Daar staat toch echt movement Automatic. Ik was naar Moser gegaan en had niet naar @Bidle’s render gekeken.
De render van de achterkant die @Bidle laat zien suggereert inderdaad dat het handwinders zijn, maar op de site van Moser staat diezelfde render er niet bij.
ZIjn hier verschillende versies van in omloop? Of is de website gewoon slecht? Ik zie dat je veel horloge krijgt voor je geld:
Je krijgt bij het kopen van dit horloge een 32x36mm versie, een 44x49mm versie met twee verschillende uurwerken, ofschoon ze maar een versie van het horloge maken. Mooi hoor, die website.
Ik hoop maar dat ze beter zijn in horloges dan websites.
Denk dat het is wat je gewend bent, maar voor dit segment is de standaard een stuk dunner. Echter hebben ze de kast van Apple gebruikt. Al helemaal voor een handopwinder.
Om je een voorbeeld te geven van automaten,… dus met die rotor.
Dit vind ik een erg geslaagd model. Wijzerplaat, kastvorm, uurwerk en het samenspel tussen al die onderdelen. Kan bij veel gelegenheden en kledingstijlen gedragen worden, sportief en elegant. Doen Bidle!
Voor een handwinder is het inderdaad aan de dikke kant. OTOH, de Apple Watch is 11mm dik, dus als ze 'm te dun maken wijken ze significant af van het oorspronkelijke object.
Trouwens, voor iemand die in Seiko land leeft, totaal onafkhankelijk van budget, is 11mm al dun. Ik leef dan ook niet in Vacheron Constantin land.
Dat is dus precies het punt, met het huidige ontwerp is het horloge gelijk aan de Apple. Wat ook juist is.
Dat is voor mij de charme. Het horloge op zich haalt het niet voor mij tov bijvoorbeeld een paar van de bovenstaande modellen. Zo ook modellen van ALS.
edit
Heb je hele post over de website gemist, die is idd knap waardeloos.
Hmmmm…na lang piekeren vind ik het toch geen geslaagd horloge.
Té duur (en technisch te mooi) voor een flauw grapje, té lomp voor een dresswatch.
Die “issues” die ze bij Moser wille aanstippen snap ik sowieso niet zo goed, het cynisme druipt ervan af in combinatie met een flinke dosis zelfspot (zoals ook bij het kaas-horloge) waarbij ik nou nooit goed begrijp welke toon ze willen aanslaan.
Voor een merk wat zulke prachtige horloges maakt zou ik zeggen dat ze zulke randzaken niet nodig hebben.