Hodinkee X Merci release

Ik zag dat ze bij Hodinkee een nieuwe collab hebben. Deze keer met een design studio uit Parijs. Het is een relatief simpele handopwinder voor $500, maar ik vind het zelf een erg charmant klokje moet ik bekennen. (alhoewel ze de blauwe tekst onderop best weg hadden kunnen laten)

11 likes

Simpel maar erg mooi

1 like

Inderdaad best grappig. ETA handwinder is ook niet verkeerd.
HODINKEE LE, dus waarschijnlijk weer snel uitverkocht.

Als je snel kijkt had het ook een Swatch kunnen zijn.

Ook direct in Parijs te bestellen zag ik:

1 like

Verkopen ze de rest niet voor ongeveer 260 dollar :sweat_smile:
Vraag is een beetje of die Hodinkee stikker zoveel toevoegd

De rest van de mechanische versies is ook 500 euro. De Hodinkee versie is dus niet duurder.

1 like

Fair enough, de quartz versies zijn kennelijk 269 dollar

Toen Hodinkee hun eerste review over Merci schreef vond ik het al een gaaf horloge. Zo simpel maar zo tof om naar te kijken. Ook de Hodinkee variant is goed gelukt… op de lap tekst bij 6 uur na dan… Daarnaast kan ik mezelf niet overhalen om hier dan 500 euros voor neer te leggen. Specs zijn niet speciaal en zou het liever apart zetten voor een volgend horloge.

Uiteindelijke mening, leuk horloge, maar moest goedkoper om echt aantrekkelijk te zijn!

50m waterdicht vind ik dan toch een showstopper.

Ze willen gewoon die travelclock compenseren door een “kijk eens wat een budget toegankelijk horloge” uit te brengen

Wat zijn ze toch lekker normaal gebleven

1 like

Wat is hier nu aan? Een Swatch heeft meer design.

Raar ding :expressionless: kleurgebruik in combinatie met wijzerkleur en kast, mwuaah, nee