High quality rubber bandjes met textuur?

Ik ben eigenlijk al een tijdje aan het zoeken naar iets specifieks:

  • High quality rubber bandjes
  • Niet glad maar met een textuur / patroon
  • Veel taper
  • Curved lugs / Integrated design

Het valt op dat bijna alle rubber bandjes geen of bijna geen taper hebben en van het integrated type zijn ze bijna altijd helemaal glad zonder textuur. Daarnaast zijn bandjes met een mooie textuur ook erg schaars.

Tropic straps heb ik en ben ik fan van.

Wat ik erg mooi vond was de rubber strap die bij mijn Overseas zat.

Bij IWC zie ik ook soms hele coole.

En nog wat leuke voorbeelden.

Ik was benieuwd of jullie goede sites kennen met straps die gedeeltelijk aan mijn wensen zouden kunnen voldoen. Curved / integrated hoeft niet perse, patroon is een must, taper zou erg fijn zijn.

4 likes

Ik ben zelf ook weleens aan het kijken naar een mooie rubberen band op maat. Ik ben eigenlijk maar 1 adres tegen gekomen waar je alles zelf samen kan stellen, maar daar zit geen band bij met een structuur helaas. Voor structuur zou je ook een band kunnen nemen van Cordura met een rubberen binnenkant.

1 like

Crafter blue heeft een lijn die ongelooflijk comfy draagt!



2 likes

2 likes

Ik ga goed op Rubber B. Ze hebben naast generieke ook voor bepaalde merken/modellen perfect passende bandjes, voldoet verder aan jouw wensenlijst, volgens mij.

Leuke optie, maar het lijkt door de stiksel iets teveel een canvas band. Ik wil liever niet iets dat op alligator, leer, canvas etc lijkt.

Ik ken Rob van de Seiko’s (vaak horloges gekocht, weinig accessoires tot nog toe). Maar deze rubber bandjes zijn niet helemaal mijn smaak.

Ja dat is een mooie. Ik zie ook dat Longines voor de Hydroconquest best wat opties heeft in verschillende maten.

Oh ja, die SwimSkin opties zijn best cool. Veel in two tone helaas. Maar ik ga even door alle merken heen klikken.

1 like

Die is wel gaaf. Zijn die ook helemaal op maat te bestellen?

Moet je even op hun site gaan kijken, ik heb een 20mm straight edge genomen, enorm soepel

IWC heeft dus deze op hun site (mxe0dfgt), maar helaas maar 2 kleuren en in 1 size. Zoiets zou heel mooi zijn, maar dan dus met even meer keuze.

Ook deze ziet er goed uit met net iets dikkere randen.

Breitling heeft de soort van mesh rubber banden

1 like

Je zou eens bij Jean Rousseau kunnen kijken.
Zij maken volgens mij ook banden in opdracht van Omega. Ben zelf van plan om een keer zo’n sailclothband van ze te proberen.

Rubber hebben ze ook. Onderstaand voorbeeld vond ik er tof uitzien.