HFLE 2026 Finaal Voorstel Brunmontagne Ambassador Meteoriet

Oh voel je vooral niet bezwaard! Alleen maar goed om aan te geven wat je gevoel is, er zijn immers meer mensen op het forum die wellicht hetzelfde voelen.

De ruimte tussen kast en band kan ik heel simpel verklaren. De huidige band is een heel subtiele en dunne alligator band. Die is beduidend dunner dan de band die op de HFLE komt. Die sluit daardoor sowieso anders aan op de kast dan mijn prototype.

Verhouding bezel en wijzerplaat snap ik. Ik ga het maar even persoonlijk maken maar ik had mijn horloge even bij de fotograaf liggen om alle nieuwe Ambassadors op de gevoelige plaat te laten leggen. In de tussentijd keek ik uiteraard vaak naar de foto’s en de plaatjes in dit topic en kreeg ik wel het gevoel van “hmmm, ja die bezel op mijn proto is wel echt lomper dan die op de renders”… Het horloge kwam terug en binnen 1 seconde was ik weer helemaal tevreden met de verhoudingen. Het feit dat het horloge een concaaf bezel heeft vertekent zo ontzettend op de foto’s (en ik laat foto’s zien op een heel smalle pols). Daarbij heeft dit specifieke horloge al 100en horlogeliefhebbers gezien en keer op keer hoorde ik dat het horloge echt klopt.

Kortom, foto’s zijn gewoon lastig bij het horloge. De AI renders zijn een betere weergave van een horloge dan ik ooit op voorhand heb kunnen laten zien voordat het in productie ging.

Stuur me anders even een PB en dan stuur ik je met alle plezier even een video en aanvullende foto’s vanuit elke hoek :wink: . Niet dat ik dat hier niet wil delen, maar ik kan je direct even een real time video sturen dan!

2 likes

Even een heel andere vraag wat ik mij spontaan afvraag… Ik zie veel nieuwe leden op HF komen de laatste tijd. Ik weet nog van mijn 21 editie dat ik later veel leden sprak die toen nog geen idee hadden van wat de HFLE überhaupt was en dat men graag mee had willen doen. Is er eigenlijk een grens voor hoe lang iemand lid moet zijn om mee te mogen doen?

3 likes

Ik zou die video graag ontvangen, zit voorlopig nog in het buitenland dus rikketik ga ik niet redden. Ik stuur je een pm met mijn nummer. Gegroet!

1 like

Volgens mij niet, hoor. Betalen is meedoen, niet betalen is niet meedoen…dacht ik.

2 likes

Klopt betalen is meedoen en krijg je ook geen schorsing gedurende die tijd :wink:

1 like

Super! Ga ik regelen! :smiley:

Ja dat leek me ook wel logisch hha, wellicht dat die leden er dan simpelweg niet bekend mee zijn en er overheen lezen.

Heb jij al gestemd en aanbetaald? Je bent immers al een tijdje actief bij het project aan het posten :wink: .

4 likes

Toen ik in 2022 lid werd, was ik ook niet overal mee bekend. Het forum is ook zo immens groot en dan is het woordje HFLE niet het eerste waar je op zoekt of bekend mee raakt.

2 likes

Maurice Lacroix laat zien dat dat heel goed kan werken met hun Aikon.

1 like

Jazeker, laten inschrijven door een mede-forumgenoot maar nog niet gestemd.

1 like

Haha dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad. Wat je zegt, er is ook zoveel informatie te vinden! Aangezien je nu bekend bent met het principe, doe je gezellig mee dit keer? :wink:

Daar moet ik dan maar eens even naar koekeloeren! Ik vind een dames collectie lastig in te schatten als man. Snap sowieso niks van vrouwen hoor ik hier vaak genoeg thuis :wink: .

Die moet je even uitleggen haha! Ik reken nu natuurlijk wel op je, dat snap je! :stuck_out_tongue:

1 like

Hahahaha… Nee, ik ben echt content met wat ik heb. De koopdrang is niet aanwezig. Ik heb zelfs geen horlogepotje meer.

Overigens heb je mijn stem niet nodig, als ik naar de poll kijk. :joy:

1 like

Haha dat klinkt als een heel reëel argument! Die poll geeft een positief beeld maar ik vind dat we sowieso met zekerheid over de HFLE van 21 heen moeten en daarnaast zou een nieuw recordaantal deelnemers toch ook gewoon leuk zijn :rofl:.

1 like

Pascal, eigenlijk heb ik nog een vraag…
De kast … steekt het onder en bovendeel nu uit tov het middendeel op bij de definitieve uitvoering? :thinking:

1 like

Haha die is al wel een paar keer voorbij gekomen hoor, maar het antwoord is ja, met 1mm. Voor de duidelijkheid nog even twee van de laatste foto’s van de huidige Ambassador die ik op mn telefoon heb staan. Let er wel op… Mijn polsen zijn smal dus het lijkt allemaal veel groter dan het is :stuck_out_tongue: .


12 likes

Up!

2 likes

Hoezo ben je 4 topics aan het uppen? :crazy_face:

3 likes

Ik denk, ik trek het hele HFLE gebeuren weer effe uit de krochten van het forum😉

5 likes

Hmmz :thinking:
Moet ik in het echt zien.
Verder wel een erg mooi horloge op de afbeelding!

1 like

Maat het was een uurtje… :rofl:

1 like

Die van de Brunmontagne wel haha. De andere topics hadden al een paar dagen geen activiteit. Om het een beetje sportief te houden heb ik ze allemaal effe een boost gegeven :grin:

5 likes