Hirsch Magic Buckle?

Goedemiddag,

Voor mijn Globemaster was ik op zoek naar een mooie band. Na een tip van @Winkje ben ik gaan kijken naar de Hirsch Voyager banden. Ik heb zojuist de blauw alligatorband besteld. https://www.watchobsession.co.uk/products/hirsch-voyager-alligator-deployment-watch-strap-in-blue?_pos=2&_sid=3370f6528&_ss=r

Ik lees dat er op deze band een ‘Magic buckle’ zit. Maar ik kan zo snel geen goede informatie vinden over wat dit precies is en hoe het werkt. https://www.watchpro.com/hirsch-pulls-magic-buckle-hat/

Zijn er users hier die ervaring hebben met deze gesp? Is het ‘veilig’ genoeg zo zonder pushers?

Ik stel deze vragen omdat het tot 4 weken kan duren voor ik de band heb en ik me afvraag of ik in de tussentijd nog door moet zoeken naar een Omega Deployment clasp of dat ik aan de Hirsch ruim voldoende zal hebben… Dank voor uw inbreng!

1 like

Inmiddels wel een soort van review gevonden. Maar die lijkt van Hirsch zelf afkomstig. Dus geeft geen zekerheid over de ‘veiligheid’.

2 likes

Hi,

Yup ik heb er zelf ervaring mee. Simpel gezegd klemt de sluiting op de band waardoor deze op elke positie te zetten is in plaats van enkel op de gaatjes. De foto die je ziet op de door je geposte link - onderste band is vast geklemd door de sluiting. De lange zijde van de sluiting werkt als een hefboom op de klem - omhoog en je kunt de sluiting verplaatsen op de band, weer naar beneden en het zit allemaal weer vast. Ik weet niet of deze omschrijving duidelijk genoeg is - Ik zal straks wat foto’s maken zodat het je duidelijker wordt.

4 weken is overigens best lang - mijn band kocht ik online in NL en werd binnen enkele dagen bezorgd.

Groet, Vincent

2 likes

De foto’s…

Onderstaande foto’s zijn van op de band schuiven tot aan vastklemmen en uiteindelijk de sluiting sluiten.

Groet, Vincent

7 likes

Best een vernuftig systeem. Maakt het zo te zien mogelijk om hem perfect op maat te maken. Blijft het goed zitten? Ook de gesp zelf als je hem draagt? :slight_smile:

1 like

Absoluut - gelijk ook de enige uitdaging die ik zo snel kan vinden. De sluiting klemt zo stevig dat ‘ie een afdruk in de band achterlaat. Is geen probleem tenzij je de band op een andere, langere, lengte wilt zetten want dan kan de afdruk zichtbaar worden. Dus even voorzichtig in het begin qua passen/afstellen, daarna is het minder een probleem.

Groet, Vincent

1 like

En als je hem om je pols hebt bedoel ik? De Omega sluiting heeft 2 knopjes die je induwt om hem te openen. Dat is met deze zo te zien nu niet zo? Pressure fit lijkt het?

1 like

Klopt, je maakt de band open door het bovenste deel van de sluiting naar boven te trekken. Klemt erg mooi allemaal. Ik ben dan ook erg blij met de band geweest ondanks dat ik hem nu te koop heb gezet. Dat doe ik omdat ik uiteindelijk een minder diverse set van banden wil hebben.

Groet, Vincent

1 like

Als ik het zo zie is het gewoon een vouwsluiting type “Breitling”, of mis ik iets?

Het is inderdaad gewoon een deployant sluiting, je gebruikt alleen de gaatjes in de band niet, maar kunt de sluiting schuiven om een ideale positie te verkrijgen. Omega gebruikt zo’n type ook en zo zullen er vast nog wel meer merken zijn.

1 like

Zeker, volgens mij heb ik nog zo’n sluiting liggen van Seiko

Ik meen dat Breitling de eerste was vandaar de naamstelling

Ah. Ik heb nooit een Breitling gehad. Was voor mij onbekend.

Ik ook niet maar ik herken de sluiting :wink:

De vouwsluiting op de foto’s ziet er goed uit, het is een vrij dunne band, in hoeverre is de dikte van de band bepalend? Werkt dit systeem b.v. ook met een veel dikkere padded horlogeband?

Hi,

Ik vermoed dat je niet veel dikker kunt gaan - de sluiting glijdt nog wel makkelijk over deze band maar bij het vastzetten komt al best wat druk op de band - ik vermoed dat Het simpelweg niet vast te klemmen is met veel dikkere banden.

Groet, Vincent

1 like

Ik krijg hem op een alligator band geleverd. Die band is 4,5mm dik. Alleen vermoed ik dat die dikte alleen bij de kast gemeten is met padding. Het einde van de band zal dunner zijn.

2 likes

Precies - zo ziet mijn originele Omega Hirsch band er dus ook uit. De ‘padding’ loopt niet helemaal door maar gaat al snel over in een ‘vlakke’ band waarop de sluiting komt.

Groet, Vincent

1 like

Even opgezocht. Hij klemt op een hirsch band van 1.8mm. daar is hij denk ik voor bedoeld.

1 like

Bedankt voor je info! Dan past de magic buckle niet op een Hirsch Grand Duke, die is 3,8mm dik aan de uiteinden.

Hi Vincent,

Waar kocht je deze als ik vragen mag ?

1 like