Hier wordt je dus gewoon bang van

In mijn speurtocht naar een Breitling was het vaak verleidelijk om op internet iets te kopen. Met Zeno’s en andere merken en ook hier op het forum durfde ik het wel aan. Met de Breitling niet. Uit ervaring weet ik dat er replica’s zijn (dure repli’s) die niet onder doen voor het origineel.
Met zo’n merk loont het ook echt de moeite om een replica te maken dus mijn voorwaarde was dan ook om het advies van Breitling SA ter harte te nemen en de volgorde Fabriek > importeur > officiele dealer aan te houden.
Nu ik het hele net aan het afstruinen ben naar (toch maar) een stalen professional II bandje kwam ik het volgende tegen;
http://www.repgeek.com/showthread.php?t=980
Ook een forum met horloge-gekken maar dan anders gek.
Jur

Ik snap dat nooit zo, met die neppers…

Je koopt zo’n horloge toch voor jezelf, maar mensen die neppers kopen, kopen die voor anderen: om mee te patsen.

Persoonlijk zou ik het niet kunnen, met een nepper lopen, hoe perfect dan ook. Je houdt uiteindelijk toch jezelf voor de gek.

Wil ik perse iets hebben, maar heb ik er geen geld voor, dan spaar ik er gewoon voor.

Neem nou mijn ML. Listprice was 1495 euro (uiteindelijk heb ik er minder voor betaald, maar dat doet er niet toe). Ik heb een zeer bescheiden loontje en dan zijn dat hele serieuze bedragen. Maar zonder enige twijfel had ik het er wel voor over. Ik had ook voor zeg maar 300 euro een perfecte nepper kunnen kopen en de rest op zak kunnen houden. Maar dat wil ik niet.

Maar ja, je hebt liefhebbers en patsers…

Ik ben het helemaal met Jur eens dat dit zeer gevaarlijke ontwikkelingen zijn. Vooral als deze neppers voor echt verkocht gaan worden. Originele boxen en papieren maken ze ook al na.
Dit maakt dat je extra alert moet zijn als je iets koopt, zeker via Ebay of Marktplaats.
Je moet er toch niet aan denken dat je duizend of tweeduizend Euro neertelt en denkt een origineel te hebben en dan toch een nepper te hebben. Als ze zo goed zijn nagemaakt dat je bijna niet meer kunt onderscheiden, dan wordt het heel gevaarlijk, zeker als dit op de markt terecht komt.

Straks kan je inderdaad alleen nog maar bij de juwelier kopen om zeker te zijn.

Bij deze kwaliteit neppers kan je het alleen nog zien als je de kast openmaakt en het uurwerk bekijkt.
Erg eng.

2006 Schreef:

Bij deze kwaliteit neppers kan je het alleen nog
zien als je de kast openmaakt en het uurwerk
bekijkt.
Erg eng.

ja, maar als de dan in het eta uurwerk breitling hebben gegraveerd dan wordt zelfs dat lastig…

Ja, dit is gewoon akelig. Verdomd goed uitkijken dus als je een gebruikte klok koopt.

Ach als je er plezier aan hebt om met een replica te lopen, denk dat het merendeel wat je ziet op straat neppers zijn, als ie heel erg lijkt op een orginele en een orginele kost 3000 bv, dan doet Breitling toch iets fout als iemand anders uit bv china het zelfde aanbied voor 300, of zie ik dat nou verkeerd, egenlijk jammer al die marketing die je betaald bij een echte, dat terwijl Breitling zonder reklame ook goed zal verkopen lijkt me.

Heb hier ook een nep Breitling, niet zelf gekocht maar me opa liep daar altijd mee, is zeg maar een erfenis, hij vond zo,n horloge kwa ontwerp blijkmaar mooi, maar had niet de centen om een echte te kopen, dus de replica was zijn alternatief, en ik begrijp dat wel, heb hem zelf ook jaren gedragen.

Je kan het ook anders zien: door die artikelen te lezen weet je precies waar je op moet letten, dus is het een hulp bij het vermijden van fakes.