HFLE 2026: Brunmontagne - Fase 2: De kast, ga naar post 81

Een ambassador voor 500 euro is wat men wilt gezien de stemmen.

Er zit best wat prijsverschil tussen jouw modellen. Waarom is die Abassador 4x zo duur? De Connector vind ik het leukst.

2 likes

Zeker leuke suggesties! Zodra we aan de wijzerplaten toe zijn kunnen we hier mooi los op gaan! :wink:

Ja die is wel eens vaker voorbij gekomen! In dat geval bedoel je een Representor met quartz? Ik heb altijd alles mechanisch willen houden, maar ik luister uiteraard graag naar goede suggesties.

Haha ja dat gaat niet, vandaar dat ik ook haar verzocht om in verhouding te stemmen.

Daar zijn veel factoren voor waar ik lang over uit kan wijden. Belangrijke factoren zijn materiaalgebruik, uurwerken, productie en assemblage.

Leuk dat de Connector positief opvalt! :grin:

1 like

Mijn voorkeur gaat uit naar de Ambassador. Ik vermoed dat een quartz - al dan niet HAQ - het qua budget ook wat meer behapbaar maakt.

2 likes

Ambassador quartz, wat mij betreft prima!!

3 likes

Chreme,gelig,met rode en zwarte accenten ,de kleuren van het forum :wink:

3 likes

Ik ben mega voorstander van de Connector, een fraai horloge met prachtige lijnen en contrasten, vooral tussen gestraalde en gepolijste oppervlakken.

Zelf ook in m’n handen en om de pols gehad, en ik ben ervan overtuigd dat hij het heel goed gaat doen op heel veel verschillende polsen!

8 likes

Het idee is zeker leuk maar ik denk dat dat in het budget bijna geen verschil gaat maken. De reden daarvoor is dat er sowieso dan weer een nieuwe kast moet worden ontworpen zo vermoed ik, of dusdanig veel tijd aan dient te worden besteed om het om te engineeren. Een HAQ quartz is wel een stuk leuker dan een “gewone” natuurlijk.

Haha top, maar zie bovenstaande. Ik denk dat we net zo goed voor de SW216 kunnen gaan! Sterker nog, gezien de tijd wel moeten ook.

Haha dat wordt een heel kleurig pallet! Wellicht de nieuwe champagne dial pakken en dan daar zwarte met rode wijzers op zetten? :wink:

100% mte je eens! Ik vind hem persoonlijk helemaal geweldig, maar het is wel een vrij uitgesproken model. Iets wat mensen wellicht toch wat “spannend” vinden? Helemaal aangezien hij naast uitgesproken ook nog vrij onbekend is. Maar de mensen die hem in het echt hebben gedragen en gezien zijn het veelal met je eens!

Helemaal met een meteoriet dial zou hij geweldig kunnen uitpakken denk ik, nog leuker in combinatie met een rode secondewijzer. Misschien moet ik maar even een render maken!

2 likes

Connector met tiger eye dial lijkt me ook wel wat…

1 like

Hoi.
Hoop geroepen, benoemd en geopperd ondertussen.
Zal mijn jus er ook eens overheen gieten, zuurkool met vette jus… JA DAT IS LEKKER .

Ik vind de connector erg gaaf. Man als je deze met meteoriet kan hebben. Poe dan heb je wat bijzonders, wat gaafs maar ook gewoon wat mega draagbaar!! Vette allrounder.

Moet zeggen… De Ambassador met ik roep avebturine is ook wel bijzonder en allround… Mega vet.

Mijn voorkeur -----> connector met meteoriet.
Poe :heart_eyes:

6 likes

De Ambassador en dan met een malachiet of meteoriete steen zou zeker heel apart zijn Piet, en mooi om de pols staan :+1:

1 like

Die zal er ook wel komen verwacht ik maar dan niet als HFLE, wat jij Pascal :wink:

1 like

Daar zou ik eventueel nog wat mee kunnen experimenteren! Mijn prototype Connector huist namelijk de NH35 dus ik zou er een tijgeroog in kunnen zetten :slight_smile:

Hans! Leuk dat je het hier ook volgt en lekker enthousiast mee doet! Ik denk dat die 2 opties inderdaad sowieso hoog op het lijstje mogen komen te staan! Ook qua haalbaarheid zouden beide wel kunnen! :slight_smile:

Thanks alvast! Ik heb nu al zin om af te spreken voor het uiteindelijke resultaat! :wink:

Oef dat zou zeker apart zijn. Ik weet niet of dat beter staat bij de Connector of bij de Ambassor haha. Gelukkig hebben we al wat ervaring met de Tijgeroog, de lapis en de malachiet (oh en de marmeren plaat). Misschien dat Black Onyx ook wel erg gaaf kan zijn in de Connector! Ideeën genoeg haha!
Zo heb ik ook een klant die al een tijd lang roept dat hij labradoriet wil. Lijkt me ook gaaf!

Oef ik had Quartz nog niet op de Brunmontagne bingo staan voor nu, maar ik vind het wel een interessant idee. Maar eerst alle lopende projecten maar eens vorm geven.

4 likes

Deze graag! Dan ben ik bereid mijn budget op te rekken :grin:

2 likes

Ha Pascal, jij weet wel mijn voorkeur😉, benieuwd welke kant we opgaan👍

2 likes

Ik hoop Ambassador, die is echt🤤

3 likes

Haha zou wel gaaf zijn! Al roep ik dat onderhand alweer over tig dingen hier :rofl: :rofl:
Wel goed om te weten :wink: .

:ok_hand: :smiley:

Haha je enthousiasme is mooi om te lezen, bedankt!

Morgen gooi ik de eerste stemronde maar eens dicht. Dan hebben we iig al iets meer richting. Kunnen we daarna verder stemmen/denken over de volgende stappen.

2 likes

Top want de tijd is je vijand :+1:

2 likes

Op het moment dat dat gebeurt, ga ik er serieus over nadenken.
Succes met de HFLE 2026!

2 likes

Interessant! Quartz heeft altjid jouw voorkeur boven mechanisch? Of specifiek in dit geval?
Ik had altijd het idee dat mechanisch toch wel echt de boventoon voerde, maar wellicht dat ik er naast zit :slight_smile: .

3 likes

Ja, ik ben voor een echt marmere plaat met een simpele handwinder en closed caseback :slight_smile: Met dan alleen jullie applied 12 en het kleine Btje boven in, geen andere indeces of text en onderin dutch designed.

Maar als het een andere kant op gaat ga ik sowieso ook weer meedenken :wink:

1 like