Hmmmm, waar ken ik deze van? : )

Klopt, maar binnen de Bauhaus stijl lijkt de Danish Design toch wel erg tot in detail op de Junghans.

Vind je?

2 likes

@Carpe_tempus Briljant ook dat ze zelfs die secondewijzer hebben gekopieerd! :smile:

3 likes

Ik vermoed toeval :innocent:

3 likes

Steinhart :wink:

Ja dan moet ik meteen denken aan Sub hommages. En daar kunnen we een compleet topic mee vullen! :smile:

Een merk dat de laatste tijd ook lekker bezig is, is het Poolse Vratislavia. Ik vind ze best wel geinig. Maar het is wel vrij duidelijk waar de inspiratie vandaan komtā€¦

Titel van topic maar even aangepast. Want het worden er nou wel erg veel.
Kwam deze tegen, van Zeppelin.

Is het nog nodig om hier een plaatje van de vermoedelijke inspiratiebron aan toe te voegen? :wink:

:stuck_out_tongue:

Grt.

Algemeen bekend maar toch, omdat ik zelf de Borealis heb en niet de andere.

Lijkt mij duidelijk tochā€¦

Carrera 1887 according to Pagani Designā€¦

en de interpretatie van TAG Heuerā€¦ :wink:

Tja, zoek de verschillen, 2 van bovenstaande in mijn bezit, het r merk is bewust wazigšŸ˜

.

Interpretatie? Pas als ze ook een dagaanduiding hadden aangebracht was het een kopie geweest. Niet normaal toch. Maar dat geldt voor heel veel ā€œgelijkendeā€ horloges.Bijzonder dat ze er blijkbaar zo mee wegkomen. Dan begrijp ik die toestand tussen Apple en Samsung helemaal niet meer.

Kwam deze nog tegen: Fossil ā€˜Speedyā€™. :wink:

En bij Technos kun je er ook een bestellenā€¦

Deze lijken ook wel wat op elkaar :stuck_out_tongue:

De eerste (de neppert, of netjes: homage) is in mijn bezit.

Gekocht via hf omdat ik hem mooi vond, ik ben er later pas achter gekomen dat hij een iets duurdere lookalike hadā€¦

Doelloos Design

Die Technos kon ik nog niet, maar ziet er wel grappig uit.
Jammer alleen dat het een Quartz isā€¦

Pieter.

Ik zag deze onlineā€¦en dacht, waar doet die me nou aan denken.

En droeg toevallig net dezeā€¦