HFLE 2026 Finaal Voorstel Laco POLL POST 80 Flieger Pro Taupe

Laco heeft mij net een bericht gestuurd dat 37mm ook mogelijk is. Met nadruk zeg ik dat Laco dan de 37mm variant levert of de 40mm variant. Beide samen gaat helaas niet.
Onderaan staat een poll om te kijken welke kastmaat de meeste voorkeur heeft.

De basis HFLE 2026 in 37mm kost 950 euro.

De basis HFLE 2026 in 40mm kost 1050 euro

Voor beiden geldt voor de eventuele extra’s:
Datum: 50 euro
Glazen achterzijde: 50 euro
Stalen band: 90 euro.

• Laco HFLE 2026 37 mm
  • Laco HFLE 2026 40 mm
0 stemmers
3 likes

Ik heb op 40 gestemd, een flieger moet niet te klein worden…

1 like

Idem

Ach, Laco maakt in het hier en nu de 42, 40 en 37mm varianten en verkoopt ze. Ik denk zelfs dat ze ook nog 39mm doen voor sommige modellen. Archimede doet 39 en 42, en Stowa heeft 43, 40 en 36mm modellen.

Voor een limited moet je je tot één maat beperken omdat je geen custom dials in drie maten kunt leveren, dat zou te duur worden.

Mijn pols is ook 18,5cm doorsnee, en ik draag amper nog dingen boven 37mm, wat het ook maar is. Ik heb nog drie duikertjes in 38 en 39mm.

Dat is een smaakzaak. De poll gaat in 40mm resulteren. Wat prima is, dan is er een geïnformeerde keuze gemaakt op basis van een platte voorkeur zonder de mythe dat piloot horloges per se maat X of Y moeten hebben.

7 likes

Sodeju hee. Dan moet je omtrek richting de 50cm gaan.
Hoe doe je dat met banden?

1 like

37mm is tof, maar niet voor een flieger.

2 likes

Och… een 37 lijkt op mijn polsen eerder een 40+… het is allemaal relatief.

Al denk ik dat de gemiddelde HFer prima uitkomt met de 40mm. De gekozen plaat is daar mogelijk ook wat beter geschikt voor.

Heb de 37mm gestemd maar ga ervanuit dat het de 40 wordt.
Als het voorstel wint van de Brunmontagne dan he.

Los van de hele HFLE, moet ik toegeven dat ik door dit topic wel gecharmeerd ben van de blauwe 37. Eens nadenken of dat wat is voor in de collectie :face_with_monocle:

2 likes

fijn dat de optie er is om voorkeur aan te
geven, in eerste instantie was ik iets minder gecharmeerd van dit voorstel toen alleen de 40mm genoemd werd. gestemd op de 37mm dus :wink: ik ben
nou eenmaal lid van de itty bitty wrist committee

Grappig hè. Heb met de Brunmontagne precies hetzelfde. Als deze niet wint is een gewone Ambassador zeker het overwegen waard.