Hallo allemaal,
Een paar weken geleden ben ik gaan zoeken naar een stalen band voor de Marinemaster die ik in mijn bezit heb. Het model (SBDX003) wordt namelijk zonder stalen band geleverd en met name op TZ-UK kreeg ik veel opmerkingen in de trant van: “Op rubber is hij mooi, maar op staal is hij veel mooier.”
Dat wilde ik dus wel met eigen ogen zien en de zoektocht begon. Een nieuwe band was voor mij geen optie, want deze zou 300 euro zijn en voor een ‘probeersel’ vind ik dat wel erg gortig. Uiteindelijk bood iemand zijn reserveband aan die hij in geval van nood kon gebruiken. Hij gaf aan dat de sluiting niet helemaal jofel meer was, maar de rest van de band zag er redelijk goed uit. Na een mooie prijs te hebben afgesproken is 1,5 week later de band binnen gekomen. Vervolgens heb ik bij Rob een nieuwe sluiting gekocht en heeft hij deze persoonlijk overgezet toen ik tegelijkertijd bezig was met de overdracht van de Broad Arrow.
In de trein verveelde ik me en heb ik wat foto’s zitten maken met mijn mobiele telefoon. Hoewel de kwaliteit niet ongelooflijk geweldig is, zijn ze mijns inziens wel redelijk toonbaar
Hij draagt best fijn. Ik was bang naar aanleiding van opmerkingen van Menno dat het geheel nu te zwaar zou zijn, maar dat is me uiteindelijk wel meegevallen.
De beruchte sluiting van de Marinemaster. Als het lipje waar Seiko op staat wat naar achteren wordt getrokken komt de duikersextensie tevoorschijn. Geniaal voor een duikpak, maar vooral geniaal als je je horloge op een gegeven moment iets losser wilt hebben

En zo ziet het totaalplaatje er uit. Ik vind het totaalbeeld absoluut mooi, maar de rubber band geeft het horloge voor mij nog altijd met afstand de grootste wow-effect. Die band hóórt gewoon bij dit horloge!

Nog wat restantfoto’s:
Bedankt voor het kijken!