Hodinkee X ...

Sterker nog…ik vind 'm erg appetijtelijk. :ok_hand:

4 likes

Ik kan hem, buiten het feit dat het een handopwinder is, wel erg waarderen! Als no date ziet hij er mijn inziens erg tof uit :sunglasses:

2 likes

:face_with_raised_eyebrow: alleen iedereen doet het wel. En dat geldt niet voor die 100/200/300/500m WR.

ja echt he…:roll_eyes:

Ik ga er inderdaad de zee niet mee in, daar heb ik een Seiko en een Rus voor. Iets met afwisseling :wink: en te mooi om af te raggen met zand en zout.

Poeh gelukkig is het droog vandaag :scream:

4 likes

Eindelijk iemand die het snapt :shushing_face:

Gelukkig wel zeg, ik denk niet dat ie het anders overleefd had.

2 likes

40mm Divers 65 is een heerlijke maat. Nog wat platter vanwege het uurwerk is alleen maar mooi. Handopwinder heeft zijn charme en vind ik normaal gesproken juist een leuk ritueel bij om het omdoen, maar in combinatie met een schroefkroon zou dat in de praktijk kunnen gaan tegenvallen. No date had voor mij persoonlijk niet gehoeven, want die vind ik alleen bij de 42mm variant storend.

De bezel vind ik heel erg fraai. Mooie kleur die ik prima vind staan op dit horloge. Sterker nog, ik zou graag zien dan Oris deze keuze bij de nieuwe 40mm zou bieden. “Faded” is natuurlijk bullshit, maar dat vinden ze bij Hodinkee uiteraard interessanter klinken dan “grijs”. Zeker als ze er zelf belang bij hebben zullen ze hun gebruikelijke hijgerige hype-toontje en associaties met vintage niet matigen. Het is eigenlijk net als met fauxtina uurmarkeringen. Voor de ene is het nep, voor de andere gewoon een kleur.

De wijzerplaat kan best vintage associaties oproepen, maar de diepte die opgelegde uurmarkeringen met zich brengen zou ik toch echt missen ten opzichte van de gewone Divers 65.

Al met al ben ik niet overtuigd. Er zitten leuke elementen in (lever die bezel ook op de andere varianten alsjeblieft!), maar ik vind bijvoorbeeld de Movember editie nog steeds mooier en completer. Zeker als je de prijs in de vergelijking betrekt. Ik laat de Hodinkee-hysterie even aan me voorbij gaan…

4 likes

https://limited.hodinkee.com/blancpain/
…en weer eentje hoor.

Weer een money making machine van ze…

2 likes

Iemand die een Hodinkee x Oris binnenheeft inmiddels?!

1 like

Hmm, twijfel twijfel… kopen of niet?

Die van vorig jaar was echt in no time uitverkocht.

3 likes

Ik heb er een gekocht, vind hem zeer tof uitzien en gratis verzending

2 likes

Heb hem ook net aangeschaft. Ziet er tof uit!

En een fotootje van de versie van vorig jaar.

2 likes

3 likes

Nog best snel :hushed:

wauw… hij is prachtig … :open_mouth:

1 like

De limiteds blijven maar komen…

https://limited.hodinkee.com/nomos/

:thinking: … maar ûh, is het alleen maar een “ik wil je gegevens voor mijn marketing hebben” clickbate van Hodinkiejippiejajee of staan er ook ergens plaatjes enzo? Ze doen het wel slim trouwens, get involved en wij verdienen lekker een godsvermogen aan je.

1 like

Het klinkt meer als een herinnering wanneer de pagina live gaat, geen exclusieve preview.

1 like

Hier is hij dan! Ik vind hem wel erg mooi hoor :heart_eyes:

De kleur is fantastisch, de 36,5mm kast is perfect en de prijs is redelijk.

2 likes

Hij lijkt niet echt populair; na 13 minuten nog niet uitverkocht :slight_smile:

2 likes

:joy:

Inmiddels al 30 minuten, we zullen zien hoelang het nog gaat duren. :thinking:

Ik ga hem niet kopen, maar vind deze kleurstelling wel supermooi. :ok_hand:

2 likes