Hij is binnen... Wat vinden jullie?

Ongeveer een maand terug kwam ik toevallig op de website van Getat watch terecht. Ze verkopen vooral Panerai “Hommages”. Ze leveren die echter ook met mooie zwarte PVD geskeletteerde uurwerkjes. Wel van Aziatische maak helaas, maar daar is de prijs dan ook naar.

Ondanks dat ik tegen namaak ben en ook niet echt zo’n voorstander van hommages ben, kwam ik toch wel in de verleiding! Ik was namelijk al langer opzoek naar een leuk skeleton horloge voor een zacht prijsje, gewoon voor erbij. Omdat het zo goedkoop was en ik het ook erg mooie horloges vind, heb ik toen toch maar de gok gewaagd en heb ik er een horloge besteld, want ik was toch wel benieuwd.

Vandaag, ongeveer een maand na bestelling, heb ik mijn horloge ontvangen. Helaas moest ik aan de deur wel nog €25 betalen aan de douane.

Ik heb de wijzerplaat eraf gehaald, zodat ik een mooi skeleton horloge heb. Ik wil absoluut niet de indruk wekken dat ik een Panerai heb, dus ik wil proberen een beetje een eigen stijl aan het horloge te geven. Misschien dat ik er andere wijzers opzet en een andere band ofzo… Of misschien een soort halve wijzerplaat ervoor maak… (tips?)

Hieronder een paar foto’s met commentaar:

Het horloge zat in dit afzichtelijke doosje van zeer slechte kwaliteit

In het doosje trof ik dit horloge aan. Ik vind de afwerking erg goed en de eerste indruk is goed

De PVD coating zit er mooi op. Ik ben benieuwd of het lang blijft zitten

Erg grappig dat je er zo doorheen kan kijken

Ook de achterkant ziet er er mooi uit

De afwerking van het horloge is goed. Alleen het kastdeksel is niet zo goed afgewerkt, de randen zijn vrij scherp. Hier heb je tijdens het dragen echter geen last van

Het zwarte uurwerk geeft het horloge iets “speciaals”

En natuurlijk een paar wrist shots

Hij staat mooi, maar ik betwijfel of ik hem veel zal dragen, want het is meer een horloge voor erbij. Mijn U-Boat blijft toch mijn belangrijkste horloge.

Ik heb gekozen voor saffierglas. Het glas heeft een heel lichte bolling, dus ik betwijfel of het helemaal saffier is. Ik denk dat het een saffiercoating is op het mineraalglas.

Ik betwijfel echter of het leer wel echt is, want voor leer is het iets te soepel en met een vergrootglas lijkt de structuur ook niet helemaal te kloppen… Maar dat zal ik tijdens het dragen wel gaan merken denk ik

Dit is de wijzerplaat die eigenlijk op het horloge hoort. Hij ziet er mooi uit en goed afgewerkt. Ik denk echter niet dat ik hem er nooit terug op doe, want dan lijkt het teveel op een Panerai.

Al met al ben ik zeer tevreden over het horloge. De prijskwaliteit verhouding is bijzonder goed!

Ik vind hem geweldig!!!

Ook mooie foto’s

Mijn beste,

Dit is wel een heel apart horloge geworden!!
Een rijkelijk zicht op het kloppend hart der mechanica, laten je de essentie der tijd genoeglijk beleven.
De tijd welke zich in langzaam voortschrijdende stappen meester maakt van onze passie.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit transparante horloge.

Overigens, mijn complimenten voor de scherpzinnige foto’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke klok!

Leuk ding, maak eens een foto met de kroon naar links (even bandjes wisselen), zonder wijzerplaat kun je m namelijk ook zo dragen en wel zo comfortabel.

Ik heb ook een blauwe maandag een Getat gehad en was onder de indruk van de kwaliteit.

gr,

Vncnt

ik vind m helemaal super, schitterende inkijk in het uurwerk(tu)
ik zeg toppie… wat kost zoiets trouwens;)

Ben zelf eigenlijk niet zo voor skeletton, maar dit horloge leent zich er heel goed voor!
Heel speciaal zo zonder wijzerplaat. Zo wordt het een soort doorzon-horloge.
Veel draagplezier.

Gaaf ding, zeker met dit uurwerk. Ben zelf alleen niet zo van de kroonbeschermuisteekbeugelgeval.

Veel plezier ermee,

Martin

@Zeemeester: Ik heb even snel de band omgewisseld en een fototje gemaakt. Ik ben eigenlijk wel gewend aan de “left-hook”, want mijn U-Boat heeft het ook. Daarom vind ik het wel leuk om dit horloge dan juist met rechtse kroon te dragen! :smiley:

@Arie: In dollars was het 148 dollar. met de verwerkingskosten van CCnow creditcard betaling was ik 113 euro kwijt. (verzending EMS) Als je geluk hebt is dat het. Komt het horloge echter bij de douane dan moet je betalen. Bij mij was dat 25,55. Ik ben in totaal dus ongeveer 140 euro kwijt voor dit horloge. Ik vind dat echt wel “Bang for your buck”!

