High beat Quartz (Precision)

Hi Allen,

Ik ben al enige tijd actief en weet onderhand steeds meer over de mechanische horloges, heb er dan ook aan een aantal in bezit, van het zelf bouwen van een NH35 watch tot mooie Seiko’s.
Ik ben nu op het pad van de Bulova Precisions beland, en erg door aangesproken.

Vraag me dan ook af:
Zijn er meerdere Quartz movements waarbij de secondenwijzer ‘glide’, zoals de Seiko springdrive?

Niet helemaal hetzelfde maar de Junghans Max Bill Mega Solar heeft ook iets bijzonders. De secondewijzer maakt twee stapjes per seconde. De minutenwijzer staat op de “huidige” minuut tot de laatste anderhalve seconde en glijdt dan naar de volgende minuut. Erg apart.

2 likes

Deze 262kHz quartz heeft een vloeiende secondewijzer. Bijna net zo vloeiend als van mijn GS springdrive. En deze Bulova Jet Star kost 499,- Euro.

4 likes

Wat een prachtstuk!
Heb zelf ook een Accutron II, super mooie beweging. Op dit moment in bruikleen door mijn schoonvader, hierdoor ook opzoek naar een 2e Bulova! (Liefst 2e hands)
Zal een Jet Star ook eens verder bekijken, ziet er goed uit.

1 like

Inderdaad de Bulova Jet Star. Heb zelf deze :point_down:t2: en ben er ook zeer tevreden mee. Met een beetje zoeken voor circa €300,- te vinden (destijds via Gioielleria Rosaspina).

7 likes

Als mensen weten waar nog een mooie Bulova 2e hands te koop staan hoor ik het graag, of waar ik doe kan vinden.
Kijk al op chrono en hier natuurlijk!

1 like
1 like