Hij is binnen, de oak van bulova!

Hij is er de bulova oak, ik denk maak een nieuw topic, want dit horloge is echt wel een 2de topic waard!!!

Eerlijk dit horloge is een koopje, 1 risico nog hij loopt niet, morgen ga ik er even een nieuwe batterij inzetten en dan kijken of ik nog steeds zo blij ben, het is een quartz dus meestal lopen ze dan wel lijkt me.

zo nu eerst even een polsshot:

Ik heb het horloge net pas binnen, dus hij is nog niet schoongemaakt, het horloge ziet er goed uit, hij heeft wat krasjes, maar voor een gedragen vintage exemplaar is dit gewoon normaal, geen enkel krasje in het glas en de bezel is netjes, ben er echt blij mee, blijft toch altijd een gokje iets kopen wat je nog niet gezien hebt.

De band is iets wat gesleten(normale slijtage), nikst ergs aan te ondekken op de gebruikers krasjes na dan, de sluiting is erg stevig, verder is de band geschoefd, en dat past dan ook direct bij de luxe uitstraling van het horloge ook al is het geen echte oak.

Was het al duidelijk dat ik er erg blij mee ben :smiley:

Op de foto hierboven is een beetje vuil te zien, en nu jullie dit lezen ben ik hem aan het schoon borstelen!!

Het horloge voelt goed, je merkt gewoon dat het geen kermis horloge is, ik zou wel eens willen weten wat dit horloge nieuw heeft gekost.

Zijn er nog dingen die ik kan doen om die krasje een keertje op een zondag middag weg te poetsen?

O ja iedereen moet blij zijn dat ie bij mij terecht is gekomen, want hij past alleen bij mensen met een dun polsje zoals ik die heb!!

Ik heb helemaal niets met Audemars piquet maar deze Oak vind ik wel mooi hoor. Hele leuke aanwinst. Ik houd wel van dit soort horloges. Ik ben ook blij met mijn Orient Day-Date. Veel draagplezier.

Hoi Floris,

Een mooi exemplaar. Hij ziet er robuust uit. Van mij had er wat minder prominent ‘quarz’ op gemogen, maar toendertijd was dat juist een pré neem ik aan.

Ik kan me voorstellen dat als het bandje te klein is, of je poslen te dik, dat het knap lastig wordt voor deze fraaie band nog identieke schakels te krijgen.

Het leuke van dit model vind ik dat, ondanks dat hij geïnspireerd is op een zeer duur horloge, de onbekendheid van audemars er mede voor zorgt dat ik dit niet als een fake/rip-off/imitatie/hommage beschouwt. (Nu heb ik daar sowieso weinig problemen mee gezien mijn alpha collectie :wink: )

Heel veel draag(- en poets)plezier!

Groeten,

Martin

In één woord: Geweldig!
Gefeliciteerd!!

Even een creatieve poging!

En bedankt voor de reactie’s!!!

Wat een prachtklok! Pure eenvoud en dat maakt horloges vaak zo mooi, naar mijn bescheiden mening. (tu)

Hele mooie Bulova. Trouwens met dit merk is niets mis.

Ik hoop wel voor je dat een nieuwe batterij het horloge laat lopen. Zal duimen voor je.

Kan mij voorstellen dat je er mee in je sas bent.

Mooi horloge Floris! (en eindelijk eens een keer geen automaat) :stuck_out_tongue:

Nou ik heb de batterij maar besteld via ebay, ik zie me deze week niet in de buurt van een juwelier komen, is maar een klein detail wat ik over het hoofd had gezien, maar gelukkig is die verkoper heel snel dus ik heb de batterij dan over morgen, bedankt voor het duimen!

Het uurwerk ziet er goed uit zal ik ook nog wel een plaatje van schieten.

RogierJ Schreef:

Mooi horloge Floris! (en eindelijk eens een keer
geen automaat) :stuck_out_tongue:

Dat is al bijna uniek op dit forum :wink:

Mijn beste,

Zeker ‘Floris’ dit horloge is echt een 2e topic waard. Al was het alleen maar om het roemruchte merk ’Bulova’ nog eens de revue te laten passeren.
Deze Bulova Oak mag er dan ook gerust wezen. Een mooi vormgegeven horloge welke een rustige, aangename wijzerplaat heeft met een bijzonder fraaie band. En een kroon die het octagon ontwerp mooi afsluit.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie octagon horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

floris Schreef:

Even een creatieve poging!

http://i139.photobucket.com/albums/q319/florisfoto
/STA60049.jpg

En bedankt voor de reactie’s!!!

Congrats met de nieuwe aanwinst !

Enne nog een tip: Die “quartz” is gemakkelijk weg te “P-sjoppen” ! :smiley:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, een deik van een horloge:)

Kijk altijd leuk de reactie’s en de woordspelingen op dit forum, bedankt allen, morgen een update of hij loopt hoop ik!

Waarlijk een sierraad voor de arm, een zeer mooi klokje.

Update:
Ik heb nogmaals naar de prachtige foto’s gekeken en ik ben nu overmand door emoties, zo mooi vind ik hem. Bravo!

Floris,

Wat een mooi horloge zeg! Een horloge dat echt bij zijn eigenaar past zo te zien. Zoals jijzelf al aangaf is dit ‘petite’ horloge lang niet voor iedere pols geschikt en dat is te zien. Dat maakt het voor jou natuurlijk alleen maar leuker. Ik hoop dat het met het batterijtje ook helemaal goed komt. Geniet ervan Floris!!

En … "doet ie het of doet ie het niet " ???

Ik zit nog op die batterij te wachten, nog geen tijd gehad om er zelf 1 te halen dus online aangekocht, ik denk dat ik morgen het nieuws kan melden.

Ander nieuws is dat die gouden er weer op staat voor de liefhebbers!

http://cgi.ebay.nl/SUPERBE-BULOVA-AUTOMATIC_W0QQitemZ150261054761QQihZ005QQcategoryZ116454QQtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem