HGP Only 🇫🇷

Mijn oog zijn onlangs ook op deze gevallen, lijken de originele jaren 70 modelletjes wel te eren. Wat denken we van de mecaquartz optie? Is het de moeite om €200 extra uit te geven voor de automaat?

2 likes

Zou zeggen lees even wat posts terug. Toevallig heb ik laatst nog de zelfde vraag en de mijne besteld. Kan je vertellen dat hij in ieder geval heerlijk draagt.

Wat terug scrollen en je wordt overladen met foto’s en info…

3 likes

Klopt. Wel heel heel duiker heavy :joy::laughing::joy:

Nog eentje op het strand!

5 likes

Shit, daar gaat mijn USP……:sweat_smile:

1 like

Wat rondgekeken, ben normaal geen snob over uurwerken maar je ziet de NH35 wel heel veel (niet per se iets mis mee natuurlijk), dan is de VP31 van de mecaquartz toch net iets unieker. Dan is er ook nog eens het voordeel van het smallere profiel en schokbestendigheid, wat voor een military-style diver toch wel een punt kan zijn. Maakt dus voor een mooie “beater”.

2 likes

Hier de komende twee weken de MecaQuartz weer om.

Ow ja, ik had ook nog wat e-mail verkeer gehad met de goede mensen van HGP en omdat ik al drie keer eerder wat bij ze besteld had is deze nu incoming met een beetje korting. Dat vond ik uitermate klantvriendelijk.

Wel ff wachten tot eind November dus waarschijnlijk kan hij onder de kerstboom of in de schoen :yum:

8 likes

Poeh lekker hoor al die fotos van de HGP!

1 like

Ik heb allebei, een mecaquartz én een automaat. Beide heel fijne, lekker zorgeloze en ‘hufterproof’ horloges. :muscle: :+1:

3 likes

Kijk dat is mooi!
Waarom november? Zijn ze niet leverbaar…

Gewoon benieuwd!

1 like

Ondertussen helemaal verliefd geworden op de mijne. De stalen band voelt geweldig aan en doet het geweldig op hete dagen, de clasp vind ik mooi en voelt goed, en de kast wordt door velen terecht een meesterwerk genoemd. Wat een draagcomfort, wat een vormen, wat een afwerking.

En met dat ik de commando heb genomen, is mijn lust die ik al even had voor een milsub-achtig horloge ook meteen gestild. Per-fecte beaterwatch, die ik dus ook meer en meer in ‘niet-beater’ situaties begin te dragen.

Dank aan @Daily_gentry om mij toen in mijn topic op dit merk (waar ik nog nooit van had gehoord) te wijzen!

Plaatje voor de sfeer:

12 likes

Yep… voor verschillende modellen pas een restock ergens in november. Je kan wel al pre-orderen! Ik wilde net de Mecaquartz Commando op een BoR bestellen… voor mij ook nog afwachten dus! :slight_smile:

7 likes

Hebben we teveel gezegd? :wink: Toppertje, idd! :+1:
Het is best bijzonder, vind ik, dat zo’n betaalbaar horloge, zoveel boxes kan ticken. Ik heb, na een tijdje wat anders (en vaak veel duurders) toch altijd wel weer zin in één van m’n HGPeetjes. :person_shrugging: :blush:

3 likes

Bij mij is de jeuk naar duurder segment qua duikers met de HGP ook echt redelijk weg (voor zolang als het duurt… :stuck_out_tongue_winking_eye:). Lekker onbezorgd maar ook echt heel prettig voor het oog…

9 likes

De vakantie is weer voorbij.

14 likes

Gelukkig, kun je eindelijk weer je HGP om! Veel fijner dan die hele vakantie, natuurlijk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Meer dan graag gedaan, welkom op het topic! :smile:

Dat de Monnin 844 een meesterwerk is ben ik helemaal met je eens.
De goede basis van de kast, met alle andere goed uitgewerkte extra’s en een stukje Europese horlogegeschiedenis. HGP brengt dit allemaal samen in één budgetvriendelijk pakket.
Deze is naar mijn idee niet te verslaan.

@Problem Die Commando ziet er goed uit!

De CWC RN Diver stond ook hoog op mijn lijst, totdat de HGP binnenkwam.
HGP maakt gebruik van de originele Monnin kast, terwijl CWC door de jaren heen is overgestapt op een generieke variant. Ook vind ik de Seiko VH31 leuker dan de tikkende Ronda 517 in de CWC Re-issue.
Natuurlijk is de geschiedenis van de CWC is uniek, maar naast deze HGP is de RN Diver simpelweg niet te verantwoorden.

Hier vandaag toch weer de NA.
De Franse toppers! :grin:

12 likes

Geel doet het ook goed zeg!

Ja kan iedereen wel highlighten hier maar eens…
Kast is gewoon super goed. Clasp ook. Band. Moet ik doorgaan. :laughing:

Maar dit is serieus in leuk merk dus voor de stille meelezers. Voor de prijs gewoon pakken.

Over pakken gesproken. Mijn zoontje zegt net op de hotelkamer, ik wil ook een horloge om…
Dus… (Voor nu)

11 likes

Staat 'm goed! :+1:
Wat voor band zit eraan?

1 like

Een strap van Anchor straps.
Had ik voor mn Squale bij en de orginele rubberen strap van de HGP ook maar zag net optijd dag hier geen quick release op zit. Heb geen bandentool bij me en draag zelf liever de stalen band.

7 likes

5 likes