Hij gaat de deur uit

Met gemengde gevoelens gaat hij binnenkort de deur uit:
De Moser Monard…

Ik vind 't nog steeds een schitterend horloge, maar hij ligt te veel in de kluis… Wellicht ben ik er te zuinig op, maar ik heb 'm in al die jaren gewoon niet veel gedragen. Er zit zowat nog geen krasje op en ik heb 'm voor een goede prijs (cash + inruil) kunnen verkopen.

Het goede nieuws: als onderdeel van de deal zit er een andere mooie klok aan te komen :smiley:

Wordt binnenkort vervolgd…!

Groet
Mark

TJa… inderdaad… een heel mooie klok… maar als je em te weinig draagt… wat moet je dan?..

't is een beetje het zelfde als wat ik laatst op TV zag… bij Chasing classic cars… iemand verkocht een in behoorlijke staat verkerende Ferrari 246 Dino… omdat ie er gewoon niet aan toe kwam om er mee te rijden… hoe mooi hij de auto ook vond…

als er dan als “tegenprestatie” een ander mooi horloge jouw kant op komt… dan spreek je toch wel weer van een Win/Win situatie… jij maakt een ander blij… een ander maakt jou blij!.. (tu)

Persoonlijk vind ik de achterkant mooier dan de voorkant. Erg speciaal horloge!

Ja - en de cash die erbij komt, ga ik mogelijk gebruiken voor nieuwe motor. Ducati Multistrada staat op de shortlist… Dat moet jou ook aanspreken :slight_smile:

Groet
Mark

Zonder te weten wat hier voor in de plaats komt, vind ik het erg dom :smiley:

Veel plezier met de nieuwe aanwinst (tu)

MarkV Schreef:

Ja - en de cash die erbij komt, ga ik mogelijk
gebruiken voor nieuwe motor. Ducati Multistrada
staat op de shortlist… Dat moet jou ook
aanspreken :slight_smile:

Groet
Mark

een “multi-vlaai!”… ik vind ze niet mooi… maar wat ik van rijders van een multi hoor… 't stuurt geweldig… handelbaar… veelzijdig… en dan dat geluid nog… :slight_smile: (tu)

Prachtig horloge, ik ben sowieso helemaal weg van Moser. Benieuwd wat ervoor in de plaats komt (tu)

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar ik vind het wel jammer. Vind deze Moser een van de mooiste horloges die er is.

Zit zelf in de pre-fase van de aankoop van een Mayu met bruine wijzerplaat. Ben er nog niet uit…

Pracht horloge van een pracht merk maar als je hem idd niet om veel om hebt…

Staudt Schreef:

Persoonlijk vind ik de achterkant mooier dan de
voorkant. Erg speciaal horloge!

Vind de voorkant prachtig, maar die achterkant, met het Poinçon de Genève erop, heeft ook wel wat. Het betere Swiss Made. En géén geblauwde schroeven;)

Arie Kabaalstra Schreef:

TJa… inderdaad… een heel mooie klok… maar als
je em te weinig draagt… wat moet je dan?..

't is een beetje het zelfde als wat ik laatst op
TV zag… bij Chasing classic cars… iemand
verkocht een in behoorlijke staat verkerende
Ferrari 246 Dino… omdat ie er gewoon niet aan toe
kwam om er mee te rijden… hoe mooi hij de auto
ook vond…

als er dan als “tegenprestatie” een ander mooi
horloge jouw kant op komt… dan spreek je toch wel
weer van een Win/Win situatie… jij maakt een
ander blij… een ander maakt jou blij!.. (tu)

moet ie alleen dat andere horloge natuurlijk niet ook in de kluis stoppen :wink:

Staudt Schreef:

Persoonlijk vind ik de achterkant mooier dan de
voorkant. Erg speciaal horloge!

is eigenlijk ook mijn voorkeur. n rustig/mooi voorkantje, met n gaaf/mooi achterkantje.

Uurwerk is “in-house”. MSG in Oostenrijk bouwt volgens mij het grootste gedeelte. Daarna wordt 't over de grens gesmokkeld zodat er “swiss made” op kan :smiley:

De naam Moser is al lang verbonden met horloges, maar het merk is een jaar of 10 (?) geleden nieuw leven in geblazen met de Monard en de Mayu. Erg fraai allemaal.

Weet niet precies wat de MSRP’s nu zijn, maar volgens mij voor een Moser Monard ergens rond de 21,000 usd hier in de VS.

Groet
Mark

ah nee - die gaat om de pols :slight_smile:

Zit niet eens een glazen achterkantje in !

Groet
Mark

Ben er geweest in Schaffhausen. Uurwerk wordt helemaal daar gemaakt.

Zou kunnen… Wanneer was dat ? Die van mij moest naar MSG (twee keer) toen ik 'm net had. Een keer voor reparatie aan het uurwerk (garantie) en een keer voor een nieuwe kast omdat ze een jaap van een kras hadden gemaakt tijdens de eerste reparatie…

Misschien maakt MSG onderdelen en wordt 't spul in Suisse in elkaar gezet… Geen idee…

Groet
Mark

MarkV Schreef:

ah nee - die gaat om de pols :slight_smile:

Zit niet eens een glazen achterkantje in !

Groet
Mark

Je gaat met toch niet vertellen dat je er een digitale G-shock voor in de plaats is gekomen :wink:

Ik weet dat jullie allemaal gek zijn op plaatjes, dus zodra ik 'm heb, zal ik wat fotootjes maken :slight_smile:

Groet
Mark

Vandaag de ruil gemaakt. De Moser heeft een nieuw baasje en ik heb wat anders moois in de stal…

Zal snel wat fotootjes proberen te maken :slight_smile:

Groet
Mark

Ik zou er nog maar even over nadenken