Hodinkee; begin van het einde?

Volgens mij zijn er hier nog steeds mensen die Hodinkee lezen?
(wat mij betreft is de passie daar al jaren geleden ingewisseld voor keiharde commercie, dus ben ik al lang afgehaakt…)

9 likes

Tsja het blijft een bedrijf en daar moet geld verdient worden…

Vroegáh waren er inderdaad meer leuke passie artikelen, nu kijk ik af en toe en is het meer cherry picking wat betreft de artikelen die ik lees.

De content is gratis dus wat dat betreft valt er weinig te klagen.

Als trouwe lezer sluit mijn smaak aan bij die van de schrijver James Stacey, zijn artikelen lees ik dan ook nog altijd met plezier.

1 like

:point_up_2:
Dat dus, voor mij ook.

3 likes

ik volg alleen nog content waarin Hodinkee wordt gebashed :joy:

James Stacey en nu artikelen vam Tony Traina check ik ook nog wel, zijn recente artikel over Cartier Tank referenties was interessant om te lezen. Hem luisterde ik daarvoor in z’n podcast Significant Watches o.a. met Eric Wind.

1 like

De pech is dat Hodinkee grootse plannen wilde realiseren in een tijd dat de markt hard omlaag is gegaan. Denk dat Ben C. net op tijd gecashed heeft. Blijft toch gewoon een oude Wallstreet financial.

De ongelukkige combinatie van pech en hebzucht.

1 like

26 likes

Het ging voor mij fout toen Jack Forster weg ging.

1 like

Ben het minder gaan lezen de laatste jaren omdat het er een beetje te dik bovenop ligt. Vind soms de video’s met de collecties nog wel leuk om te lezen/bekijken. Ze zullen voorlopig nog wel in de lucht blijven omdat ze een groot publiek bereiken en de connecties hebben.

Naast Fratello is twobrokewatchsnobs een site die ik nu wat leuker vind om te bezoeken.

2 likes

Zo gaat het helaas vaker.

Zodra ze zichzelf de shit gaan vinden en zichzelf als trendsetter en autoriteit gaan zien op horlogegebied dan gaat het vaak fout.

Zeker als ze flinke missers gaan doodzwijgen…

(John Goldbergers “White Gold Unicorn Daytona”)

Op enkele artikelen na heb ik Hodinkee eigenlijk nooit echt interssant gevonden.

1 like

Ter verdediging van Hodinkee:

Nuffsaid. Ze hebben briljante dingen gemaakt. Ook recentelijk nog.

4 likes

Wat filmpjes betreft heb ik minder te klagen, daar heb ik er aardig wat van gezien iig.