His en Hers?

Ik ben absoluut geen kenner van horloges, en dus ook nieuw hier op het forum.
Zowel mijn lief als ik zijn toe aan een nieuw horloge. Mijn lief is eigenlijk helemaal niet gewend aan horloges, ik alleen aan horloges van modermerken. Nu hadden we bedacht dat het misschien leuk zou zin om dit jaar onze trouwdag te vieren met een nieuw horloge voor beiden.
Dit hoeven zeker niet dezelfde horloges te zijn. Mijn lief en ik hebben ook nogal verschillende smaken, dus grote kans dat we niet hetzelfde horloge mooi zullen vinden. Toch lijkt het me leuk als de horloges wel een beetje bij elkaar zouden passen. Vandaar dat ik jullie hulp in wil schakelen. Ons budget is ongeveer 500 Euro per horloge (omdat we nu eenmaal niet zo’n enorme horloge fanaten zijn.) Is er voor dat budget iets leuks te krijgen, en hebben julie eventueel een idee voor een heren- en een dameshorloge dat leuk bij elkaar past?
Dank!

gefeliciteerd alvast :~

Koop 2 houten horloges van Burnwoods / We-wood
en koop van wat je overhoud Tickets naar Guernsey
modieuzer kan niet,B)-
je vrouw is niet gewend aan horloges dus die houdt misschien wel van houten bandjes om de pols,
daarnaast is het nog een beetje voor een goed (milieu) doel
en als je het uiteindelijk toch niet gaat dragen en het verdwijnt in de vitrine of ladekast dan zal het niet snel
roesten… wel oppassen voor houtwurm

koop i.i.g. maar geen automatisch horloge dat is voor veel
"beginners" een te ingewikkeld ding met instellen enzo.

zoek anders eens bij het merk “Rodania” die hebben een duidelijke mannen / vrouwen lijn en prijzen van laag tot hoog.

grtz Gerard.

Hallo, wat een leuk idee! Voor ons is 't makkelijk om te weten wat jullie mooi vinden. Om 't wat makkelijker te maken, is 't misschien raadzaam om een configurator van een online juwelier raadplegen.

O.a. Horloge.nl en boumanonline.nl hebben dergelijke configuratoren, zo kun je aan de hand van eenvoudige menuutjes tot een keuze komen. Laat maar eens wat zien :-).

Wel Lief :wink:

Dit is een mooi setje van Certina. http://www.boumanonline.nl/certina-ds-one-boumanonline/nl/product/50209/

Alvast dank voor jullie snelle reacties Carpe tempus en ticothijs!

Uhm, ik ben de dame uit het stel, mijn lief is de heer.
Vorig jaar kerst heb ik mijn lief zijn ‘eerste’ horloge cadeau gegeven. Dat was wel een automaat, en dat vond hij juist heel gaaf. Helaas heb ik om allerlei redenen destijds gekozen voor een toch niet zo heel geweldig merk (Ingersoll) en hij heeft veel ellende gehad met dit horloge. Vandaar nu een nieuwe poging.
Ik zelf houdt erg van strak een modern, bijvoorbeeld Teno vind ik een heel mooi merk, en dit horloge vind ik prachtig: http://www.boumanonline.nl/teno-cono-boumanonline/nl/product/19371/?mf=9&mv=1558 Ook de Tissot t-evocation bijvoorbeeld vind ik mooi.
Mijn man vindt bijvoorbeeld de horloges van Fromanteel heel erg mooi ( maar daar ben ik na het Ingersoll debacle een beetje huiverig voor, is dat niet een zelfde soort merk/ risico?

Hallo die Te No is wel veeeel mooier dan die tissot evocation. Voor je lief zou ik kijken naar merken als Certina of tissot (prs516?) als alternatief voor de Fromanteel.

Een lekkere duiker van Magrette, de gmt, of de leoncino zijn natuurlijk wel veel exclusiever!

Ja de aanschaf van een Ingersoll kan iemand
behoorlijk gaan dwarszitten,
helemaal wanneer het er 2 zijn,
voor je het weet heb je de grootste ruzie.

Nou Elvy, voor jou zijn we er al uit :wink:

Als de strakke eenvoudige stijl van Fromanteel (IWC) jouw man aanspreekt, dan is een Tissot Visodate een veilige keuze. Dit horloge heeft een betrouwbaar Zwitsers uurwerk, dat in geval van een storing door iedere horlogemaker, tot in lengte van decennia gerepareerd kan worden:
http://www.boumanonline.nl/tissot-visodate-boumanonline/nl/product/24342/

Dag Fr3d en familie.

Hallo Elvy,

Een aantal merken maken midsize horloges voor de dames
en fullsize voor de heren van het zelfde model.
Daar kan je eens op googelen, succes!

Grt,

Drex

Koop iets van een bekend en betrouwbaar Zwitsers merk zoals Tissot. Keuze zat in jullie budgetcategorie.

Moest ik ook meteen aan denken. Maar wel beetje boven budget.

Wat dacht je van een elegant horloge voor haar (mijn vriendin is er erg blij mee) en een stoere (automatische) duiker voor hem? Ruim binnen budget en uitstekende kwaliteit. De duiker (SKX007) heeft inmiddels de klassiekerstatus bereikt, maar wordt gewoon nog nieuw geleverd.

Explore MrFitGuru

Leuk plan, trouwens! Succes met het vinden van de voor jullie perfecte horloges!

jeronimo Schreef:

Dit is een mooi setje van Certina.
http://www.boumanonline.nl/certina-ds-one-boumanon
line/nl/product/50209/

Wow, dank iedereen voor jullie suggesties!
Mijn lief is een weekendje weg, als hij terug komt zal ik eens met hem overleggen. Zelf heb ik het idee dat certina een boel verschillende opties heeft waar wellicht ook iets tussen moet zitten dat we allebei mooi kunnen vinden. Meer dan tissot waar we al naar gekeken hadden.

als jullie allebei niet geregeld horloges dragen, maar toch n horloge willen kopen voor deze mini jubileum, dan zou ik iets kiezen wat jullie samen op bijzondere gelegenheden kunnen dragen. bijvoorbeeld n wat netter horloge op feesten, bruiloften ofzo, zodat jullie met n matching pair van dresshorloges om hebben.

had eergisteren n etentje met n neef van me uit t buitenland. hij en zijn vrouw hadden n matching paar rado horloges. ik vond t als horloge liefhebber erg mooi om zo n combi te zien.

ik zou wel voor iets kwalitatiefs gaan. voor t budget in zwitserse merken zou ik naast tissot en certina, ook denken aan hamilton en victorinox (maken ook horloges, doch wat stoerder). japanse uurwerkjes zijn ook degelijke werkpaardjes in die prijsklasse. te denken valt aan seiko, citizen, casio, orient en j.springs.

veel suc6 met julie keuze en ben benieuwd wat t uiteindelijk is geworden.
op t forum hebben we ook n ehbo lijstje, maar ik denk dat die momenteel wat intensief/uitgebreid is voor jullie. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,312582,330687

jeronimo Schreef:

Dit is een mooi setje van Certina.
http://www.boumanonline.nl/certina-ds-one-boumanon
line/nl/product/50209/

prachtig! en staan denk ik ook mooi op leer. alleen die oneven aanzetten…>X

Ik weet dat dit niet is wat je zoekt, maar een ‘setje’ heeft ook wel iets :wink:
Dit Alpha setje een aantal jaar geleden gekocht toen mijn vriendin en ik 3 jaar samen waren.

Ik heb thuis een boekje van BrAun watches. Echt wel de man-vrouw combinatie die je zoekt: www.braun-watches.com

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande, bij Tissot en Certina heb je mooie horloges van een uitstekende kwaliteit, en daar vind je ongetwijfeld een paartje waar je allebei helemaal blij van gaat worden.

Of, doorsparen voor een setje Oris Aquis. Doet meteen pijn in de buidel, maar: “no pain, no gain”…

We hebben onze keus gemaakt.
Het wordt een set van Certina, de DS Caimano in zowel heren (C0174071603700) als dames (C0172071603700) versie.
Dank voor jullie hulp!