Iets Wolbrookerers?
Wat?! Hoe kon je!![]()
![]()
Ben benieuwd!
Moet even een onderzoekje doen maar kijk eens wat er binnen 24uur vanuit Parijs aan de deur gebracht is.
Hehe, kun je eindelijk op vakantie
.
Deze doet het wel goed? Wel ff wat meer foto’s posten hoor ![]()
Er komen zoveel fotos aan dat mensen hier gaan vragen om te stoppen ![]()
Okey, de meeste hier weten inmiddels hoe en wat maar even een samenvatting en het verloop hiervan.
Een week of twee geleden werd deze HGP mecaquartz geleverd. Binnen het uur kwam ik er achter dat het horloge af en toe stopte met lopen.
Contact opgenomen via het contactformulier op de website waar ik na een dag reactie op kreeg.
Na meerdere mails heen en weer met foto’s en uitleg kon ik het horloge terugsturen. Mij werd verteld dat ze het horloge zouden bekijken en ik een gloed nieuw horloge, in de mail staan de woorden “brand new watch” weer terug gestuurd zou krijgen.
Het krijgen van een retourlabel duurde een paar dagen. Dan kreeg ik de retour mail maar zat er weer geen label bijgevoegd. Dus weer mailen.
Ook had ik meerdere keren aangegeven dat ik bijna op vakantie zou gaan en het horloge mee wilde nemen. Hier werd wel op gereageerd dat ze er alles aan deden om het horloge zo snel mogelijk.
Via track&trace kon ik zien dat afgelopen maandag het horloge was ontvangen door HGP.
Hierna stilte… Ik weet het, ik or misschien wij zijn van het doorpakken… Ik ben te ongeduldig. Dus ik heb dinsdag middag rond 14:00 een mail met de info dat ik zag dat het horloge was aangekomen en of het nieuwe horloge direct verstuurd kon worden.
Gisterochtend, woensdag kreeg ik een mail dat ze het horloge hadden ontvangen en dat ze er voor gingen zorgen dat het nieuwe horloge zo snel mogelijk mijn kant weer op kwam.
Gisterenmiddag rond 16:00 een mail met een track & trace mogen ontvangen en vanmorgen stond DHL op de stoep.
Ik zag direct dat ze dezelfde doos hadden gebruikt. Opnieuw dicht geplakt en gaan. De wijze van het inpakken van de schakels was hetzelfde. Zelfs het orde nummer was hetzelfde.
Ik had onbewust, misschien deels bewust het serienummer op de Caseback gefotografeerd. En je voelt het aankomen, jawel alles is precies hetzelfde. Na een mini onderzoekje ben ik er achter dat dit exact hetzelfde horloge is.
Nu kan ik qua tekst dit niet goed overbrengen, gevoel…maar.
Ja, ondanks de vele mails heen en weer vond ik de communicatie goed. Vragen werden beantwoord. Dagje wachten… antwoord.
Alleen ik heb moeite met de belofte over een brand new watch. Hij is nagekeken. Sticker hiervan zit er bij. Dit stukje vind ik jammer maar ergens begrijpelijk maar zeg dit dan niet.
Ik heb de HGP nu een uurtje om. Zo lijkt, zonder problemen. Hier alvast wat fotos. Maar er komen er meer aan…
En geen probleem?
Hey, wat vreemd! Enerzijds beetje jammer dat ze iets anders doen dan gecommuniceerd. Anderzijds top dat je nu in ieder geval, nog vóór je vakantie, een werkend exemplaar hebt! Alsnog gefeliciteerd! En nu hoor je écht bij de club!
Ik zeg: je bent er klaar voor!!!
![]()

Wellicht je oorspronkelijke deksel met nummer op een ander horloge gezet?
Ja kan allemaal. Maar gok wel dat nieuw nieuw is en niet een achterkant wordt overgezet naar een “nieuw” horloge.
Vakantie modes actief.
Hij loopt nog perfect dus zal wel goed zijn nu!
Als hij morgen nog goed loopt, dan geloof ik het wel.
That’s the spirit……![]()
Mag ik nog even een suggestie doen; niet zozeer uit wantrouwen. Maar meer: beter nu dan straks, op vakantie ontdekken of ie al dan niet goed waterdicht is. Houd 'm even een tijdje onder de kraan of leg 'm in een bak water. Beter natuurlijk nog is een professionele druktest. Maar dan moet je naar een horlogemaker of betere juwelier. Hij is waarschijnlijk open geweest en ik zou het persoonlijk heel köt vinden om er, tijdens m’n vakantie, achter te komen dat ie volloopt. Nu kun je 'm nog makkelijk, onder garantie en direct terugsturen, mocht ie onverhoopt niet helemaal meer WR zijn en toch nog wat anders meenemen. Nou ja, misschien een beetje paranoid. Maar ik heb dan dus wel gedaan met de mijne, voordat ik 'm -als enige horloge- meenam op vakantie en die van mij is zeker niet open geweest, nadat ie de fabriek verliet. ![]()
Is een goede. Ik heb hier een zwembadje in de tuin staan van 30cm. Hij gaat zo koppie onder.
Maar wel een goede, ik neem zo ie zo meer horloges mee op vakantie. Iets met Instagram account en horloge content.
Goed nieuws, dat ziet er goed uit! @Grollebol! ![]()
Even de waterdichtheid testen, dan is het een top vakantiehorloge!
Mijn nieuwe Fransoos is vandaag ook aangekomen
![]()
En @louis: wel Wolbrook DNA, geen Wolbrook op de wijzerplaat.
Foto’s volgen nog…
Jammer dat ze iets anders doen dan beloofd maar als dit de oplossing is dan is het ook goed natuurlijk. Ik zou hem inderdaad wel even onderdompelen voor de vakantie wat Ed ook zegt.
Hij doet het in elk geval goed zo in het zonnetje @Grollebol , mooi ding.
Ik koel nog even lekker met een koud Dubbeltje in 34 graden.
En? Geen problemen?
Douglas Quartz?
Zit er een duikers extensie op ?