Ongeveer een maand terug kwam ik toevallig op de website van Getat watch terecht. Ze verkopen vooral Panerai “Hommages”. Ze leveren die echter ook met mooie zwarte PVD geskeletteerde uurwerkjes. Wel van Aziatische maak helaas, maar daar is de prijs dan ook naar.
Ondanks dat ik tegen namaak ben en ook niet echt zo’n voorstander van hommages ben, kwam ik toch wel in de verleiding! Ik was namelijk al langer opzoek naar een leuk skeleton horloge voor een zacht prijsje, gewoon voor erbij. Omdat het zo goedkoop was en ik het ook erg mooie horloges vind, heb ik toen toch maar de gok gewaagd en heb ik er een horloge besteld, want ik was toch wel benieuwd.
Vandaag, ongeveer een maand na bestelling, heb ik mijn horloge ontvangen. Helaas moest ik aan de deur wel nog €25 betalen aan de douane.
Ik heb de wijzerplaat eraf gehaald, zodat ik een mooi skeleton horloge heb. Ik wil absoluut niet de indruk wekken dat ik een Panerai heb, dus ik wil proberen een beetje een eigen stijl aan het horloge te geven. Misschien dat ik er andere wijzers opzet en een andere band ofzo… Of misschien een soort halve wijzerplaat ervoor maak… (tips?)
Hieronder een paar foto’s met commentaar:
Het horloge zat in dit afzichtelijke doosje van zeer slechte kwaliteit
In het doosje trof ik dit horloge aan. Ik vind de afwerking erg goed en de eerste indruk is goed
De PVD coating zit er mooi op. Ik ben benieuwd of het lang blijft zitten
Erg grappig dat je er zo doorheen kan kijken
Ook de achterkant ziet er er mooi uit
De afwerking van het horloge is goed. Alleen het kastdeksel is niet zo goed afgewerkt, de randen zijn vrij scherp. Hier heb je tijdens het dragen echter geen last van
Het zwarte uurwerk geeft het horloge iets “speciaals”
En natuurlijk een paar wrist shots
Hij staat mooi, maar ik betwijfel of ik hem veel zal dragen, want het is meer een horloge voor erbij. Mijn U-Boat blijft toch mijn belangrijkste horloge.
Ik heb gekozen voor saffierglas. Het glas heeft een heel lichte bolling, dus ik betwijfel of het helemaal saffier is. Ik denk dat het een saffiercoating is op het mineraalglas.
Ik betwijfel echter of het leer wel echt is, want voor leer is het iets te soepel en met een vergrootglas lijkt de structuur ook niet helemaal te kloppen… Maar dat zal ik tijdens het dragen wel gaan merken denk ik
Dit is de wijzerplaat die eigenlijk op het horloge hoort. Hij ziet er mooi uit en goed afgewerkt. Ik denk echter niet dat ik hem er nooit terug op doe, want dan lijkt het teveel op een Panerai.
Al met al ben ik zeer tevreden over het horloge. De prijskwaliteit verhouding is bijzonder goed!