Mooi! :slight_smile:

mickmo92 Schreef:

@Zeemeester: Ik heb even snel de band omgewisseld
en een fototje gemaakt. Ik ben eigenlijk wel
gewend aan de “left-hook”, want mijn U-Boat heeft
het ook. Daarom vind ik het wel leuk om dit
horloge dan juist met rechtse kroon te dragen! :smiley:
http://i220.photobucket.com/albums/dd63/mickmo92/P
1080285.jpg

@Arie: In dollars was het 148 dollar. met de
verwerkingskosten van CCnow creditcard betaling
was ik 113 euro kwijt. (verzending EMS) Als je
geluk hebt is dat het. Komt het horloge echter bij
de douane dan moet je betalen. Bij mij was dat
25,55. Ik ben in totaal dus ongeveer 140 euro
kwijt voor dit horloge. Ik vind dat echt wel “Bang
for your buck”!

dat valt idd reuze mee… ik ga eens kijken;)

Je kan het beste een compleet horloge kopen met de optie “skeleton pvd movement” (of iets in die richting) dat is namelijk goedkoper dan alle onderdelen los bestellen.

Het leuke is dat je laterna altijd nog een andere kast kan bestellen en het uurwerk daar in kan zetten. En voor dat geld kan je dat nog eens doen.

Je hoeft de wijzerplaat trouwens niet zelf te verwijderen als je dat niet kan of wilt. Als je het vraagt bij je bestelling zal dit zonder extra kosten voor je gedaan worden.

Het saffierglas heeft trouwens wel veel reflectie, waardoor je niet zo’n grote kijkhoek hebt. Misschien is mineraalglas dan wel een betere optie… Achteraf gezien zou ik dat ook hebben gedaan en er dan zelf een saffierglas in gezet, was ik nog goedkoper uit geweest ook! maarja, echt storend is het niet hoor…

Leuk! :slight_smile:

Heb ook een skeleton 6497 voor m’n zusje gekocht, maar juist voorzien van een wijzerplaat. Zonder wijzerplaat vond ze em te druk, maar ze/we vinden 't wel weer leuk om em vanaf de achterkant te bewonderen.

Top klokkie!

Mooie klok. Lijkt een klein beetje op die van mij (heb ook een zwart PVD Getat skeleton watch :)-D). Ik moet alleen met de rodico stick een paar vingerafdrukken van het uurwerk poetsen… :frowning:

Veel plezier ervan.

Niels

Het spijt me, ik vind hem niet mooi, omdat hem ik teveel aan Panerai reflecteer. Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en draag hem lange tijd in goede gezondheid.

Groet, René:)-D

Fantastisch!, ik ben helemaal enthousiast. Perfect voor een “beater”!.

Je vraagt mijn mening, ik vind 'm “niet mooi”. Maar dat is niet belangrijk, het gaat er om dat jij er blij mee bent.

Maar wat ik mij afvraag, wil je zeggen dat het uurwerk onder de wijzerplaat is versierd, hoewel men dat normaal niet kan zien? Dat vind ik vreemd…

volgens mij is de onderkant ook doorzichtig en kun je daardoor ook het uurwerk bekijken :slight_smile: ( als de wijzerplaat gewoon op zijn plaats zit )

Henrik Schreef:

Je vraagt mijn mening, ik vind 'm “niet mooi”.
Maar dat is niet belangrijk, het gaat er om dat
jij er blij mee bent.

Maar wat ik mij afvraag, wil je zeggen dat het
uurwerk onder de wijzerplaat is versierd, hoewel
men dat normaal niet kan zien? Dat vind ik
vreemd…

Henrik Schreef:

Je vraagt mijn mening, ik vind 'm “niet mooi”.
Maar dat is niet belangrijk, het gaat er om dat
jij er blij mee bent.

Maar wat ik mij afvraag, wil je zeggen dat het
uurwerk onder de wijzerplaat is versierd, hoewel
men dat normaal niet kan zien? Dat vind ik
vreemd…

Je kan bij sommige horloges tegen bijbetaling kiezen voor een geskeletteerd uurwerk. Zoals je op de foto’s kan zien kan je ook aan de achterzijde het uurwerk bewonderen, dus ook mét wijzerplaat beleef je hier plezier aan.

Het is trouwens helemaal niet zo gek als delen die niet zichtbaar zijn toch versierd worden. Veel luxe merken versieren hun uurwerken ook terwijl het vaak niet eens zichtbaar is. Op sommige plekken kan je de versieringen zelfs alleen zien als je het uurwerk uit elkaar haalt!