HFLE 2026 Finaal Voorstel Laco Flieger Pro Taupe

Zeker. 8x een Sinn gehad… begonnen met de 757. Super merk. (356-103st-ux-U50 etc) Duikbootstaal… de U series zijn tof

Maar daar gaat het niet om, ik wilde je bewust maken van de heritage. (@septentrio dank voor je korte toelichting! )
Geen strijd.

8 likes

Zeker geen strijd :wink: “flieger” horloges zijn vaak kenmerkend (voor die tijd dan). Daar moesten de piloten toentertijd blind op kunnen vertrouwen.
Want het horloge van de vliegers van nu (beroepsmatig), zal het een worst zijn. Zolang de juiste tijd maar wordt getoond.
Natuurlijk zijn flieger-horloges mooi. Heb zelf een Fortis gehad en ook van genoten en als iemand zeer enthousiast is van Laco, is dat helemaal prima :ok_hand:. Niks mis mee.
No hard feelings.

2 likes

Wel een nuttige toevoeging. Dank

2 likes

33 likes

Mooie combi…:+1:

1 like

Altijd weer die Zwitsers :innocent:
Piloten met een Laco om de pols hebben dus de meeste schade aangericht?
Ik pas maar even :astonished:

Ik denk dat je hier de USA en UK te kort mee doet

2 likes

Is dit een render of een daadwerkelijke foto van het finale voorstel? Zou me kunnen voorstellen dat met alleen een aangepaste plaat een prototype snel gebouwd zou kunnen zijn.

1 like

Grappig, mijn voorkeur voor een Flieger is juist groot. Origineel waren deze 55 mm, maar 45 (of 42-43) past ook prima.

Precies dat gaf ik eerder aan in dit topic, maar als leden dit prima vinden moet het ook kunnen. Persoonlijk vind ik hoe Pascal met zijn HFLE bezig is leuker. Leden lekker laten meepraten, keerzijde is wel heel veel meningen :+1:

1 like

Snel uitvoerbaar is niet per se iets mis mee toch, waar we eind juni bij Pascal waarschijnlijk zullen moeten kiezen op basis van een render heb je hier wellicht foto’s van een prototype, dat is toch ook fijn.

Daarnaast heeft Laco een aanzienlijk groter klantenbestand en bereik dan Brunmontagne, en dus zal bij een Laco doorgaans minder behoefte zijn aan een maatwerk project zoals een HFLE dan bij een Brunmontagne. Daarmee zeg ik niet dat Pascal het om de klandizie doet, maar het is wel een positief bij-effect voor het opbouwen van een merk.

2 likes

Klopt helemaal, maar ik gaf gewoon mijn persoonlijke mening weer :smiley:.
En idd tis ook een stukje marketing van Pascal, moet kunnen. Zo is elk bedrijf groot of klein ooit begonnen :+1:

3 likes

Klopt helemaal,in 2024 nog omgehad op de stand van Laco tijdens Watchtime Düsseldorf

Dit was dus een “echte”

10 likes

Wow, das ist ein ganz schöner Brocken!
Lijkt me gaaf om eens te passen, maar net iets te veel van het goede.

1 like

@MGS , wat het bandje betreft: de kenmerkende klinknagels ontbreken. Is dat een bewuste keuze? De uitvoering van het leer vind ik heel geschikt.
Ook fijn dat er een uniek nummer op komt, want het ontbreken van een serienummer weerhoudt me van een Laco, zoals ik eerder op dit forum heb gedeeld. Wellicht dat ik nu wel mee ga doen.
Sowieso leuk dat je hiermee bezig bent. :+1:

Dat is inderdaad een bewuste keuze. Laco heeft echt supermooie banden in zijn assortiment.

1 like

Ze werden dan ook vaak over de jas gedragen

8 likes

Ik kan me ook wel voorstellen dat als je in het donker in zo’n hobbelige kist zit, een iets groter horloge wel heel fijn is :sweat_smile:

4 likes

Het was destijds geen horloge maar een essentieel onderdeel van het instrumentarium.

2 likes

en uiteindelijk een compromis…zelf vind ik een kant en klare presentatie meer hebben, gewoon; dit is het, hou ervan of niet

6 likes