Hoewel ik een echte GS-er ben, spreken de gmt’s van Tudor me wel aan. Accuratesse is wel een puntje voor mij (spring drive, weet je wel).
Oh I know
Tussen de + 1 en + 15. Gaat om uurwerken van o.a. Rolex, Tudor, Omega, Seiko en Oris.
Gmt master 2 loopt bijv op +3 sec. Beste uurwerk qua accuratesse is een top grade eta: +1 per dag.
Vond het heel boeiend, nu niet meer.
Mijn 116234 loopt 0.0 seconden per dag!
Maar ja hij loopt dan ook niet meer
Heb me vergist. Een dag bestaat uit 24 uur ipv 12. Dus +4 seconden per dag. Nog steeds prima lijkt me.
Wat een leuk topic dit!
De meeste van mijn horloges lopen binnen spec gelukkig. Mijn SPB149 heb ik wel door Tokes moeten afregelen maar die zit nu op +5 sec/dag geloof ik.
Ik heb dezelfde gs en na anderhalve maand nog steeds 0 seconden. Toppers zijn het wel.
En referentie, bij het omzetten naar de zomertijd geen verdere tijdsaanpassing gedaan, want de afwijking zat nog binnen een seconde, dan is het slecht mikken. De GW-5000 als referentietijd.
3,5 seconden verloren in 6 maanden, dat is best een prestatie voor 90 euro aan gooi en smijthorloge.
Ik houd al mijn mechanische horloges binnen -1 en plus 5 s. per dag. Ook vintage. Kruipen ze daar buiten - gaan ze weer open.
Dat mag ook wel, toch? Wel mooi om te zien dat daar echt aandacht aan wordt besteed!
Ja en het leuke vindt ik dan weer dat sommige merken er prat op gaan en er mee “adverteren” Mag uiteraard… maar dat Blancpain is dan weer onder de radar en loopt gewoon super mooi zonder de benodigde poeha er om heen. Ik ben er blij mee… zo’n mooi horloge gewoon
Toevallig net deze twee plaatjes geschoten…
Mist dat nu een stukje op het puntje van de 50 marker, of is dat een vertekend beeld?
Verder echt prachtig! En je mag inderdaad verwachten dat ze zoiets tot in perfectie reguleren.
Edit: nevermind… foto hierboven geeft het antwoord al… zoals je mag verwachten