Hier wordt ik blij van

In Amsterdam nieuw west geef ik liever een goed lijkende nepper af als een culturele verrijking van dit land me daar dringend om vraagt, dan een echte …
Vandaar dat het dragen van imitatie / nep in mijn ogen soms niets anders is dan gezond verstand gebruiken. Maar je kunt natuurlijk in dat soort situaties beter gewoon een cheap horloge dragen, dan loop je in elk geval minder risico om beroofd te worden in dit mooie land.

2006 Schreef:

Groot gelijk Masterfan,

als je met een nepper gaat lopen hou je jezelf
voor de gek,want het is toch de bedoeling van
zoiets dat iedereen denkt dat jij een Rolex om de
pols hebt hangen.
Of zeg je tegen iedereen dat je met een nep Rolex
loopt, dacht het niet.
Koop dan inderdaad een Seiko ,Pulsar,etc. zijn ook
mooie horloges en echt.

Groet Peter

Peter ieder heeft recht op zijn mening maar ik zou niet weten waarom ik mezelf voor de gek houd ik heb een leuk ontwerp horloge wat 1% kost van het origineel. en wanneer mensen me complimenteren of naar het horloge vragen vertel ik ik gewoon dat het hier om een hong-kong model gaat . Maximale kwaliteit wordt bij een bepaalde prijs bereikt alles daarboven is de prijs van exclusiviteit. Wie houd wie dan voor de gek?

Eric,
Ik zal uitleggen wat ik bedoel ,als ik met nep ga lopen b.v. nepkleding van het merk Diesel , D&C , Lacoste etc. etc. Denken mensen die mij zien dat het echt is ik loop eigenlijk met iets wat het niet is. Ik vind dan dat ik mezelf voor de gek hou, en de mensen die het het zien ook .Ik loop eigenlijk te pronken met andermans veren. Zo is het eigenlijk met alles wat nep is , je loopt met iets wat het niet is. Als jij daar geen problemen mee hebt dan is dat
jouw standpunt. Ik denk er echter anders over,persoonlijk zou ik doorsparen voor de Real Thing of eenvoudig concluderen dat het voor mij niet is weggelegd.
Groet Peter

eric128 Schreef:

het hier om een hong-kong model gaat . Maximale
kwaliteit wordt bij een bepaalde prijs bereikt
alles daarboven is de prijs van exclusiviteit. Wie
houd wie dan voor de gek?

Lees [i]Zen and the art of motorcycle maintenance" eens. Daarin zul je een heel interessante (en niet irrelevante) bespreking van het begrip kwaliteit vinden.

Ik weet niet of de mensen die hier openlijk toegeven een nepper te hebben en dat normaal te vinden toevallig ook werken in een vakgebied waar ze op de een of andere manier creatief/productief zijn en dus met copyright op hun productie te maken hebben. In dat geval zie ik dus niet hoe je een en ander voor jezelf kunt vergoelijken. Dubbele maatstaven enzo. Eigenlijk niet anders als de roker die vindt dat het buiten regent en hij (dus) toch echt het recht heeft binnen in die rookvrije ruimte te paven.

idd of gewoon lang doorsparen of cocluderen dat het niet voor je is weggelegd, daar sluit ik me geheel bij aan,…
boevendien als je het geld van die nepper alvast weer in een spaarpotje doet, zit je alweer iets dichter bij the real thing!!
Bij mij komt het geld ook maar mondjes maat binnen, dat is geen geheim. ( ik ben nog student) en ik heb gewoon lang gespaard voor mijn iwc.
Een auto vergelijking doet het geloof ik altijd wel goed hier,…In azie worden topmodellen gemaakt van de daar gevoerde automerken, die hier niet verkrijgbaar zijn,…,nu lijken die soms best op onze toppers. Je gaat op zon auto toch ook geen bentley emblemen plakken, om maar net te doen alsof je in een bentley rijdt, sterker zou het nog zijn als zon fabrikant het bentley model namaakt en er dan alle emleems opplakt,…en die auto’s dan voor 1/10 e verkoopt van de bentley prijs,…( btw koop dan een 15 jaar oude bentley,…die kan je misschien wel betalen. Zo is het met horloges ook maar net,…

Het gaat idd om de exclusiviteit, er zijn mensen die economisch denken en voor een fractie vd prijs een imitatie kopen, doet enorm afbreuk aan de waarde van het merk. Hoe vaker het merk gezien wordt, hoe minder exclusief natuurlijk. Het bevalt mij niets dat er in de grote stad in iedere straat wel een paar van die nep- pepsi-GMT’s ( wie heeft die denigrerende term voor een tophorloge trouwens bedacht !? ) rondlopen.Je zou maar een originele hebben en daar tussen lopen. Met alle respect hoor, maar het is, op zn zachtst gezegd, niet de bedoeling dat mensen die het niet kunnen betalen er toch mee lopen. Daarom zijn de prijzen ook zo hoog; om te voorkomen dat je het op iedere hoek van de straat tegenkomt…er zijn mensen die het geld (over) hebben om met een exclusief horloge te lopen, zij hebben daar dus ook recht op ! (dragers van) imitaties maken een inbreuk op hun recht…
Wat iemand ook al meldde hier, vanwege het risico op diefstal, ok , daar kan ik me wel in vinden. Maar dan wel onder de voorwaarde dat je thuis de originele in de kluis hebt liggen, anders is het een ( goede) smoes om toch met een nepper te lopen. Het getuigt van moraal en fatsoen indien je je distantieert van die (onrechtmatige) rommel.
Let wel: er zijn veel mooie horloges die ik wel zou willen hebben ( vooral mooie in (wit)goud en platina en/of met tourbillon enz). Heb ze alle in Turkije gezien als nepper en uiteraard niet gekocht…
Ga mezelf niet voor de gek houden, een imitatie Franck Muller van 80 euro is geen Franck Muller maar een merkloos kermisding !
Zou die 80 euro liever doneren aan een goed doel i.p.v. de kas van een kwaadwillende spekken…

Groet,

Met alle respect voor het merk Rolex, maar of een Rolex exclusief is?

Het diefstal verhaal is echt onzin! Een boef kan echt niet zien of hij echt of nep is! Als het om €4000 verlies gaat dan kun je het horloge verzekeren? ( kost €34 per jaar)

Bram