High end quartz Duiker

Ik ben op dit moment mijn horloge collectie aan het uitdunnen. Mijn toekomstige collectie gaat bestaan uit de volgende:

Seiko SBDX001 ( dagelijkse automaat op dit moment)
Casio G-shock GW-5000. ( in mijn ogen de ultieme beater)
Rolex SND ( voor de speciale gelegenheden)

De rest van mijn collectie is terug te vinden op een ander deel van het forum ;-).!

Nu wil ik toch graag een quartz duiker in mijn collectie en dat is vooral om praktische reden. Ik heb zelf de Seiko SBBN013 ( darth tuna) op het oog. Misschien zijn er nog meer suggesties? Ik ben heel benieuwd en alvast bedankt voor de input.

1 like

Darth Tuna…erg mooi en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Nadeel: hij is erg hoog.
Ik vind een SBBN007/015/007 hierdoor gebruiksvriendelijker. Uurwerk is identiek aan de Darth Tuna.
Verder is de shroud van de Darth Tuna van keramiek en kost een godsvermogen. De shroud van de anderen is van stainless steel, kan altijd bijgewerkt worden en is een stuk goedkoper.
Verder is een batterijwissel bij de SBBN007/015/007 een stuk simpeler.

Ander alternatief: Sinn Ux…batterijwissel alleen bij Sinn…maar eens in de zeven jaar.

Ander Alternatief: Omega Seamaster Quartz…urenverstelling zonder horloge te stoppen. Erg makkelijk bij reizen.

Alternatief:
SEIKO PROSPEX MARINEMASTER SBBN017
BLUETECH ABYSS II T-100 TRITIUM SWISS AUTOMATIC, maar deze is aan de dure kant…

Een van de mooiste high end quartz duikers is in mijn optiek de Sinn UX.

groetes Lenno

Sinn UX!!!

Enorm waterdicht en olie-gevuld, dus uit elke hoek afleesbaar!

Explore Louis Van eijndt Explore Louis Van eijndt Explore Louis Van eijndt
1 like

Ik ben vergeten te vertellen dat de Sinn UX al een keer in mijn bezit is geweest. Het betrof de niet getegimenteerde versie op stalen band. Ik vond het echt een top klok alleen er was 1 nadeel. De AR coating van Sinn is heeeeeelnerg krasgevoelig en dat irriteerde mij mateloos. Heb daarom het horloge destijds omgeruild voor een seamaster.

Een Seamaster automaat btw ;-).

Seiko SBBN015 en klaar is kees ehh, daymio:)

Haha, Peter is de naam ;-).

Klaar is Peter, krijg je geen spijt van :slight_smile:

Geloof het op niet naar de SBBN015 heb ik al een keer gehad. Heb hem toen verkocht maar daarna toch ook een beetje spijt gehad. Het 7c46 is een top uurwerk btw. Kent weinig vergelijk mbt precisie,duurzaamheid en bouwkwaliteit.

Alles behalve een Seiko! :wink:

Met Seiko daar is helemaal niks mis mee ;-).

Mwoa!

Ligt ook een beetje over welke Seiko (berrie in het Japans) je het hebt ;-).

De grand seiko quartz diver
Sbgx115 & 117

Heel erg mooi maar ik denk dat de Grand Seiko net iets te veel high end is helaas.

louis Schreef:

Alles behalve een Seiko! :wink:

Een sun 019 is niet vergelijkaar met een SBBN015 :slight_smile:

watchagain Schreef:

louis Schreef:


Alles behalve een Seiko! :wink:

Een sun 019 is niet vergelijkaar met een SBBN015
:slight_smile:

Een SUN 019 is niet meer hier in huis. Was mijn laatste Seiko-oefening…

Een SUN 019 is niet meer hier in huis. Was mijn
laatste Seiko-oefening…

Kan ik me voorstellen, was ook voor mij niet de juiste keus, maar laat je niet uit het veld slaan.
Er zijn echt hele mooie alternatieven! op Seiko gebied! :slight_smile: