Even een klein vraagje over 2 horlogebanden.
Welk horlogeband is beter voor een platte dress watch van 36mm en zie ik nog iets over het hoofd bij deze keuze?
Als het een erg mooie dressser is zou ik overwegen wat meer te betalen en voor de Hirsch Lord te gaan. Onovertroffen band voor dat geld (was 89,- nu 48,- inclusief geĂŻntegreerde vouwsluiting) als hij er nog in in jouw (lug) maat.
Ik heb goede ervaringen met Hirsch, maar let wel op dat bij een 18mm bandaanzet de RIOS 2.5mm dik is en de Hirsch 3mm. Ik zou m’n beslissing laten leiden door dikte van het horloge en de hoeveelheid padding die je wilt.
Zelf heb ik op een 36mm vintage gouden dress horloge de Hirsch Ascot gegooid, Die is 4mm, geeft het horloge net wat meer body, terwijl de kleur prachtig is.
Het horloge was van de oom van mijn moeder die het had gekocht om het te dragen tijdens haar bruiloft. Het heeft dus een emotionele waarde, verder heeft het niet veel marktwaarde.
Het horloge is trouwens 6mm a 7mm dik.
Zekers, ik ben wat aan het experimenteren, maar het maakt zelfs op de grijze echt niets uit wat er op gaat, straks eens een donkerbruine RIOS proberen.
Inderdaad, Ik ben in overleg met mijn schoenmaker of hij kans ziet op korter termijn inderdaad een jute band te maken.
Verder lijkt het qua klokje wel of 'ie op de een of andere manier een kleur “adopteert”. Het oog (en de hersens) laat zich graag misleiden. Op de foto’s veel minder prominent, maar in het echt trekt de kleur van de band “voor het oog” ook door in de wijzerplaat. Heel bijzonder.