Hmmm,... op het randje

Vandaag wezen kijken naar en Moser Alp.
Ergens toch wel een gaaf ding met een behoorlijke statement.

Cool toch!! Dus gekeken naar de blauwe versie.

Eigenlijk, bijna alles naar mijn zin, enkel op het einde kom ik erachter dat deze niet gelimiteerd is. Dat veranderd toch het verhaal. Het was toch leuker geweest als Moser er mee zou stoppen naar een paar verschillende modellen. Dan behoud het toch meer zijn waarde (niet alleen de €’s). Het horloge waarmee destijds een tikje terug werd gegeven.
Was al een beetje aan het twijfelen door het formaat, maar toch wel redelijk overtuigd om hem te kopen. Enkel dacht ik aan het moment dat de nieuwe apple watch komt over een jaar of 2 jaar,… dan is het lolletje er af. Dan gaat het enkel nog over het horloge zelf. Dan komt die nog steeds goed uit de verf, echter hij is wel redelijk dik. Zeker als je het vergelijkt met andere dress horloges. Scheelt toch vaak een 3 a 4mm en dat doet veel bij een dergelijke horloge.

Enfin, van de pols af en terug naar de realiteit en benieuwd wat jullie er van vinden.

4 likes

eh, ik heb een glas whiskey op, dus misschien mis ik iets, maar koop jij geen Moser omdat er een apple watch uitkomt?

5 likes

Zou iig nog een paar glazen nemen, benieuwd wat er dan staat! :wink:

Dit horloge is een beetje een ‘persiflage’ van de huidige Apple watch. Dus straks bij de nieuwe Apple watch, dan verliest dit aspect voor een groot deel zijn waarde.

Dus een prachtige Moser is een persiflage op een apple watch. Een nieuwe Ferrari is een persiflage op mijn fiatje Panda? Ik neem nog een slok :smile:

2 likes

Dat is juist de lol er van. Moser doet wel vaker van dit soort dingen.

Jij verwacht van een apple product dat die veel gaat verschillen van zijn voorganger?
Ik vind het een mooi horloge maar toch heeft rond de voorkeur…

Hier wat dubbel leesvoer voor je en bekijk het filmpje nog eens.

Nee, niet bepaald. Wellicht wel dunner bijvoorbeeld en dat is nu wel een nadeel van dit horloge.

Wat ik denk is, dat de Moser de Apple watch tientallen jaren overleeft. Daarom vind ik het geen persiflage maar een correctie, hoe het wel moet. Misschien gaat het gewoon om taal, ons misverstand. Zelfs al wordt de Apple watch vergeten, behoudt de Moser zijn schoonheid.

Uiteraard, dat is ook gelijk het punt dat ze maken. Echter kijk ik enkel even naar dit model op zich. Zie mezelf dit horloge over een 5 jaar niet meer dragen. Mede omdat het horloge, als kopie, de nadelen van een Apple watch kent. Met name de vorm en dikte.

1 like

En een andere oplaadkabel.
Maar of het geintje dan nog leuk is, is moeilijk te bepalen inderdaad. Wel blijft het een mooi staaltje vakmanschap.

Super gaaf merk en een geweldige kleur blauw.

Maar ik zou toch een ronde nemen …
Zo’n perpetual calendar bijvoorbeeld

1 like

Inderdaad schitterend, maar denk dat ik beter af ben met een ander klassiek horloge.

Die oplaadkabel is idd ook zo’n probleem. :wink:

Mooi horloge ziet er strak uit!
Filmpje / reclame is ook goed!

Geen notificaties niet opladen!
Alleen tijd!

1 like

Ook erg mooi, maar het ging voor mij met name om dit model en de statement van dit horloge:

**Edouard Meylan, CEO H. Moser & Cie: _I grew up in the heart of the Swiss Alps in a family of watchmakers that date back several generations. Swiss watchmaking is part of our heritage. This heritage has faced serious challenges in the past. My father survived the quartz crisis and often speaks of this trying time, which rallied watchmakers around a unified cause. Today, H. Moser & Cie. launches the Swiss Alp Watch as a statement of this new challenge and to prove that traditional mechanical watchmaking has a future, and it is, in fact, the future. It is much more than a watch for us. The Swiss Alp Watch is symbolic. It represents our resilience, our ferocious desire to fight for our values and traditions. It embodies everything we believe in”.

De andere modellen van Moser zijn ook schitterend, maar zie dan liever een mooie Vacheron of iets dergelijks.

2 likes

Ik vind dit zo’n enorm interessant model, voornamelijk omdat ik er totaal niet over uit ben wat ik er nou van vindt.
Aan de ene kant vind ik het filmpje lekker gedurfd en kan ik de tone of voice zeker waarderen. En het is natuurlijk een mooie strijd die ze voeren. Aan de andere kant vind ik het altijd een sterke afknapper als je als merk andere bedrijven in de zeik moet nemen. Van eigen kracht uitgaan, dat vind ik vaak veel sterker overkomen.

Sowieso vind ik veel filmpjes van Moser vaak zo slecht dat ze wel grappig zijn.
En weer twee kanten: ik weet niet of het past bij zo’n high end merk. Maar andere kant supertof dat ze dat juist doen als high-end merk.

Lang gezever: Tof filmpje, mooi horloge :thumbsup:

1 like

Erg stijlvol horloge! En ik vind het filmpje wel leuk: “1 application: time”

1 like

Tja, leuk idee. Voor een geintje/persiflage vind ik hem iets te veel van het goede, met name qua prijs van het persiflage.
Dan zou ik snel verder kijken.

Kom op Marijn,

Die kast is overduidelijk gemaakt met meer dan een knipoog naar de Apple watch.

Maar ja, @Bidle, ik begrijp je zorgen om de nieuwe Apple watch ook niet. Ten eerste zijn ze vaak van de evolutie en niet van de revolutie, maar als het al een verschillend ontwerp gaat zijn is “The Apple Watch” zoals hij er nu is nog steeds het iconische eerste ontwerp. Al hadden ze natuurlijk ook een horloge kunnen maken wat een knipoog naar Samsung’s smartwear of een Pebble gaf, maar dit terzijde.

10.3mm is niet bijster dik voor een automaat (je moet de rotor toch kwijt) met een 38mm breedte en een 44mm lengte. Ik zou liever een 36mm breedte en 41mm lengte gezien hebben bij 9.8mm dikte, maar soit. Ik begrijp de discussie over de grootte dus wel, maar over de dikte niet per se.

Het is geen automaat.

Ik vind het wel een grappig apparaat, maar de ronde versies van moser vind ik veel mooier. Betoverende wijzerplaten zitten er vaak ik. Geen idee of die nog steeds van Patek Philippe komen, misschien maken ze die tegenwoordig wel zelf.