Hodinkee X ...

Ja hoor. Waarom niet. Altijd interesse in Oris, en dat is al wat jaartjes. Eerst zien en dan pas, mss, de “zeurkousen aan”

3 likes

[quote=" 17-jarige student met weinig geld [/quote] jappieH

Dat komt dan mooi voor je uit knul. :sunglasses:

1 like

Ja, onwijs goed inderdaad… :joy::wink:

Ben helemaal met je eens. Ze zijn beetje doorgeslagen.

2 likes

Laatst een ergerlijk filmpje gezien van de oprichter van Hodinki samen met Wei Koh van Revelution Watch waarin de heren met de spreekwoordelijke tent in de broek elkaar de ene veer na de andere in het achterste zaten te steken. Gezien de privé collectie aan horloges die voorbij kwam en de fondsen die dat vraagt, begrijp ik wel dat ze de prijzen van hun handelswaar opstuwen tot grote hoogte… Bizar…

3 likes

Hun prijzen zijn inderdaad belachelijk, maar ik snap ook wel dat ze er een premium bovenop gooien. De fabrikant wil waarschijnlijk zelf al een hogere prijs vanwege de kleine series die gemaakt moeten worden en dan willen ze er zelf ook nog iets aan verdienen.
Iets minder verdienen kan natuurlijk ook, maar laten we eerlijk zijn, zolang die series stuk voor stuk binnen maximaal een week zijn uitverkocht zit je blijkbaar nog steeds goed op de marktwaarde. Sympathiek, nee. Maar ik snap het wel.

4 likes

En toch werkt het. Net als Omega/Seiko limited edition versie gazillion of de zoveelste halfjaarlijkse prijsverhoging van R…

Bewijst maar weer wat voor marketing gevoelige slettebakjes “we” eigenlijk zijn.

3 likes

Bij de vintage horloges die ze af en toe aanbieden te koop, staat nooit wat over de revisiegeschiedenis, je zou bij een toonaangevend medium verwachten dat dat gegeven is, de prijzen van de meeste aangeboden modellen zouden incluis een revisie nog steeds geen bijzonder scherpe deal zijn.

2 likes

Nee, dat klopt. Hoewel ik er gemakshalve even vanuit wil gaan dat ze wel minstens een volledige beurt hebben gehad.
Ik zal er geen vintage aanschaffen omdat ik beter weet en zelf ook redelijk mijn weg weet, maar ik vind het wel héél knap wat ze doen. Het verhaal eromheen en de beleving die ze meegeven met een mooie vintage maakt blijkbaar nog steeds dat ze met ogenschijnlijk veel gemak hun waar kunnen slijten. Vergis je niet in hoe knap dat is. Ik ben geen marketeer, maar dit is volgens mij wel een behoorlijke best practice op dat gebied.
Ik verwacht ook niet dat wij hun primaire doelgroep zijn voor hun vintage horloges.

3 likes

Wei Koh was al behoorlijk loaded voordat hij met/bij Revolution begon dus dat zegt niet zoveel… neemt niet weg dat ze het soms wat hoog in de bol hebben :speak_no_evil:

2 likes

Stiekem ben ik gewoon jaloers natuurlijk :grin: Zou graag zo’n budget hebben om stuk te slaan. Gaat waarschijnlijk inderdaad meer om de houding van dit soort heren.

1 like

Is hem dit niet?

2 likes

Is uit een artikel van 5 maart 2018, dus ik ben bang van niet.

1 like

Nee, dat is een reguliere LE van Oris.
Wel één van de mooiste!

2 likes

Arme student …? :stuck_out_tongue:

1 like

:cold_sweat: :shushing_face:

…en weer snel verder on topic :wink:

2 likes

Hier is ie dan …

4 likes

Je bent me net voor!

Moet zeggen, ik vind 'm wel geslaagd :sunglasses:
Jammer dat het een manual wind is overigens…

1 like

O kijk, nog een 65 LE :sleepy:

3 likes

En Limited met de bezel uitlining van een Seiko :joy:

1 like