën en inzet met Brunmontagne kunnen waarderen! Mochten we ook tot een mooie HFLE komen dan ga ik een leuk evenement organiseren waarbij ik jullie de horloges persoonlijk zou willen overhandigen en we er een leuke (mid)dag van maken.

10 likes

Ik wil er best een avondje ruzie voor maken thuis, mits het horloge me dat waard is natuurlijk.

Ik zei eerder al de Ambassador, zoals eerder gezegd is die waarschijnlijk het meest algemeen geliefd omdat het een wat doorsnee model is. Op het oog vind ik de afwerking en zeker de afmetingen gewoon geweldig ogen.

Wat maakt het in mijn ogen dan een waardig HFLE model? Ik denk om te beginnen een mooie stenen plaat zoals onyx, malachiet, lapis lazulli of meteoriet. En dan of een mooi contrasterende secondewijzer op de small seconds, of een bijzonder afgewerkte maanfase. Wellicht om het af te maken ook nog een samenwerking met bijvoorbeeld Bulang voor een mooie bespoke band zoals pijlstaartrog.

2 likes

Tof Pascal, lijkt mij heel leuk natuurlijk met catering en drank en een hoop gezellige mensen👍

2 likes

Helemaal eens met je, over de wijzers en de wp moet nog duidelijk worden :+1:

2 likes

Dan gaan we daar ons best voor doen! :wink:

Helemaal met je eens. Wel vind ik het leuk dat ik al erg vaak heb gehoord dat het toch een horloge is met een eigen smoel, iets wat we met de HFLE helemaal gaan doen! Ik heb er in ieder geval erg veel zin in! Het feit dat ik gisteren (tijdens de opnames) nog bij het maakproces aanwezig was van deze kasten maakt het ook nog steeds bijzonder!

Precies! Eerst het model concreet maken, dan gaan we helemaal los v.w.b. de wijzerplaat en wijzers.

2 likes

Ik heb net door AI een voorbeeld laten maken met Mosou zwart (lichtabsorberend) wijzerplaat, extreem gepolijste wijzers en een pijlstaartrog band. AI beelden zijn tegen de forumregels dus ik moet me inhouden, maar man… :drooling_face: De combi van de strakke plaat tegen de stijlvolle band is miraculeus. In plaats van “Dutch Design” onder op de plaat “HFLE 2026”, en je bent klaar :ok_hand:

3 likes

Persoonlijk denk ik de Ambassador met een malachiet wijzerplaat, het groen zou heel mooi staan in de kast van de Ambassador. Of een aventurine wp met moonphase, wel iets heel anders natuurlijk. Maar beide zou mooi zijn bij de Ambassador :+1:

1 like

Ik ben van team Ambassador op voorwaarde dat het een “open caseback” wordt.

1 like

Goede suggesties! We gaan alles gewoon bespreken en dan kan het niet anders dan erg gaaf worden!

Dat sowieso! Het is toch gewoon leuk om iets te zien bewegen! :slight_smile:

1 like

Ik ben erg enthousiast, en nog op zoek naar een dresser met dit soort specs van de Ambassador. Ik hoop op iets met een licht(er) dial en blauwe handen. Zichtbodem is inderdaad top. Maanfase als eerder genoemd zou hem waanzinnig passen, maar dat moet natuurlijk maar in het budget kunnen passen. De strap zou ik geen probleem mee hebben als hier iets op bespaard wordt. Deze vervang ik vaak toch na verloop van tijd. Zolang ik de gespen maar kan overzetten.

3 likes

Bedankt! :wink:

Dat lijkt me een mooie combinatie inderdaad! Maanfase wordt wel lastig als ik eerlijk ben. Werk nu aan een bespoke project en dus kan ik nog geen zekerheden geven qua prijzen/tijdslijn.

Haha nog geen idee waar we op uit gaan komen. Maar alvast goed om te weten!

Stuur maar door via DM zou ik zeggen, ben erg benieuwd! :wink: