Sinds ik de Breitling B50 heb gezien ben ik zeer geïnteresseerd in de (digitale) high end quartz horloges. Nu leek het mij leuk om eens een lijstje te maken van dit soort horloges. Echter zijn er vast veel meer dan degene die ik ken?
Hiere enkele high end digitale quartz horloges, kennen jullie er nog meer en welke vinden jullie het mooist?
+1 voor een Grand Seiko. Volgens velen is het 9F-uurwerk nog steeds de beste Quartz ter wereld. Het bijzondere aan dit uurwerk is de twin pulse motor. Om de batterij te sparen en toch zware wijzers te kunnen gebruiken tikt dit uurwerk twee maal per seconde. Je ziet dat niet af aan de secondewijzer.
Ook bijzonder is de langste service interval ter wereld. Afgezien van het batterijvak is het uurwerk hermetisch afgesloten, geen kans op uitdrogingen of stof. Seiko adviseert een service interval van eens in de 50 jaar. (!)
De Aerospace die je toont is de 2002-uitvoering. De nieuwere (Avantage, EVO) zijn beduidend anders. De Aerospace was m’n eerste Breitling, die ik nieuw heb gekocht
Helemaal van deze tijd: solar power met standby, radio controlled en en comfortabele band van een afwerkingsniveau dat ik nooit eerder ben tegengekomen.
Mijn huidige Seiko topper. Ik hoop er ooit nogeens een Grand Seiko of Astron naast te kunnen leggen. Gezien de afmetingen zal het eerder een Astron worden.