Hitori Watches, wat vinden we er van?

Ik heb deze nog niet gezien op HF:

“” citaat:
Deeply inspired by Japanese culture and their accomplished craftsmanship in watchmaking, Hitori ひとり Watch Co. is an independant brand offering value-driven timepieces combining premium materials and sophisticated workmanship.

“”

Ik heb geen van deze horloges in de hand gehad, maar op grond van foto’s en beschrijving èn prijs zou ik wel een koopje willen wagen.

Wat vinden we er van?

22 likes

Ja leuk, zeker ook vanwege die Kanji karakters.
Heb er hier in t blauwe gedeelte ooit te koop zien staan.
En voor die prijs leuk spul.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-hitori-ryukyu-diver-gnomon-watches/379474?u=pasd
Ja gevonden.

Spb143?

Dit is geen Kanji maar Hiragana trouwens.:wink:

Op zich geinige horloges maar ik krijg er meer een Hong Kong microbrand gevoel bij dan een Japans gevoel. Ik sla even over…

5 likes

Enige connectie met Japanse horlogerie zijn de namaak (Grand) Seiko en het NH uurwerk

3 likes

Heb er de ballen verstand van en ook alleen maar dit gelezen : As the watch is deeply inspired by Japanese culture, Hitori gets its logo marked on the dial with its original “ひとり” Kanji characters.

1 like

Ha dat is mijn oude advertentie!

Overigens nog steeds in mijn bezit maar hij zit ongedragen in zijn doos. Ik heb gewoon te veel divers.

Kan wel zeggen dat de kwaliteit voor de prijs zeer goed is.

Heb toendertijd te advertentie ingetrokken omdat er weinig animo was.

Mocht men toch geinteresseerd zijn, ik wil mijn Ryukyu Diver wel verkopen :slight_smile:

5 likes

Ja, die quote is konteverkeerd. Dat is inderdaad

Oftewel het “versimpelde” alfabet met 46 karakters in plaats van de 56,000 kanji.

Kanji zou 一人 zijn, blijkbaar. Maar mooi ziet dat er niet uit. :man_shrugging:

1 like

@EnricoTutti Heeft 'm in elk geval wel eens gedragen. Kon me de post nog herinneren, want het ziet er wel bijzonder uit.

Hoe is 'ie in het echt?

1 like

Precies, geeft ook aan dat er weinig tot geen echte Japanners aan dit merk verbonden zijn schat ik in…

2 likes

Sowieso maximaal één. Hitori betekent “een man alleen” :rofl:

4 likes

Ik heb er eentje inderdaad. Het bedrijf zit in Singapore, horloges worden in China gemaakt.

Het is mooi afgewerkt en ziet er mooi uit - niet alleen op de foto’s! Als je het naast een Seiko legt uit dezelfde prijsklasse dan is het net allemaal even beter. Maar het ligt er maar net aan hoe jouw beoordeling is. Moet er een merk op staan? Dan is deze niet voor jou :slight_smile: Ik koop horloges die ik mooi vind, het merk vind ik onbelangrijk en de heritage interesseerd me al helemaal niet (mijn motto: you are only as good as your lastest watch).

Als je eens in de buurt van Enkhuizen bent mag je het ook even van heel dichtbij bekijken. Entree en koffie zijn gratis :slight_smile:

5 likes

Ziet er mooi uit, maar deze geven mij meer een Japans vibe

5 likes

Zeker maar 2x zo duur en enige verschil is een mooie Urushi laklaag op de dial. De rest komt allemaal uit China (behalve de Miyota uurwerken). Ik wordt er niet warm van. Japanners kopen zelf het liefste Zwitserse horloges. Ik heb nog nooit een Japanner gezien met een Japans horloge :grimacing:
Ik ga over 3 weekjes weer naar Japan, ik zal eens vragen waarom ze zo geobsedeerd zijn door Zwitserse merken.

2 likes

Genoeg (ouwe) seikos te vinden in Japan anders.

Zeker, ze worden vast gedragen maar niet door de heren die ik in Japan spreek/ontmoet :wink:

3 likes

Ze doen me denken aan Addiesdive :grimacing:

Ik vrees dat je geen eerlijk antwoord zult krijgen.

My guess: ze houden van subtiel uiterlijk vertoon van financiële voorspoed.

Nou valt mee, Rolex is daar echt HET statussymbool. Hoeveel Rolexen ik daar wel niet gezien heb bij de ‘beter’ verdienende ‘businessmen’.
Ook de oudere ‘salarymen’ hebben allemaal een Rolex trouwens. Ik durf te wedden dat de helft van alle Rolexen in Japan rondzwerven 🫣

1 like