HFLE 2026: Brunmontagne - Fase 2: De kast, ga naar post 81

Nee, daar zit je (denk ik) wel juist. Mechanisch wint hier bijna altijd van quartz tenzij in een paar randgevallen (denk aan de Citizen etc).

Of ik meedoe met een HFLE is altijd twijfelachtig maar een quartz zou sowieso een no go zijn dan. Maar ja, ik ben dan ook een…

image

2 likes

Haha misschien moet ik maar een optie bieden voor een closed caseback of een open. Daar lopen de meningen altijd zo op uiteen. Kortom eigenlijk een nóg meer clean versie van de huidige dials als ik het zo lees. Welke “12” heeft in dat geval de voorkeur?

Haha helemaal goed! Leuk!

Ja dat idee had ik ook! Ik heb nog wel de plannen liggen voor een 36mm Representor en die gaat sowieso quartz worden. Anders klopt het qua proporties niet. Anders blijf ik liever bij mechanisch.

Deze HFLE wordt sowieso geen quartz. Dat gaat om meerdere redenen niet passen :slight_smile: . Komt goed uit dus!

1 like

Dit is wel een serieus mooi horloge zeg!
9,8mm dun in 38mm zijn bovendien prima maten.

5 likes

Leuk om te horen! Bedankt!

Gisteren toevallig nog even wat kiekjes gemaakt tijdens het maken van opnames voor de brand video!

10 likes

Ja dat vind ik wel mooi, Tourby heeft ooit een aventurine dial gedaan zonder prints helemaal mijn stijl. (ik heb em niet hoor) En voor mij is het vaak zo dat ik een horloge echt heel leuk vind maar exact de tijd er mee bijhouden heeft iets minder prio, dus een inschatting op basis van de wijzers is vaak al genoeg. Ik vind jullie squared 12 leuk, maar ik snap dat het met het B-logotje en weinig anders misschien niet past.
12

1 like

Klinkt wel mooi minimalistisch inderdaad! Je hoort vaak dat het een sieraad voor de man is, dat is bij jou wel echt het geval dus! :wink:

Mooi iig dat die “12” in de smaak valt! Bij de Connector en Representor staat dat top, bij een Ambassador is het denk ik minder passend. Ik denk idd wat jij zegt dat dat niet helemaal lekker past. Maar we gaan zien waar we op uit komen!

1 like

Tof! Ik heb gestemd voor de Ambassador :slight_smile:

2 likes

Nee hoor, je zit er niet naast. Maar mijn voorkeur is gewoon quartz/solar, gewoon omslingeren en klaar :wink:

2 likes

:rofl: :+1:

1 like

Leuk! Bedankt! :slight_smile:

Haha snap ik ergens ook wel, tis wel zo makkelijk! Alleen zo nu en dan de batterij vervangen haha.
Toch heeft mechanisch altijd wel wat speciaals!

2 likes

Lekker bezig weer Pascal! Mooi om te zien hoe je bent gegroeid t.o.v. de allereerste Representor hier op het forum. Mooie stappen gemaakt :clap:t3:

2 likes

De connector vind ik toch wel het mooiste en met name ook het meest bijzondere.:ok_hand:
Ik zou hem wel het liefste een keer in het echt zien, maar mocht die het worden in combinatie met de stalen band ga ik met interesse het ontwerp afwachten. (En meestemmen)
Zwarte plaat wat mij betreft geen kleine seconde.
Onderaan mooi uitgelijnd een hfle2026 logo/tekst
En een goudkleurige secondewijzer.

De ambassador is ook mooi maar minder speciaal.
De representor te groot , eventueel een 38mm model hiervan?

Succes in ieder geval met alle keuzes, ben benieuwd wat het voorstel gaat zijn😁

1 like

:heart_eyes:

1 like

Als het geen Representor wordt, schieten we naar minimaal 1K. Hoeveel op dit forum zijn bereid hun portemonnee te trekken voor zo’n bedrag als het gaat om een HFLE? Geen 50 vermoed ik.

1 like

Leuk om te horen man! Bedankt!! Er is ook echt zoveel gebeurt in de afgelopen 7 jaar en er zit nog genoeg moois aan te komen :slight_smile: .

Leuk om te lezen, bedankt! Ik zou graag iedereen de mogelijkheid geven om hem te passen/bekijken, maar dat is nog niet zo maar gedaan haha. Wel merk ik duidelijk verschil met mensen die hem nog niet hebben gezien en mensen die hem (herhaaldelijk) hebben gezien! :slight_smile:

Leuke suggestie, bedankt! Ik neem hem mee!

Ben ik met je eens! Hij is een stuk “veiliger” qua design dan de andere modellen. Maar vind hem evengoed erg geslaagd met toch een eigen smoel.

Wellicht ooit nog! Voor nu is de 40mm nog de kleinste variant. Een 36mm zit nog wel ergens in de pijplijn :slight_smile: .

Bedankt! Ik ook :wink:

Mwah afhankelijk van waar we uiteindelijk op uit gaan komen is dat niet perse nodig! Maar ik neem alles en iedereen mee in het proces en zal proberen om zo gunstig mogelijk uit te komen!

2 likes

Zit al even te denken hoe ik dit thuis ga verkopen… pff…

2 likes

Lol, dat zeg ik al zeker 2 jaar lang tegen je Pascal :wink:

1 like

Hangt er toch echt vanaf, welk horloge het wordt. Denk dat er genoeg leden zullen zijn die voor een mooie HFLE, mooi afgewerkt, mooie plaat en goed uurwerk het er voor over zullen hebben.

1 like

Unieke HFLE, die kan ik echt niet laten lopen schat wil wel eens helpen :wink:

2 likes

Ik las eerst dit huis, wou je al gerust gaan stellen haha!
Gewoon vertellen zodra het “te laat” is, werkt altijd. :wink:

Ja maar jij hebt een belang omdat Assie er 1 wil! :wink:

Helemaal mee eens!

1 like