Ook boven water, op het land. Op de motor naar huis vanmiddag. In een helder moment (zeldzaam ) voor vertrek mijn Speedmaster verruilt voor de Padi. Man, man wat een regen.
Poe, geluksvogel!
Ja je denkt echt “gaat mij nooit overkomen”. Maar zo zie je maar…
Precies de reden waarom mijn Speedmaster de strijd heeft verloren…
Horloge van 3.5k en angst voor een spatje regen moeten hebben…
Je kan beter je Speedy verkopen en een auto kopen… hoef je niet op de motor door de regen
Verschrikkelijk weer voor op de motor
Door het oog van de naald🌨️🌨️🌨️🌨️
Autorijden vind ik echt helemaal niets meer. 5 jaar terug verkocht.
Hoezo een duiker nodig? Een horloge met 5WR kan ook tegen wat spetters.
Nou wat spatten… Uiteraard om de zoveelste duiker in mijn verzameling te rechtvaardigen, met enige zelfspot.
Verstandige keuze! Met dit weer geen risico’s nemen!
45km per uur karretje. Kan je er nog wat leuks bij kopen en je zit droog.
Het is niet voor niets dat er wordt afgeraden om onder de douche te gaan met een horloge dat geen 100 m WR heeft. Het effect van een inslaande waterdruppel kan hydrodynamisch vergeleken worden met minimaal 10 m en max. met 40-80 m piek waterdruk.
Ik zou zo met een horloge met 50m WR gaan douchen. Lijkt mij totaal geen probleem. Ik denk dat ik daar niet alleen in sta.
Voordat ik hierop kan antwoorden zou ik wel willen weten waarop jij vertrouwen baseert. Enige kennis zou je toch wel moeten hebben voordat je zo’n uitspraak doet. Ik citeerde vrij wat ik ooit gelezen heb in de gebruiksaanwijzing van een horloge. Ik meen kortgeleden hier gelezen te hebben dat 10 m WR alleen ‘spatwaterdicht’ genoemd mag worden, dus zeker geen krachtige douchestraal op je horloge richten!
In de douche ?
Mijn vorige antwoord was gebaseerd op je hier geciteerde uitspraak. Dat je na mijn reactie de 5 m in 50 m hebt veranderd maakte mijn response geheel overbodig. Volgende keer een verbetering liever in een edit plaatsen. Zelf zal ik in het vervolg een flinke tijd wachten alvorens te reageren…
Of gewoon een gelamineerde motorjas kopen. Nergens last van deze week ook gewoon gereden, altijd eigenlijk… Heb ook geen auto meer. Goeie jas, overbroek en gaan. Sowieso moet een horloge daar tegen kunnen. Maar ik moet toegeven, de regen afgelopen week was van bijbelse proporties
Bedankt voor de tip! Dat was inderdaad veel beter geweest. Excuus daarvoor!