History Breitling logo

Beste mensen van het Horlogeforum,

Voor een school opdracht ben ik op zoek naar de identity and image van Breitling. Er is natuurlijk genoeg over te vinden op het internet. Alleen het logo blijft mij een raadsel. Waarom hebben ze juist voor de Vleugels en het Anker gekozen. Over de geschiedenis lees ik af dat ze natuurlijk horloges hebben gemaakt voor de AOPA en daar misschien de vleugels van afgeleid zijn. Maar hoe en waarom het Anker zijn er mensen die mij kunnen helpen? Alvast bedank

Hey Jordi. Een prima onderwerpskeuze lijkt me.

Naast het AOPA logo, zou ook het iraqi air force logo een basis kunnen zijn voor de vleugels in het logo:

Een ander logo wat gebruikt werd bestaat uit twee kleine vliegtuigjes, ook daar dus de link naar vliegeniers.

Het ankertje zal waarschijnlijk zijn toegevoegd toen het merk zich ook ging richten op duikhorloges, maar dat is mijn vermoeden. En ik ben verre van expert, iemand hier zal je vast verder kunnen helpen.

Hier wel een interessante link: link
http://forums.watchuseek.com/f39/breitling-navitimer-brief-history-most-famous-breitling-all-25057.html

Succes! gr, HJR

Heb je breitlingsource.com al geprobeerd?

Daar vind je een forum waar veel Breitling liefhebbers op zitten:

Groet,

Marc

Lijkt mij ook een leuke opdracht .
Hou je ons op de hoogte ?

In 1950 was er nog geen sprake van vleugeltjes noch van een anker :

Yo , Manu .

Ik vroeg me dit toevallig laatst af al kijkend naar het anker onderaan de secondewijzer. Ben benieuwd (tu)