Hij is binnen! Olor Chronographe!

Hallo vintage liefhebbers!

Een tijdje geleden poste ik een topic over het winnen van de Olor Chrono op de Baay:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,244707,244808#msg-244808

De plaatjes maakten een hoop positieve reacties los, en dus zou ik graag deze topic ter aanvulling willen doneren! Eerlijk gezegd heb ik hem al een weekje binnen, maar wegens tijdgebrek heb ik hem niet eerder kunnen fotograferen.
Hierbij:

De in mijn ogen prachtige Art-Deco lugs!

Het goed werkende Landeron 48 uurwerkje!

Helaas zaten er toch een paar minderheden aan. Zo is de “motorkap”, de achterdeksel, niet origineel denk ik, te zien aan de iets uitstekende diameter. Ook moesten de drukkers worden vervangen omdat de aangeleverde te los in de kast zaten. Maar na dit gedaan te hebben bleef er alsnog een prachtig exemplaar over waar ik erg blij mee ben.

Groeten,
Michiel

Mijn beste,

Eveneens een magnifieke aanwinst.
Een aanwinst waar de tijd geen vat op heeft gehad.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze oudgediende!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Michkh Schreef:

…Maar na dit
gedaan te hebben bleef er alsnog een prachtig
exemplaar over waar ik erg blij mee ben.

Groeten,
Michiel

En zo is het maar net: gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Wat zit hier nu voor een uurwerk in, een Valjoux?

Mooi hoor die oude chrono’s!

Mooi horloge, ik heb zelf ook één met zo’n Landeron 48 werkje. (Landeron dus Tom :slight_smile: )

Mooi man!
Ik heb ook zo’n ouwe chrono, eentje met een Landeron vanbinnen.
En daar ben ik blij mee, die dingen hebben toch een zekere uitstraling die me reuze aanspreekt.
Veel plezier met de jouwe.

Dat je er blij mee bent kan ik me voorstellen, ze ziet er top uit (tu)
Ook ik ben in het bezit van zo’n oudje maar dan met een Venus uurwerkje er in.
Veel plezier gewenst met je chrono!

mvg, Frans

Een uitzonderlijk mooi uurwerk vind ik dit .
Veel plezier met het dragen en het koesteren .

Yo , Manu .

Jammer van die paar minpuntjes, maar het (eind)resultaat telt (tu).
En dat eindresultaat is prachtig!!!

Bedankt voor de reacties

@ Tom Vreeken
"Wat zit hier nu voor een uurwerk in, een Valjoux?"

Ik ga er van uit dat het een Venus 188 is, al schijnt de Valjoux 7730 hetzelfde te zijn. Gezien de leeftijd dat ik het horloge schat, jaren '50, denk ik dat het een Venus is. De Venus werd geproduceerd vanaf 1948, en de Valjoux vanaf 1966 volgens Ranfft.
Heeft Valjoux Venus overgenomen rond die tijd? Of is dit een voorbeeld van een samenwerking?

@ Grootmokum,

Ze hebben zeker veel uitstraling! Het mooie is ook dat er van bijvoorbeeld de Landeron 48 en 51 nog zoveel te vinden zijn dat je er nog redelijk veilig aan kunt sleutelen. Natuurlijk wel om ze te repareren, want dat zijn ze wel waard!

Verder ga ik er zeker plezier aan beleven!

Groet,
Michiel

Volgens mij is dit een Venus 188 van 1950 :

Yo , Manu .