Absoluut, blij dat dat opgehelderd is.
Misschien een Deauville? Of een chronograaf?
Of een blauwe, groene, zwarte of grijze in 40mm?
Of een blauwe of zwarte in 42mm?
Wellicht de two-tone iets voor jou?
Liever een LE?
Red Bar
Formosa
Hodinkee
Movember
The Rake
World Clean-Up
Timeless Luxury
Ctime
Carl Brashear
De keuze is reuze en dan ben ik vast nog iets vergeten.
Daar kijk ik idd wel naar…
En ja… ik weet dat t er nogal veel zijn momenteel. Een beetje Speedy gevoel krijg ik er inmiddels ook wel bij (#uitgemolken)
Ik vind hem wel tof voor de verandering
Zag m net voorbij komen en het kan mij ook wel de bekoren.
Ziet er leuk uit maar zo’n special/samenwerking mag van mij juist wel wat heftiger uitpakken qua details. Nu wat gewoontjes.
Hij is ook gewoon gaaf. Alleen een nep faded bezel…dat vind ik echt een slap verhaal.
Noem dat dan gewoon licht grijs @hodinkee. ️
Inderdaad een beetje spijtig, maar dat geldt voor alle faux patina ook. Dus gelijk hoe ze het verkopen, het blijft een mooie look
De schroefkroon op een handwinder daarentegen is wel een serieuze fail of is’t geen schroefkroon? Zou me verbazen dat ze het ontwerp zo zouden aangepast hebben?
Jij loopt toch ook rond met een nep faded Rolex?
Nou dat snap ik wel. Stof en water buitenhouden.
Een daytona handwinder heeft ook een schroefkroon. Uiteindelijk maakt dat allemaal niet uit.
Mits eea kwalitatief goed is uitgevoerd. Zoals bij de daytona
Grapjas…
Wel de hele post lezen over de faded nepperzzz
️
Gedaan!
Maar waarom je je er zo druk om maakt terwijl je zelf ook gewoon met een aftermarket ‘nep’ bezel rondloopt is mij dan een raadsel.
Echt is echt, en nep is nep. Toch? Kun je er een verhaal omheen maken maar het is echt, of niet.
Deze Oris doet alsof, maar is het niet. Puur voor de looks. Net als jouw SD. Die doet ook alsof. Maar eigenlijk is ie het niet. Het is beide gemanipuleerd.
Maakt mij verder niet uit. Maar jij maakt je er nogal druk om
Nee ik denk dat je niet het volledige verhaal over de nep faded hebt gelezen in de rolextopics
Ik heb voor de 1680 een nepper gekocht om te kijken of het zou staan. Die is er inmiddels van af en zoek een mooie originele. Alleen die zijn erg prijzig
Op mijn SD zit geen faded bezel. Dat is een faded van een vintage tudor. Die we voor de lol even bovenop de sd gelegd hebben. Los. Voor de foto.
Enige die dat door had was @HanDavinci ️
Terug op de hodinkee x oris.
Ik vind hem echt gaaf. Alleen vind ik jammer dat ze het een faded bezel noemen terwijl die niet faded is. Hij is gewoon lichtgrijs. Maw ze zoeken iets… en daar ben ik klaar mee. ️
Ik ben ook geen liefhebber van de reedition longines met een gemaakt patina op de dial alsof die oud is.
Die roeststippen zijn gewoon lelijk. Bij een vintage accepteer je dat soms. Maar uiteindelijk wil zoek je toch gewoon een topexemplaar binnen het gestelde budget. ️
Oh sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd. En ik maar poetsen en poetsen met Mr. Muscle Ovenreiniger op een ouwe Happy Sock om het effect te krijgen.
Dit bedoelde ik, prima natuurlijk.
Verder vind ik zo’n kunstmatige retroklok ook twijfelachtig. Maar goed. Ligt ook een beetje aan de prijs. Deze is dan wel weer stukken duurder dan een normale Oris… Dus ja… ik pas.
Mr.Proper gebruiken. Dat schuurt harder…
What’s the fuzz about ?
Ziet er uit als het meest middelmatige horloge ooit ever .
De eerste staat er al op hoor…
Jeeezzzz .
Eigenlijk regelrecht knap om een product volstrekt sex-appealloos te maken .
Nou nou, zo lelijk is hij ook weer niet.