Hidden treasures inspiratie topic

Was dat uurwerk (of ja, die Klaus module) oorspronkelijk niet ontwikkeld voor de Da Vinci Perpetual?

Verder: Mooi spul komt hier voorbij zeg! ik hou wel van dit genre :ok_hand:

1 like

Ja een erg leuk topic, met veel verschillende smaken. Keep them coming!

1 like

Ligt eraan hoe je het bekijkt. De module is gelanceerd/gedebuteerd op de eta7750 in de Da Vinci perpetual chrono ref 3750, maar onder meer het knappe van deze module is dat het gemakkelijk op veel verschillende uurwerken is toe te passen en dat is wat IWC (en JLC) dan ook hebben gedaan.

Voor zover ik weet is deze ref 3541 de enige die gebruikmaakt van de module in combinatie met eta2892. Net als dat mijn eigen IWC perpetual als enige referentie gebruikmaakt van de jlc839 i.c.m. De module.
Normaal gesproken zou het veel te duur zijn om een uurwerk of module voor slechts één referentie te ontwikkelen.

1 like

Ruim 36mm, voor 2-3k - hidden gem voor de kleinere pols

De San Marco met zwarte wijzerplaat in 38mm staat intussen op mijn radar, maar daardoor zie ik andere San Marco modellen van Ulysse Nardin voorbijkomen, die mij iedere keer weer doen verbazen dat je ze nooit tegenkomt.

Idem dito;

Zij 't een andere prijsklasse - maar dan nog. Veel horloge voor dat geld en iets wat de buurman niet heeft.

4 likes

Geen directe inbreng, wel leuk om mee te gluren! Dank @rorymoer

3 likes

Misschien heeft er iemand een Shogun?

1 like

Haha ik weet niet of deze doorgaat voor ‘hidden treasure’ maar het ontwerp is zeker de moeite waard wat mij betreft. En

maar dat deert me niet.
Hoewel, ik denk dat ik op geen enkel horloge zoveel (positieve) reacties heb gekregen als deze.

13 likes

Het is wel een bijzonder design, dat ook ik nog niet kende. Leuk horloge!

1 like

Habring voor de liefhebber van aparte techniek:

Jump seconds:
5_Erwin_Roman_Salmon-97e82d8577ea6102f98ba9f4b04730f8

Perpetual chronograph:
Chrono-Felix-Perpetual_black

Split seconds chronograph:
Doppel_38_Breguet_Salmon

3 likes

Goeie ja! Ulysse Nardin heeft wel meerdere modellen die hier passen zoals de Sonata, maar ook deze emaille San Marco. In 37mm voor 3-3.7k en in 40mm voor 4-4.5k te vinden. Leuk alternatief voor een oude 160x Datejust

3 likes

Juist! En ik denk dat andere bandjes nog een hoop doen op deze kasten.

1 like

Dat is geen horloge, dat is een stuk architectuur.

Cool. Welke referentie is dat? Nog nooit gezien.

1 like

Voor €4440 bijzonder goed afgewerkt.

3 likes

Dank! Dat is ook wat me erin aansprak!
Het gaat hier over een Baume & Mercier Shogun ref 5136.018.3

Overigens is de ontwerper hiervan, na bij verschillende huizen in dienst te zijn geweest, als zelfstandig ontwerper ook verantwoordelijk geweest voor de APRO Offshore. Dat is dan weer een smet op zijn blazoen wat mij betreft :sweat_smile:

5 likes

Volgens mij is de

Zijn zoon. Emmanuel Guiet is de ontwerper van de offshore. Jean Claude Guiet is volgens mij de ontwerper van de Shogun

1 like

Vreselijk horloge is dat. In tegenstelling tot de B&M. Erg uniek, dat ontwerp! Nog nooit gezien.

1 like

Dat is correct, want de offshore vind ik een dumpster fire, qua ontwerp. AP goes Invicta, zeg maar. Maar deze is gewoon interessant. Ik denk alleen dat ik 'm nog effectiever had gevonden met een strakke bezel in plaats van fluted.

Wat een ding. Krijg je daar veel gesprekken over of commentaar op?

Ah… Omgekeerde erfzonde. :slight_smile:

2 likes

Nog maar eentje van een andere categorie. De Shellman Grand Complication Quartz.
Een perpetual calendar chronograph minute repeater met de styling van een Breguet voor rond 600 euro.

5 likes

Absoluut. Veruit de beste ‘gespreksstarter’ die ik heb in de horlogedoos. Ondanks de geringe kastmaat toch behoorlijk aanwezig denk ik dan maar

1 like

Voor mij is de list prijs van 11k al redelijk in de huidige markt, maar grijs nog aanzienlijk goedkoper. Enige nadeel is de 43mm kast van deze 150m waterdichte co-axial metas world timer met wereldbol

2 likes