Hij is binnen een vintage chronographe suisse!

Hij is binnen, en het is een beauty. Ik heb hem opgewonden, en hij loopt tot nu toe perfect. Maar ik ga hem denk nog wel polijsten(iemand enig wat dat precies kost?)
Hier zijn wat foto’s(excuses voor de slechte kwaliteit, ze zijn haastig genomen).

Yep, dat is wel mooi ! Zeker gezien het verhaal wat er nog aan vasthangt…(zie andere draadje)

Zou er niet te veel aan polijsten, de kast lijkt verchroomd messing. Gebruikssporen van een jaartje of 40 geven het klokje ook wel wat extra’s…

Veel plezier ermee !!

Mooi horloge! Goede deal.

Gefeliciteerd valjoux, ik zou er zeker niks aan laten doen, en zolang die mechanisch goed funktioneert,
gewoon dragen, ook leuk dat er ook nog een soort van Merk op staat.

groet, André

Van harte, het is een prachtig horloge, ik kan het weten :smiley:

Mooi horloge (tu) veel plezier ermee!
Zoals Lucien al aangaf: de kast is verchroomd messing, dus kun je niet polijsten als RVS; een paar krasjes geven een vintage wel wat karakter vind ik.
Dat bandje staat er erg goed bij!

Groet,

Dank jullie wel, kan iemand mij meer vertellen over het merk, want is nu Chronographe suisse het merk of Aureole, of is een chronographe suisse een soort type horloge? Want ik zie meerdere chronographe suisse maar ze hebben vaak andere namen boven chronographe suisse staan.

Vind ik ook alleen zit er een double gesp aan, maar dat is wel te verhelpen met een chrome gesp.

Mooi horloge, leuk uurwerk. Ik heb de mijne (in goud) onlangs verkocht…

gr,
Hans Mennink

Prachtig horloge in deze verchroomde uitvoering,in goud had ik hem een stuk minder gevonden.

Groet Peter

valjoux 7750 Schreef:

Dank jullie wel, kan iemand mij meer vertellen
over het merk, want is nu Chronographe suisse het
merk of Aureole, of is een chronographe suisse een
soort type horloge? Want ik zie meerdere
chronographe suisse maar ze hebben vaak andere
namen boven chronographe suisse staan.

Het merk is dus — AUREOLE---- waarschijnlijk een fantasiemerk .ik heb er verder geen info over.
in de tijd dat deze horloges verkocht werden,waren er in Zwitserland zo’n 10.000 verschillende horlogemerken gedeponeerd. Rolex bijvorbeeld had er ook zo’n stuk of 20, alleen Rolex en Tudor zijn hiervan overgebleven.

de term Chronographe Suisse geeft alleen aan dat het hier om een horloge gaat met een chrono functie waarvan het caliber uit Zwitseland komt.het is meestal een Landeron of Valjoux uurwerk.

Groet André

veel plezier ermee het is echt een mooie klok
groet pajero

valjoux 7750 Schreef:

Dank jullie wel, kan iemand mij meer vertellen
over het merk, want is nu Chronographe suisse het
merk of Aureole, of is een chronographe suisse een
soort type horloge? Want ik zie meerdere
chronographe suisse maar ze hebben vaak andere
namen boven chronographe suisse staan.

Valjoux,

Hier een volkalender Aureole 32mm,

staat te koop op eBay bij verkoper vipwatches

Groet, André

Mooie klokken.
Is geen stalen kast en kan dus niet geschuurd en ontkrast worden of men zou ze opnieuw moeten laten verchromen.

leuke klok , staat ook goed op de pols.

veel plezier ermee

Dank jullie wel, ik ben er erg blij mee maar hij ligt nu bij de horlogemaker voor een cosmetische ingreep(wijzerplaat, wijzers, het glas en de kast worden schoongemaakt en het uurwerk krijgt een beurt mits hij niet goed loopt.) en hij krijgt een nieuw bandje. Dus ik ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien. Ik zal de foto’s tonen zodra ik hem weer heb.

De juwelier was aardig onder de indruk van de CS maar hij vond het zonde om de kast te verchromen, dan zou er ook een nieuwe wijzerplaat in moeten komen vond hij(Anders klopt het contrast niet meer) en dan is ook het karakter weg van zo’n vintage. En daar moet ik hem gelijk in geven.

He… dat bandje is nu net heel fraai (wat ik ervan kon zien)…

Maar goed, ja, opnieuw verchromen is een hele ingreep die het karakter zou aantasten (misschien met een licht getinte verchroming, als zoiets mogelijk is??). Zou ik alleen doen als ik de kast echt tever aangetast vond

of als ik allergisch op de messing legering zou reageren (hetgeen bij mij waarschijnlijk zou gebeuren).
Maar daar zijn misschien ook andere oplossingen voor?

Ik heb hem vandaag terug, er kon niet al te veel worden gedaan aan de kast en wijzerplaat(te diepe krassen) dan behalve een beetje schoonmaken. Het opnieuw laten verchromen zou zonde zijn volgens 2 juweliers, dat zou afbreuk doen aan het karakter van het horloge en dan zou er ook een nieuwe wijzerplaat in moeten anders klopt het contrast niet meer. Maar ik heb er wel een nieuw bandje op laten zetten een Di-modell bandje, ik vind hem vrij apart maar ik vind hem er goed bij staan.

Hier zijn nog 2 foto’s, (ik ben helemaal verliefd :D)

Na het bekijken van de foto’s vind ik het eerste bandje toch mooier, maar da’s mijn smaak en daar gaat het niet om. Het horloge vind ik prachtig.

Groet, Mark