Goed…geen enkel horloge heeft vermoedelijk meer fans & filmpjes staan op YouTube dan dit model samen met zijn (zwarte bezel) broertje de SKX007!
Mijn SKX009J is zoals de naam al aangeeft de Japanse versie (ik ben toch gevallen voor iets uniekere variant
)
Inclusief invoerrechten en afhandelingskosten van DHL gekocht bij CreationWatches voor ruim 220,- netto.
Al met al een prima prijs vergeleken met de meeste webshops: monsterwatches zit er net onder maar dan krijg je geen Seiko doos!
De dikke rubberen band die erbij wordt geleverd is inderdaad perfect en stevig genoeg om te diepzeeduiken op oud porselein in gezonken VOC schepen onder de 200m maar te grof voor op kantoor. 
Aangezien mijn nieuwe bandjes (besteld bij CheapestNatoStraps) niet op tijd zijn geleverd moet ik het met dit -te smalle oude(!) 20mm- Nato bandje doen…
De lume shines zelfs al op de gang in het halfdonker 
Of het liefde gaat worden?
Daarvoor is het nog te vroeg in onze relatie; feit is wel dat het horloge inderdaad kleiner draagt dan ie eruit ziet…!
Hij voelt lekker!
Het rode bandje is wat schreeuwend; zal blij zijn als de definitieve bandjes er zijn!
Al met al totnutoe een mooier en beter afgewerkt horloge dan ik had gedacht!