“” citaat:
Deeply inspired by Japanese culture and their accomplished craftsmanship in watchmaking, Hitori ひとり Watch Co. is an independant brand offering value-driven timepieces combining premium materials and sophisticated workmanship.
“”
Ik heb geen van deze horloges in de hand gehad, maar op grond van foto’s en beschrijving èn prijs zou ik wel een koopje willen wagen.
Heb er de ballen verstand van en ook alleen maar dit gelezen : As the watch is deeply inspired by Japanese culture, Hitori gets its logo marked on the dial with its original “ひとり” Kanji characters.
Ik heb er eentje inderdaad. Het bedrijf zit in Singapore, horloges worden in China gemaakt.
Het is mooi afgewerkt en ziet er mooi uit - niet alleen op de foto’s! Als je het naast een Seiko legt uit dezelfde prijsklasse dan is het net allemaal even beter. Maar het ligt er maar net aan hoe jouw beoordeling is. Moet er een merk op staan? Dan is deze niet voor jou Ik koop horloges die ik mooi vind, het merk vind ik onbelangrijk en de heritage interesseerd me al helemaal niet (mijn motto: you are only as good as your lastest watch).
Als je eens in de buurt van Enkhuizen bent mag je het ook even van heel dichtbij bekijken. Entree en koffie zijn gratis
Zeker maar 2x zo duur en enige verschil is een mooie Urushi laklaag op de dial. De rest komt allemaal uit China (behalve de Miyota uurwerken). Ik wordt er niet warm van. Japanners kopen zelf het liefste Zwitserse horloges. Ik heb nog nooit een Japanner gezien met een Japans horloge
Ik ga over 3 weekjes weer naar Japan, ik zal eens vragen waarom ze zo geobsedeerd zijn door Zwitserse merken.
Nou valt mee, Rolex is daar echt HET statussymbool. Hoeveel Rolexen ik daar wel niet gezien heb bij de ‘beter’ verdienende ‘businessmen’.
Ook de oudere ‘salarymen’ hebben allemaal een Rolex trouwens. Ik durf te wedden dat de helft van alle Rolexen in Japan rondzwerven 🫣