Hier brengen veel klokjes meer op dan de geschatte waarde

http://www.sothebys.com/en/auctions/2016/important-watches-ge1604.html?cmp=email_ge1604_aur_watches_geneva_111616-111616

Wat moet ik hier uit opmaken?

Je horloge laten veilen:)

en veilingskosten dan?..

Je hebt er wel verstand van… Estimates slaan bij de meeste veilinghuizen nergens op dus dat ze boven estimate verkocht worden zegd weinig. En vergeet de onder aan de streep 30% kosten niet die nog van de eindprijs afgaan. Leuk voorbeeld is lot 249: Rolex TOG met als estimate CHF 4800-6800. Voor dat geld wil ik er 3.

Ik heb er inderdaad de ballen verstand van …

Als je bij Catawiki kijkt halen heel veel klokjes het door de “taxateur” geschatte bedrag niet
Die schattingen hecht ik geen waarde aan, wellicht zijn ze alleen bedoeld om de verkoopwaarde op te drijven.

Bij de echte gerenommeerde veilinghuizen als Christies en Sotheby werkt dit toch wel wat anders.

Misschien kun je er wel uit afleiden dat de trend nog steeds omhoog is, terwijl dit ook door veel partijen tegengesproken wordt.

Het lijkt me altijd de moeite waard om eens naar de echte gerealiseerde prijzen in vergelijking tot de geschatte waarden te kijken.

De veelal hoge veilingkosten spelen in deze vergelijking geen rol.

dit lot heeft 20% meer opgebracht

Volgen mij betaalt de koper altijd het opgeld en eventuele btw.

Geld, opbrengst, winst, meer, meer, meer.
Saai!

Klinkt weer eens anders dan minder, minder, minder. :relaxed:

1 like

Willen we meer of minder geneuzel over winst en prijs en geld enzo???

Ik zou zeggen, vul maar in. :wink:

MINDER!!!
Dat gekruidenier altijd over toekomstige opbrengsten, hoge of lage afschrijvingen mag wat mij betreft verboden worden op HF.
‘Advies gevraagd, zal ik een XXX kopen? Ik vind um prachtig maar wellicht is ie volgende maand €100 minder waard als ik um verkoop’.

1 like

Laat dan eens zien waar ze minder opbrengen?
Wat is je punt eigenlijk?

Oh gelukkig, slaat niet op mij, ik leg alleen maar toe, :confounded:

Minder geneuzel over opbrengst Robin, minder! Geniet van het apparaat en minder neuzelen over de opbrengst in de toekomst.

1 like

nog 2x minder en je moet 5000 euries lappen :joy:

Is bij de notoire flipperaar maar zo kort. :wink:
Met alle pijn van dien.:sunglasses:

Wie flippert moet flipperen en soms op de blaren zitten. Hoort erbij, er over miepen en posten bij voorbaat al moet minder!

Eensch, mij hoor je ook niet hoor. :wink: