Ja, ik wilde het alleen even checken. Sommige aanbieders van Flieger-hommages bieden dezelfde horloges aan met een NH35 met datum, of anders NH38 (no date) en dichte wijzerplaat. Geen idee hoe Laco dat doet, vandaar.
Heb ik wat gemist? Brunmontagne doet de hfle toch?
Erg mooi, maar met 40mm voor mij aan de kleine kant helaas ![]()
Mooie kleur wijzerplaat, op staal en leer👌
Nee hoor, het is vrij inschrijven, de TS had vorig jaar ook een voorstel met een Flieger.
Nou, iedereen mag een voorstel indienen geloof ik. Mits er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. In de HFLE regels staat:
De regels gelezen en helemaal klaar om een voorstel te formuleren? Volg dan dit proces:
Zodra je de eerste contouren van een voorstel hebt open je een topic in het rode, Algemene deel van het forum waarin je bepaalde keuzes omtrent de vormgeving aan de leden van het Horlogeforum voorlegt.
Uiteraard na contact én met instemming van het betreffende horlogemerk.
En dat heb ik bij dit voorstel even gemist ben ik bang.
Tof! Zelf ben ik meer een type A fan maar Fliegers zijn gewoon altijd tof en zeker als ze van Laco zijn.
Sowieso kan ik de genomen moeite waarderen. Ik hoop dat er nog meer voorstellen komen en dat we een echte strijd gaan krijgen waarbij iedere stem telt. Veel succes met het voorstel ![]()
Wellicht doordat er ook een 43mm variant is met een 22mm bandaanzet, maar de door mij aangeven maatvoering is correct.
We zitten nu in dat topic toch? De stemming volgt later onder toezicht van en geïnitieerd door forumleiding.
Nope. Je opent eerst een topic in het algemene deel waar de input van de HF leden wordt gevraagd. De uitkomst daarvan wordt je uiteindelijke finaal voorstel dat je dan post in het algemene deel.
Heel mooi dat er nog een voorstel is! Maakt het een leuker HFLE-traject!
Hulde voor het regelen en uitzetten, ik weet uit ervaring dat het een klus is.
Voor mij dit jaar geen HFLE, maar voor het forum is dit initiatief echt top!
Dat hoeft helemaal niet, je kan ook gewoon een voorstel doen.
In de regels staat… Volg dan dit proces. Volgens mij is op deze manier het proces niet gevolgd. De dingen zoals het bandje, de datum, caseback, kastvorm is iets waar volgens mij de leden input over hadden kunnen geven.
Nou ja…volgens het K.I.S.S. principe dus ![]()
![]()
Zullen we het scheidsrechteren aan de moderators overlaten? ![]()
Waarom, het gaat me volgens mij prima af tot nu toe😉
Er staat toch nergens in de regels dat je input van de leden MOET vragen voor je finaal voorstel? ![]()
Volgens mij staat dat er juist letterlijk in haha
Nou. Je kan toch kiezen voor een datum, een stalenband en een caseback?
Case closed (of doorzichtig dus). Leuk voorstel deze Laco! En dito leuk om meerdere voorstellen te zien verschijnen.
Voorleggen betekent letterlijk 'iets aan iemand presenteren om er vervolgens diens mening, oordeel of goedkeuring over te vragen'. Het houdt in dat je een idee, een probleem of een document toont aan een individu of instantie om dit te laten beoordelen.
Dat betekent niet dat het forum iets te kiezen MOET hebben.
Mooi uitgewerkt voorstel! Ik heb in het verleden al eens meegedaan met een HFLE en toen werden de verschillende keuzes voor het definitief ontwerp telkens aan de leden ter stemming voorgelegd. Dat had ook wel wat. Maar zoals gezegd ziet dit er al erg gaaf uit.