Hij is binnen een vintage chronographe suisse!

En dan te bedenken dat het horloge in het echt noooog mooier is!

volledig met eens henrik,en wat is hij er blij mee,geweldig!!!
veel draag plezier en ben blij dat hij op de juiste plaats is terecht gekomen.
groet jan de groot .pajero

Dank jullie wel ik kan niet stoppen met kijken en glimlachen, veel positieve reacties gehad.
Hij loopt erg nauwkeurig. Alleen is de gangreserve ong 30uur (normaal voor dit type uurwerk ?, of moet hij nog ingewerkt worden?)
Er werd mij gevraagd waar de 2e km schaalindeling voor dient (de cijfers in het rood, km t/m 19). Ik kon de persoon geen uitleg daarover geven, dus misschien weten jullie het.

Is een telemeter schaal. Als je de flts ziet bij onweer druk je de chrono in. Als je het geluid hoort zet je hem stop en je kunt aflezen hoever het onweer van je weg is.
Werd in de WOI & II ook gebruikt om de inslag van een granaat te voorspellen.

Thanks Tom, dat is wel coole en nuttige info.

Hoeveel uur gangreserve heeft die CS van jou eigenlijk?

Geen idee eigenlijk. Iig korter als mijn vintage Tissot. 30 uur zou best kunnen.
Ik zal het wel eens nakijken. Ranfft geeft trouwens een power reserve aan van 42 uur.

Door het verchromen van de kast verliest men niets van het vintage zicht, kleur blijft hetzelfde. Na een paar weken heb je toch terug fijne krasjes en is de nieuwe look weg.
Wijzers kan je ook proberen te laten polijsten, wel opletten dat de plaqué niet weg gaat, ofwel een nieuw setje wijzers kopen op de rikketik.

Ik zou de kast ook laten verchromen. Hier een foto van de mijne. Ik vind dat de look erdoor niet weg is.
Hier een Tissot die opnieuw verchroomd is

Ziet er inderdaad erg goed uit, en er gaat inderdaad niks aan karakter verloren. Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen. De juwelier waar ik hem naar toe heb gebracht zei dat het ong 200euro zou kosten. Terwijl jij hem voor ong 50euro hebt laten verchromen (las ik op dzvl)

verchromen 200 euro, laat me niet lachen. heb het bij een horlogemaker laten doen bij mij in Uden
de 50 euro is niet alleen voor het verchromen, maar de kast had redelijk diepe krassen. die heeft de horlogemaker er eerst uit moeten laten schuren.
verchromen doet hij overigens niet zelf, hij stuurt dat gewoon op.
De tissot kostte overigens maar 30 euro,

Ja ik vond het ook belachelijk veel, dan ga ik toch even raadplegen bij de andere juweliers in het centrum.

Ik zie deze post nu pas…Zat in Frankrijk.

Echt mooi! Zo’n Chronographe Suisse staat zeer hoog op mijn verlanglijstje.

gefeliciteerd!!!