Hij is bezorgd, de Obris Morgan Nevon

Ik heb het type met de blauwe wijzerplaat besteld en “witte” bezel.
Al een tijdje keek ik met enige regelmaat naar dit horloge. Goedkoop en met meer oorspronkelijkheid dan veel andere (vaak minder) goedkope merken.
De wijzers hebben een minder gangbare vorm en de seconden-indices ontbreken. De minuten-indices zitten “vast” aan een ring aan de buitenkant van de wijzerplaat, die ring is in het donker ook lichtgevend.
De kleur is omschreven als navy-blue, het is echter meer een soort blauw-grijs bijna een jeans kleur. Op de wijzerplaat staat in witte letters het merk en onder meer de type aanduiding in cijfers. Niet ieders ding maar ik vind het wel wat hebben, samen met de “onaffe” bezelinlay en het wat grovere geheel, heeft het iets industrieels. Erg mooi m.i. De bracelet is mooi en stevig en comfortabeler dan ik had verwacht gezien de dikte en grofheid. Dan zit er nog een grote schroefkroon op die solide aanvoelt en een slag of vier nodig heeft om dicht te draaien. Het uurwerk is van Citizen en loopt sinds gisterenmiddag goed op tijd.
Het horloge zit verpakt in een metalen kistje waar ook een reserve schroefpin voor het monteren van de bracelet aan de kast, in zit.






In het vroege ochtendlicht (het was mijn beurt om de hond uit te laten :() lijkt de wijzerplaat soms bijna antraciet, in de loop van de dag heb je zo drie verschillende horloges :smiley: Antraciet, grijs, jeans-blauw.
Al met al vind ik het een stoer, degelijk ding met meer eigen gezicht dan merken als Steinhart, Davos etc.

Hij is apart, met zeker een eigen look… Ook het bandenwisselsysteem lijkt me erg handig, want op een dikke leren band lijkt ie me nog een stuk gaver.

gefeliciteerd hoor ik vind hem prachtig!
ben alleen helemaal niet van de metalen banden.
mooi leer staat denk ik veel mooier!

Cool B)-, mooi, rustig en toch een dikke klok.

Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Mvrgr, Andre

Gave klok. Mooi die industriele uitstraling.
Ben wel benieuwd hoe hij op leer staat, het contrast van stoer en sjiek kon wel eens erg fraai zijn.
Veel plezier van je nieuwe aanwinst en bedankt voor het showen.
Harold

@Bert1
@Rick
Leer ga ik zeker proberen, ben er nog niet uit welk leer.

Mooi klok, best orineel!

Waar voor je geld imho

Mijn beste,

Kort en Krachtig:
ik vind hem Prachtig!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg mooi…
(tu)

Ik weet nog niet of ik de “kale” bezel mooi vind.
Maar wat een stoere band!
In ieder geval gefeliciteerd met deze ongewone aanwinst.

gr.
Han

Mooie stoere klok,ziet er heel degelijk uit.
Gefeliciteerd (tu)

Han R Schreef:

Ik weet nog niet of ik de “kale” bezel mooi vind.
Maar wat een stoere band!
In ieder geval gefeliciteerd met deze ongewone
aanwinst.

gr.
Han

er gaat niets boven een kale bezel :slight_smile:

Mooi Leen! Veel mooier dan ik had verwacht! Een beetje badass leer zo 'm ook niet misstaan.

Rick Schreef:

Han R Schreef:


Ik weet nog niet of ik de “kale” bezel mooi
vind.
Maar wat een stoere band!
In ieder geval gefeliciteerd met deze ongewone
aanwinst.

gr.
Han

er gaat niets boven een kale bezel :slight_smile:

Bald Bezels Rules :smiley:

Mooie stoere klok hoor. Mooie ruige leren band erop, zou hem inderdaad niet misstaan. (tu)

dmc Schreef:

Mooie stoere klok hoor. Mooie ruige leren band
erop, zou hem inderdaad niet misstaan. (tu)

+1

Deze serie heet toch Nevon ipv Nevron?

Mooi hoor!

Warroo

Heftig horloge, Leen!!!
Is de bezel draaibaar en moet je dan uitgaan van die lichtgevende punt?
Mooie band ook, met die open structuur, zodat je huid lekker kan ademen.

Veel plezier met je aanwinst en succes met het ontbijt klaarmaken als je morgen niet de hond hoeft uit te laten;)

Warroo Schreef:

Deze serie heet toch Nevon ipv Nevron?

Mooi hoor!

Warroo

Klopt is Nevon ipv NevRon, typefoutje :frowning:
Misschien kan een mod nog een lettertje verwijderen…?

Mooie klok,

Ik vind hem wel wat weghebben van een VDB, lekker no nonsens.

Enjoy!