Al een tijdje was ik op zoek naar een mooi horloge met een TDB K caliber 1369. Dit caliber heeft een bijzondere indeling van de subdials. Het uurwerk komt voor in horloges van verschillende merken, zoals Kelek, Waltham, Nivada, Oriosa, Dugena, Provita, etc. Google maar eens en je zult veel modellen en info vinden.
Het TDBK cal. 1369 is een 17 jewel (modular) column wheel chronograph tikkend met 21,600bph.
Kelek presenteerde dit caliber als hun caliber D.B.K. 1369. Met een diameter van 11 lines (24.81 mm) en een hoogte van 7.6 mm was dit 21-jewel uurwerk voor lange tijd de recordhouder wat betreft het kleinste automatische chronograph.
Dit examplaar, zonder merknaam, heeft een sunburst dial en ik ben er heel blij mee.
Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Dat je hier blij mee bent, kan ik mij goed voorstellen.
Geniet er van!! Want ook een blij HorlogeHart, klopt het langst.
Wat een GAAF ding… die indeling van de Subdials geeft het een tikje “Speels” uiterlijk… en dan hebben ze de datum netjes op 9 uur… ( hetgeen betekent dat je de datumring tenopzichte van een 3-uur datum op zijn kop moet printen…
Schreef ik laatst in een ander topic dat ik een datum op 4 uur een "zwaktebod vond, omdat 't er dan uitziet alsof er een chronograaf was ontworpen, en men op het laatste moment dacht “Barst, er moet nog een datumvenster in!”
Technisch interessant horloge, heb nog niet eerder een datum links geplaatst gezien. De wijzerplaatlayout is, door de totis, uit balans, dat vind ik jammer.
Ik heb een blinde vlek
Verwachtte iets als in mijn Venus 175 of een Omega 321
en zat daar ook naar te zoeken op de plaatjes…
Heb 'm dus over het hoofd gezien, zie 'm nu wel thnx!