Dus Henrik heeft een hele collectie aan HFLE’s?
@hendrik Heb je ze nog allemaal? Zou een leuke foto zijn.
Dus Henrik heeft een hele collectie aan HFLE’s?
@hendrik Heb je ze nog allemaal? Zou een leuke foto zijn.
Ik ben Henrik niet ![]()
Scheelt 1 letter maar het is Henrik die de eigenaar van het hf is, @hendrik zou het wel willen natuurlijk ![]()
Neen, hij heeft niet de gehele collectie want hij heeft één exemplaar laten veilen voor het goede doel. Was de uitkomst van wat heisa omtrent een niet goed gecommuniceerde eindejaars HF aktie waar één van de mods direct de stekker dacht uit te kunnen trekken.
De actie werd alsnog geaccordeerd en omdat te steunen (dunkt me) heeft Henrik een Keizerlijk gebaar gemaakt en zijn exemplaar laten veilen alhier.
Welke was dat Marco, heb ze allemaal op een rijtje staan hier maar dacht dat Henrik ze allemaal nog had?
Hlfe-charity-veiling-dww-oostpoort-no-1
[quote=“fredpanarai1, post:104, topic:606116”]
[quote=“fredpanarai1, post:104, topic:606116”]
het is Henrik die de eigenaar van het hf is, @hendrik zou het wel willen natuurlijk ![]()
Denk het niet hoor. Wat een gezeur met zo n forum. Heb het ooit wel willen kopen, maar alleen niet zonder de mod s en met name Jur. ![]()
Iets met moe zijn en zo. ![]()
![]()
De stemming voor 37mm of 40mm kastmaat is net gesloten. 40mm heeft gewonnen
. Het finale voorstel blijft dus zoals in de openingspost. Hf’ers dank voor het massaal stemmen.
Laco “Het vlieger merk ?”
Moaw…Vind het van Fortis, IWC, Sinn en andere merken ook. (Die ik ook mooier vind).
De genoemde Laco is niet mijn ding.
Maar goed. Ieder z’n smaak en is heel persoonlijk.
flieger…
Verdiep je eens in de geschiedenis. Luftwaffe, ww2, beobachtungsuhr, Laco… etc.
Dat geldt eveneens voor de door mij genoemde merken. ![]()
Heb je je daar eens in verdiept ?
Sterkte reactie zeg.
Moet ik daar op reageren…
Zucht ![]()
Nee.
Van de door jou genoemde merken heeft enkel IWC een historische flieger link. Type B fliegers zoals deze HFLE Laco werden uitsluitend door de Duitse fabrikanten geproduceerd, waaronder Laco.
‘The German manufacturers were Laco, Stowa, Wempe, and a watchmaker now known much more for high-luxury timepieces than tool watches, A. Lange & Söhne. The single Swiss maker was the International Watch Company, or IWC, which supplied watches to both the Axis and Allies as per Switzerland’s neutral status during the war, and which contributed perhaps the most influential and recognizable flieger timepiece, the famed Big Pilot’s Watch.’
Jazeker in verdiept. Het antwoord is nee.
![]()
Ik denk dat je de nuance tussen “Flieger” als specifiek type horloge, en meer algemene piloten/luchtvaart-georiënteerde horloges hier mist.