Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

??

Nee,… maar gebruik ook geen datum en die zit er ook vaak op, maar wil wel als die er is dat die klopt,… als in; in balans, juiste aanduiding, op tijd verspringt, etc.

Ik dacht dat je reageerde op het 1000 etc verhaal er wel/niet op en het nut er van. Dat vind ik iig wel een goed punt. Als er een schaal op komt, laat hem dan in balans zijn en logisch. Ik zou dan ook kiezen voor het woord “tachymeter” of iets dergelijks erbij.

Als je doelt op,…überhaupt geen schaal zou ik ook prima vinden en wellicht zelfs nog beter.

2 likes

Ik vroeger altijd als ik achterin in de auto zat. Had toen al een horloge met tachymetetschaal. Meestal tot 30 seconden hahaha.
Hectometerpaaltjes vond ik toen al erg handig.
Tegenwoordig ook niet meer, maar blijf het een mooie functie zijn.

4 likes

Nou, het is volgens mij een hommage aan een heuer carrera en die hebben modellen waar 1000 op de tachymeter staat. Dat jij het verder niet logisch of in balans vindt is wat anders. Kennelijk hadden ze er bij Heuer wel een reden voor om het er op te zetten.

1 like

Het gaat hier toch ook om meningen,… of niet? Ik gaf die van mij enkel na aanleiding van jouw wedervraag.
Waarom Heuer het heeft gedaan weten we niet en vind ik ook niet zo relevant.

1 like

Ja het gaat inderdaad om meningen.

Jij zegt dat de schaal nu niet in balans en niet logisch is. Als het een mening is dan vergeet je ‘ik vind’.

Het lijkt me overigens interessanter om de reden van Heuer te weten dan die van jou.

1 like

Zeker, om de uitgaande snelheid te meten.

1 like

Volgens mij moet je nog even teruglezen naar mijn eerste reactie.

Ik stel jou een vraag en jij komt met een wedervraag!
Welke ik niet goed begrijp dus probeer dan maar aan te geven wat ik vind. Er staat overigens nog letterlijk een paar keer “Ik vind” en daarbij ook nog “ik zou dan”!!??

Wellicht dat je het hebt over een reactie van iemand anders?

2 likes

Jij reageert op iets wat ik helemaal niet aan jou richtte.

Ook geef je geen antwoord op de vraag die ik stelde en haalt om de een of andere reden Casio er ook nog eens bij.

Waarop ik nogmaals dezelfde vraag stel, maar nu aan jou.

Daar antwoordde je ‘nee’’ op.

Een verdere reactie of discussie wilde ik helemaal niet met je aangaan. Het is niet mijn project verder.

3 likes

Kwam deze nog tegen via Instagram.

Iemand handig om te kijken of dit tof is icm een rode of rood/oranje secondewijzer (zonder bolletje, maar lekker strak en recht!)

5 likes

En rode subdailwijzers en klaar is de HFLE 2017 qua ontwerp (wat mij betreft)!! Oja, 38 mm. graag idd.

Grt. Marco

2 likes

Voor mij ook één, , :wink:

2 likes

Is dit misschien wat?

4 likes

En voor de liefhebbers, :grinning::grinning::grinning:

7 likes

Kun je mooi deze bestellen, :grinning: is wel 42 mm, rode wijzers, zwarte tachyrand, both ain’t gonna happen…

Nice ding, al eerder gezien, blijf van mening dat bij een 42mm horloge met ST19 uurwerk de subdials tever naar binnen staan.

ik vind dit maar een rare gedachtengang…

Gaat dit een hfle worden die gezamenlijk wordt samengesteld, of is dit gewoon een kickstart project?

2 likes

Nops dit is een traditionele HFLE, meerdere groepen op HF maken een voorstel, werken het uit en we kiezen (hoe geen idee, lijkt me vreemd als niet afnemende leden wel stemrecht hebben) een winnaar die gemaakt gaan worden. Maar in dit topic mag je al je vragen, opmerkingen etc. kwijt of ik er wat mee doe is vraag twee.

Heb je een beter idee @Flipperkast werk het uit en dien het in, hoe meer keuzes hoe mooier!

1 like

Ok, bedankt voor je uitleg.

Kennelijk ben ik de enige die zo denkt en heb ik gewoon een vertekend beeld van hoe een hfle zou moeten wordem samengesteld.

Ik zal me er niet meer mee bemoeien, succes!

5 likes

Bemoeien, graag! Maar het is geen democratisch proces.

1 like

Hmm nee, dan heeft bemoeien geen meerwaarde. Volgens mij ligt de kracht van een hfle bij het feit dat je inspraak heb en zelf deel uitmaakt van het proces.

Succes BG!

3 likes