Hier wordt ik niet goed van

Ben ik aan het surfen via Google aan de hand van vragen in dit Forum, kom ik deze advertentie tegen op Marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/148208229-breitling-blackbird.html

De wijze waarop deze verkoper opschept over zijn kennis op het gebied van uurwerken maakt mij geweldig boos.
Lees de onzin die hij schrijft over deze nepper:

In de originele Blackbird hoort een Eta 2892 thuis.

Wederom aangemeld bij Marktplaats alleen er gebeurt nooit iets. Alleen uitermate vervelend voor argeloze niets vermoedende kopers

Nou Ed,

Laten we zeggen dat hij veel verstand heeft van neppers.
Maar je hebt gelijk de arrogantie druipt ervan af.
En of je daar nu trots op moet zijn…

Ik zag trouwens dat hij het over dubbele geschroevde schakels,ik vraag me af hoe hij dat wil doen met een leren band.

Gewoon even bij de advertentie rechts onder klikken “in strijd met de regels”

En als het meezit is ie zo vertrokken :smiley:

Van die nephandel wordt je inderdaad niet goed.
Zoals RC al zegt, klikken op ‘in strijd met de regels’ is het enige wat je kan doen.

Maar het blijft gewoon vreselijk irritant die imitatiehandel!

Jack

Doe ik regelmatig RC, zo ook bij deze.

Ben al bezig met een campagne hierover bij Breitling wegens illegaal gebruik van de merknaam.
Markrplaats zegt alleen iets te doen als ze van de officiële instantie “Breitling dus” een klacht krijgen wegens illegaal gebruik van hun merknaam.

Overigens nog nooit een Valjoux 7751 gezien met deze configuratie.

Wat een eikel, meteen maar even geklikt!

Wat hebben studenten er eigenlijk mee te maken?

Groeten,

Dan maar verder studerende Stefan

gewoon blijven klikken op “in strijd met de regels” Doen ze bij DZVL ook, en het werkt echt wel. Als maar genoeg mensen het aangeven.

Bas

Heb zojuist op Marktplaats gezocht naar aangeboden Panerai horloges tot EUR 200. Aantal gevonden: 120

Andere merken?
Rolex: 287
Breitling: 217
Omega: 72

Nu zit daar weleens iets anders dan een horloge (folder, watchwinder) tussen maar het leeuwendeel zijn horloges. Fake allemaal? Waarschijnlijk wel.

Conclusie: Markplaats lapt zijn eigen regels aan haar laars. Klagen zal soms wel helpen, maar het probleem zit bij Marktplaats zelf. Commerce rules!

Dit antwoord kreeg ik van Marktplaats naar aanleiding van mijn opmerking:

---- citaat -----

Reactie (Liesbeth) - 13-05-2008 13:35
Beste Ed,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Op Marktplaats.nl kunnen rechthebbenden van producten het formulier ‘Melding van inbreuk’ invullen en naar ons toesturen. Zodra wij dit formulier van hen hebben ontvangen, verwijderen wij de betreffende advertenties. Rechthebbenden kunnen dit formulier downloaden door te klikken op onderstaande link: http://statisch.marktplaats.nl/help/Formulier_Melding_van_inbreuk.pdf

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Helpdesk medewerker

— einde citaat -----

Dus nu maar hopen dat Breitling wat gaat doen. Wordt vervolgd.

Van het taalgebruik alleen al moet ik over m’n nek. 7751 zonder dag en maand aanduiding…bijzonder. Zijn overige advertenties liegen er ook niet om. Zouden er nu echt mensen zijn die er één kopen?

De manier waarop hij het brengt, nog geen eens inhoudelijk of de persoonlijkheid, is al verkeerd. Elke zin op een andere regel, dan wel een punt en dan weer niet, overmatig hoofdlettergebruik en verkeerde afkortingen.

Dan komt zijn opdringerigheid aan bod en zijn “arrogantie”. Alsof iemand wíl lopen pronken met een nepper.

En de inhoud is allang weer gebleken, daar klopt niets van ;(.

heb hier niets aan toe te voegen. Probeer mij er nooit te druk over te maken, maar…:x
er zullen mensen zijn die het kopen, anders zouden ze er snel mee stoppen.
Het enige wat je kunt doen is bij het kopen is m.i. je goed verdiepen in het merk/collectie, evt bezichtigen en bij twijfel het niet doen.
Steef

Ik had deze verkoper ook op DZVL geplaatst. Er is daar een speciaal topic voor dat erg succesvol is.
En de advertentie is nu dus idd weg !!
Op zondag notabene !
Het helpt dus wel zeker als er meerdere mensen een advertentie als “in strijd met de regels” markeren !!

Blijven klikken dus !!

Bas

Baseman, bedankt voor de info.

Hier wordt ik nu weer vrolijk van. We zullen het blijven volgen.

Wel verdomd snel resultaat.

Misschien leest de betreffende verkoper hier wel mee en heeft hem zelf verwijderd zodat andere mensen (waaronder ik) niet weten om wie het gaat.

Inmiddels weer een nieuwe opgespoord:

De tekst maar even gekopieerd van Marcel uit Den Haag.
Hij vraagt voor deze neppers behoorlijke bedragen in dit geval 375 Euro.

http://link.marktplaats.nl/170073790

Voordat de tekst wegraakt bij deze geciteerd:

Vanuit de hobby bied ik aan, een nieuw en ongebruikte:

Breitling Superocian Heratige 46

  • Zwarte Bezel

  • 46MM brede kast!!

  • Zwarte Wijzerplaat

  • Krasvrij Saffierglas

  • 2836 ETA Automatisch uurwerk (geen basis 2813, vraag ernaar)

  • Lederen band

  • Waterdicht tot circa 30 meter

  • Datumaanduiding met vergroting

Ik verstuur via de post na betaling. U kunt ook het horloge komen bezichtigen voor uw aanschaf uiteraard.

Kijk even bij mijn andere advertenties, eventueel zit er iets anders bij mijn verzameling wat u wenst. Vraag me naar de betere foto’s in hogere resolutie of over de diverse uurwerken leverbaar uit mijn verzameling , zoals bijvoorbeeld ETA2838SWISS en ETA2836Asian die ik ook in de Submariner en GMT Master 2 heb.

Er is verschil in kwaliteiten en uurwerken, deze heb ik allen doorgrond en ik heb in mijn verzameling uitsluitend de betere kwaliteiten. In de lage prijsklasse heb ik niets te zoeken, dat is rommel en niets fraais aan.

Het horloge is nieuw en ongebruikt.

Het is leverbaar omdat ik ze verzamel en u bent verzekerd van een goede klok daar ik daar als verzamelaar goed naar heb gekeken. Dat is in deze markt wel anders.

Heeft u andere vragen over eventuele andere modellen of merken , dan kunt u die mij altijd vragen. Ik zal u een eerlijke mening geven en wellicht kan ik u van dienst zijn.

--------- einde citaat ---------

Voor de goede orde:

In deze Breitling zit een ETA 2824-2 uurwerk en is deze 200 m WR.

Ze verzinnen van alles om indruk op potentiële kopers te maken.

Ben benieuwd hoe lang deze nog staat. De eerste was zo weg.

Zet de link er even bij dank kan wij hem ook even ‘bekijken’ en mp laten horen wat we ervan vinden… druppel op een gloeiende plaat maar toch

link geplaatst.