De plaatjes maakten een hoop positieve reacties los, en dus zou ik graag deze topic ter aanvulling willen doneren! Eerlijk gezegd heb ik hem al een weekje binnen, maar wegens tijdgebrek heb ik hem niet eerder kunnen fotograferen.
Hierbij:
Helaas zaten er toch een paar minderheden aan. Zo is de “motorkap”, de achterdeksel, niet origineel denk ik, te zien aan de iets uitstekende diameter. Ook moesten de drukkers worden vervangen omdat de aangeleverde te los in de kast zaten. Maar na dit gedaan te hebben bleef er alsnog een prachtig exemplaar over waar ik erg blij mee ben.
Mooi man!
Ik heb ook zo’n ouwe chrono, eentje met een Landeron vanbinnen.
En daar ben ik blij mee, die dingen hebben toch een zekere uitstraling die me reuze aanspreekt.
Veel plezier met de jouwe.
Dat je er blij mee bent kan ik me voorstellen, ze ziet er top uit (tu)
Ook ik ben in het bezit van zo’n oudje maar dan met een Venus uurwerkje er in.
Veel plezier gewenst met je chrono!
@ Tom Vreeken
"Wat zit hier nu voor een uurwerk in, een Valjoux?"
Ik ga er van uit dat het een Venus 188 is, al schijnt de Valjoux 7730 hetzelfde te zijn. Gezien de leeftijd dat ik het horloge schat, jaren '50, denk ik dat het een Venus is. De Venus werd geproduceerd vanaf 1948, en de Valjoux vanaf 1966 volgens Ranfft.
Heeft Valjoux Venus overgenomen rond die tijd? Of is dit een voorbeeld van een samenwerking?
@ Grootmokum,
Ze hebben zeker veel uitstraling! Het mooie is ook dat er van bijvoorbeeld de Landeron 48 en 51 nog zoveel te vinden zijn dat je er nog redelijk veilig aan kunt sleutelen. Natuurlijk wel om ze te repareren, want dat zijn ze wel waard!