HMT fabriek

Ik zie best wel wat HMT horloges over het forum langskomen. Een tijdje terug kwam ik een interessant artikel tegen over het verval van het merk en de fabriek. Sneu om te zien hoe zo’n merk helemaal is ingehaald door de moderne tijd.

3 likes

Mooi artikel! Thanks for sharing!

ja ook gelezen erg jammer dat ze weinig tot niets meer produceren, geinige horloges!!

Heb ooit de white pilot van HMT gekocht via WUS. Was een mooi project en was toen al bekend dat HMT niet best ging. Draag het horloge eigenlijk nooit maar vond het idee vooral erg mooi en daarnaast was het een van mijn eerste handgewonden modellen. Meen dat ze daar ook nog een project hebben / hadden lopen voor een 40mm (of ergens qua grootte in die trend). Geen idee of dat, dat nog kan met de huidige capaciteit van de fabriek? Verder zie ik regelmatig op ebay hmt’s langs komen, vaak vintage. Trekt mij niet, maar moet toch eerlijk zeggen dat het kriebelt als ik dit zo lees en zie :blush:

1 like

Dat project loopt nog, ze zijn nu in de bouwfase. Het is overigens geen echte HMT meer, gedurende het project is de fabriek definitief gesloten. Het horloge wordt nu eigenlijk als een soort microbrand met HMT calibers afgemaakt.
Het wegvallen van HMT en de prijsverhoging als gevolg van de nieuwe strategie was voor mij ook de reden om uit dit project te stappen.

Hier staan de laatste foto’s van de horloges.
http://forums.watchuseek.com/f71/design-poll-2-40-mm-hmt-wus-edition-1011908-post17360746.html#post17360746

kheb er nu 6 en het kriebelt nog steeds :slight_smile:

Haha, tja, ik denk niet dat ik mij dat kan veroorloven (financieel misschien wel, maar geestelijk niet, draag mijn huidige HMT al niet genoeg). Enige HMT waarbij ik nog wel boven de “kopen” knop heb gehangen is een automaat geweest, maar toch niet gedaan omdat ik juist het handgewonden principe zo mooi bij HMT vind passen. Zonde natuurlijk, dat ze juist aan dat kenmerk onderdoor gaan (niets slechts tegenover quartz, heb ook een aantal quartz en heel tevreden).

1 like

ik wissel gewoon per dag af, heb ook alleen handwinders!!
btw allemaal goedkoop aangeschaft he en geruild :slight_smile:

Mooi artikel, inderdaad bedankt voor het delen.