Hitori Watches, wat vinden we er van?

Taiwan niet onderschatten. Het grootste aantal Rolex winkels bijeen zag ik nabij de 101.

3 likes

Seiko/Citizen hommages.

1 like

Deze zijn een stuk origineler qua ontwerp.

1 like

Zijn Seiko hommages. Ik vind ze kut. Ervaar het als een plakmerk.

1 like

Ik wel, alleen dan met een Seiko of Rolex logo.
Die kasten zien eruit als de lasten die je bij de gemiddelde Seiko-mod shop kunt kopen. De wijzerplaten mogen dan origineler zijn, verder doet het nogal Pagani Design-esque aan :grimacing:

1 like

Ben je daar nog achter gekomen?

Chinese kopie-shizzle. Dat is wat dit is. Het is gewoon Spaghetti Scametti, maar dit keer doen ze alsof ze Japans zijn, met name omdat ze Seiko en Grand Seiko rip offs maken.

Oh. Wacht. Dat zei ik on oktober ook al. Welnu, toen was het ook al waar.

1 like

Ja de conclusie was toch dat Rolex het ultieme statussymbool is van de gemiddelde business man in Japan. Eigenlijm zijn alle andere merken minder belangrijk maar dat is volgens mij ook in Europa een beetje het geval. Durf te wedden dat de meeste Rolex dragers niks kunnen vertellen over Jaeger LeCoultre of Vacheron Constantin :wink:
(Uiteraard niet de Rolex dragers die actief zijn op dit forum want die kopen natuurlijk geen horloges voor de status😁)

3 likes

Tja, ik vind het eigenlijk een beetje triest als dat zo is. Maar ik erken dat voor de meer gefundeerde statussymbolen doorgaans meer kennis is vereist. Wie voornamelijk reclame kijkt zal dat niet weten. Jammer dat de Japanners de eigen markt ook niet beter waarderen. Voor mij is een van de gedoodverfde Rolex horloges toch vaak een teken dat iemand of meer geld dan verstand heeft of niet verder heeft willen kijken dan de neus lang is of, tenslotte, de eigenwaarde voornamelijk bepaald aan de hand van hoe anderen de gekozen zichtbare bezittingen zien.

Al enkele keer voor gestaan maar nooit de knoop doorgehakt. Die laatste diver vind ik wel netjes. Ik zou eerder zo eentje durven kopen dan een seiko spb van 1300 eur