Hobby en partner

Ik denk dat ik van geluk mag spreken; mijn vrouw zegt altijd: koop je die toch! :smiley:
Ik moet mezelf altijd remmen, zij doet het tegenovergestelde.
Ze begrijpt me trouwens wel, helemaal sinds ik haar een witte Speedmaster heb gegeven; sindsdien snapt ze goed wat ik mooi vind aan een kwaliteitshorloge!
Sinds een half jaar wil ze zelfs een Rolex, dat gaat natuurlijk weer wat ver :wink:

gr.Joep

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ticothijs82 Schreef:

Mijn vrouw doet gewoon mee :slight_smile:

De mijne ook en ze verbreed haar keuze (ik moet nou 6 dagen in de week aan’t werk):wink:
Kijkt ze naar een horlogedoos voor m’n verjaardag,zegt ze +1 voor mezelf.
Oja en tassen zeker één in de maand
 wat ik zie.Maar als ik soms een leuke klok zie zegt ze koop e’m nou maar je werkt er ook voor.(tu)

Die van mij heeft er niets mee, heeft niet eens zelf een horloge (komt ook nooit op tijd), snapt niet dat ik dit leuk kan vinden, maar gunt me uiteraard de lol wel. Zo heb ik dat overigens ook met haar dingen zoals tassen, kleren, gezond voedsel en yoga. Impulsaankopen van haar kant, zoals een broodbakmachine, kettle-belt + instructie dvd, een 1000 en 1 keukenapparaat, sporthorloge met hartslagsensor,etc. hou ik nauwgezet in de gaten omdat ik daar mijn geestelijke verantwoording op baseer voor de aanschaf van een nieuw horloge.

dmc Schreef:

Die van mij heeft er niets mee, heeft niet eens
zelf een horloge (komt ook nooit op tijd), snapt
niet dat ik dit leuk kan vinden, maar gunt me
uiteraard de lol wel. Zo heb ik dat overigens ook
met haar dingen zoals tassen, kleren, gezond
voedsel en yoga. Impulsaankopen van haar kant,
zoals een broodbakmachine, kettle-belt +
instructie dvd, een 1000 en 1 keukenapparaat,
sporthorloge met hartslagsensor,etc. hou ik
nauwgezet in de gaten omdat ik daar mijn
geestelijke verantwoording op baseer voor de
aanschaf van een nieuw horloge.

Zelf brood bakken, yeah!

Ik herken dat 100%!!!

Ik heb ook bijna alle horloges voor mijn vrouw gekocht. Zij heeft een Dubey & Schaldenbrand, een Tudor Mini-Sub, een Bulova, een Baume & Mercier Linea, een Maurice Lacroix, een
 ehh ja, nog wel een paar, heb ze niet allemaal paraat.

Voor haar is het geen hobby, ze draagt echter wel regelmatig een ander horloge uit haar collectie.

Als het aan mij lag zou een substantieel deel van ons geld worden ‘belegd’ in horloges.:slight_smile: Gelukkig is mijn vriendin de verstandige van ons twee. Daarom hebben onze kinderen ook nog wat te eten!:D;)

ticothijs82 Schreef:

dmc Schreef:

Die van mij heeft er niets mee, heeft niet eens
zelf een horloge (komt ook nooit op tijd),
snapt
niet dat ik dit leuk kan vinden, maar gunt me
uiteraard de lol wel. Zo heb ik dat overigens
ook
met haar dingen zoals tassen, kleren, gezond
voedsel en yoga. Impulsaankopen van haar kant,
zoals een broodbakmachine, kettle-belt +
instructie dvd, een 1000 en 1 keukenapparaat,
sporthorloge met hartslagsensor,etc. hou ik
nauwgezet in de gaten omdat ik daar mijn
geestelijke verantwoording op baseer voor de
aanschaf van een nieuw horloge.

Zelf brood bakken, yeah!

Het zou een yeah waard kunnen zijn, als er dan ook daadwerkelijk een brood mee gebakken zou zijn, maar zoals ik zei: het waren impulsaankopen. Het idee van je eigen brood baken sprak aan, maar het ding staat weg te roesten in de kelder en heeft nog nooit een brood afgeleverd. De kettle-belt zou je het perfecte lichaam moeten geven, maar het schijnt dat je het ding daar toch regelmatig voor moet optillen. Het keukenapparaat, maakt toch niet zelf eten, het horloge met hartslagmeter bevat een handleiding die al ontmoedigend werkt en sterft een langzame dood in de la en als je gaat skeeleren - wat ook zo leuk leek - kun je ook op je muil vallen en jezelf pijn doen. Ach, ik heb mijn lolletje wel weer op de rommelmarkt.

Mijn vriendin is allang blij dat ik geen buisradio’s of grote transistorradio’s mee naar binnen sleep. Ze heeft van mij een jaren '70 citizen gekregen en hoeft nu geen horloges meer :slight_smile: (onbegrijpelijk)

Ik heb met mezelf en mijn vrouw afgesproken om het bij vier (net het kwartet kompleet) horloges te houden. Dit is wel een geruststelende gedachte voor haar (en voor mezelf). Verder vind ze het allemaal prima, ze weet dat ik mijn keuze’s weloverwogen maak. Zij heeft voldoende aan wat Bijenkorf Bling van een modemerk.

Het bij vier stuks houden zal een functionele afspraak zijn want op dit moment sta ik niet open voor een afscheid van één van de vier dus blijft het mooi rustig aan het front, zeker omdat ik geen flippperaar ben. Tot nu toe enkel collectie aangevuld en nog nooit afscheid van één genomen.

Mevrouw Dragon geeft er weinig om. Wanneer ik een ander horloge heb gekocht of haar iets laat zien wat ik wil kopen is het steevast: Maar die heb je toch al?
Duuh, duikers lijken allemaal op elkaar! :sunglasses:

Ik vertel haar niet wat het kost, als ze het vraagt zeg ik: dat wil je niet weten schat. Daar neemt ze genoegen mee maar wanneer ik op een verjaardag ofzo eens aan iemand vertel wat een bepaalde klok heeft gekost zie ik haar d’r oren spitsen en komt ze er soms nog eens op terug als we met z’n tweetjes zijn.

Zelf heeft ze Ice Watch en wat als een rode draad door ons gezamenlijke horlogeverleden loopt en wat ik ook nog steeds heb: Swatch.

neptukker Schreef:

Ik heb met mezelf en mijn vrouw afgesproken om het
bij vier (net het kwartet kompleet) horloges te
houden. Dit is wel een geruststelende gedachte
voor haar (en voor mezelf). Verder vind ze het
allemaal prima, ze weet dat ik mijn keuze’s
weloverwogen maak. Zij heeft voldoende aan wat
Bijenkorf Bling van een modemerk.

Het bij vier stuks houden zal een functionele
afspraak zijn want op dit moment sta ik niet open
voor een afscheid van één van de vier dus blijft
het mooi rustig aan het front, zeker omdat ik geen
flippperaar ben. Tot nu toe enkel collectie
aangevuld en nog nooit afscheid van één genomen.

Herkenbaar. Mijn meisje vertrouwt ook op mijn weloverwogenheid en ik zal haar daarin ook niet teleurstellen. Ik heb geen afspraken qua aantallen, al heb ik zelf wel besloten om de collectie wat af te bouwen.

Verder vind ze het vermakelijk maar ook onbegrijpelijk dat ik zo met die dingen bezig bent maar ze laat me mijn gang gaan. Als ik het over een horloge heb, dan kijkt ze me altijd aan en vraag ze: die met dat groene bandje? (nato). Verder noemt ze mijn forum-gebruik schertsend mijn horloge-clubje.

Ik heb het getroffen (sowieso). :slight_smile:

Mijn vrouw geeft niet er niet veel om, ze ziet horloges meer als accessoire. Een horloge mag voor haar niet teveel kosten, maar ze heeft er geen problemen mee als ik
zelf een “duur” horloge zou aanschaffen. Het gaat immers niet van de huishoudpot af :wink:

Het grappige is dat ze inmiddels zelf 4 quartz horloges heeft: Omega Constellation (staal/goud), Issey Miyake (Seiko uurwerk), Swatch chrono, Breil.
Eigenlijk wil ze nog een Omega Constellation automaat (staal met witte/zilveren wijzerplaat) maar ze is te “gierig” om die voor de volledige winkelprijs te kopen.
Mocht er een leuke aanbieding voorbij komen dan gaat ze om :wink:

Dubbel post :frowning:

Mijn vriendin snapt me niet en heb bovendien, na aankoop van een Pellikaan, een contract moeten tekenen waar ze nog regelmatig mee zwaait.

Zie deze link:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,300223,300223#msg-300223

Heel pijnlijk allemaal.:D:D:D

NicoB)-

Hier ook altijd volkomen onbegrip

Volledig begrip hier. Geen probleem. Mijn vrouw heeft zelf ook een behoorlijke collectie horloges. Loopt zelfs bij de AWCO naar binnen om te kijken of ze nog een mooie vintage Omega Seamaster Chrono hebben als ze toevallig in Amsterdam is.

Aan de andere kant weet ze wel wat ze kosten (
) en dat heeft soms nadelen. En ik ben soms een horloge ‘kwijt’ dat dan even later aan de ontbijttafel tegenover me we opduikt

Menno

Dat lijkt me serieus een nadeel (misschien went het)! Verder natuurlijk super leuk als je een hooby kunt delen
 (tu)

Ze vind stoere horloges wel leuk 
 draagt zelf het meest haar Ecozilla op mooie leren band en heeft ook twéé TW Steel horloges en nog wat onbekende merken.

Ik flipper in partners. Dat is veel makkelijker en scheelt veel gedoe :wink: